ممرایز

ممرایز و گیمیفیکیشن ؛ کاربرد گیمیفیکیشن در یادگیری زبان خارجه !

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید حتما نام هایی مثل ممرایز و دولینگو را شنیده‌اید! قبلا راجع به گیمیفیکیشن دولینگو صحبت کرده بودیم و اکنون راجع به گیمیفیکیشن ممرایز صحبت می کنیم.پس قبل از هرچیز باید بدانیم که ممرایز یک سایت برای آموزش زبان انگلیسی است که از گیمیفیکیشن استفاده می کند.(اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید.)برای استفاده از ممرایز کلیک کنید.

گیمیفیکیشن ممرایز

گیمیفیکیشن ممرایز

گیمیفیکیشن ممرایز در چه قسمتی از آموزش زبان به ما کمک می کند؟

به اسم ممرایز دقت کنید! به یاد چه کلمه ای می افتید؟ درست است memorize! دقیقاً نکتۀ جالب توجه این سایت کمک به حفظ کردن کلمات است؛ یعنی قسمت تکرار آنچه که یاد گرفته اید!! ممرایز به عنوان یکی از سایت­های خوب یادگیری آنلاین زبان شناخته شده است و یکی از نقاط قوتش این است که هرکسی با هر مدل قدرت حافظه ای که دارد (یعنی از حافظه ماهی گرفته تا حافظه شلدون کوپردر سریال بیگ بنگ تئوری!) می‌تواند به راحتی از این سایت استفاده کند و به خصوص بخش یادگیری کلماتش خیلی پر طرفدار شده است، چرا؟ چون از تکنیک­های گیمیفیکیشن استفاده می کند تا کاربر را درگیر کند تا کاربر دوباره به یادآوری کلمات برگردد.

گیمیفیکیشن ممرایز یا گل هایی که آب می دهیم !

اولین قسمت گیمیفیکیشن ممرایز این است که زمانیکه شما مثلا می خواهید یک کلمه را یاد بگیرید، ممرایز آن کلمه را مثل یک بذر در نظر می گیرد که در واقع شما آن بذر را می کارید.برای مثال  فکر کنید قرار است که hello را یاد بگیرید اولین بار یک آدم می آید دست تکان می دهد و می گوید hello! و شما یاد می گیرید که این یعنی سلام و یک سرنخ تصویری به وجود می آید. بعد از این ماجرا دوتا اصطلاح دیگر به کاربر آموزش داده می شود سپس ممرایز دوباره برمی گردد و  hello را یادآوری می کند، این بار به این شکل که برای مثال باید املای این کلمه را بنویسید. در این مرحله، اگر درست جواب بدهید، آن بذری که کاشته بودید ساقه اش رشد می کند، در مرحله بعد برگ رشد می کند و سپس گلبرگ گل رشد می کند.

به همین ترتیب چند کلمه یا عبارت دیگر را به شکل های مختلف تکرار می کند و آموزش می دهد و از شما هم سوال می پرسد و با هر جواب درست، قسمت های مختلف گل رو کامل می کند و نهایتا شما به ازای هر کلمه ممکن است یک گل کامل داشته باشید یا یک گل ناقص! حالا این گل ها چگونه به تکرار کردن این کلمه هایی که یادگرفتید کمک می کنند؟ به این شکل که برای شما یک یادآور قرار می دهد که دوست عزیز باید این گل را آب بدهی (کلمه را مرور کنی ) وگرنه این گل خشک می شود ( فراموش می کنی؟؟). سپس شما گل های باغچه  را یکی یکی آب می دهی! جهت یادآوری هم از این وبسایت برای شما ایمیل می آید، و هم اینکه می توانید در  toolbar مرورگرتان یک نشانگر ممرایز باشد که همواره وضعیت باغچه شما را نشان می دهد!

ممرایز

ممرایز

امتیازدهی در ممرایز

قسمت دوم گیمیفیکیشن ممرایز وجود دو حالت امتیاز دهی برای کاربر است نوع اول امتیازهای کلی سطوح مختلف است و نوع دوم هم امتیاز هر درس خاص می باشد. سپس این دوامتیاز را به کاربرهای دیگر  نشان می دهد که حس رقابت بین افراد ایجاد بشود و هرکسی برای امتیاز گرفتن بیشتر تلاش کند ! و به همین زیبایی شما درگیر یادگیری زبان می شوید آن هم بدون درد و خونریزی!

تحلیل گیمیفیکیشن ممرایز

دو نکته مهم در مورد گیمیفیکیشن ممرایز گفته شد نکته اول بحث گل ها بودند اگر کتاب طراحی گیمیفیکیشن را خوانده باشید می دانید که به این کار کاراکتر میرا گفته می شود.نکته ای که برای کاربر ایرانی بسیار جذاب است!کاراکتر میرا به صورت خلاصه به این معناست که یک کاراکتر است که اگر کارهای خوب انجام دهی رشد می کند و اگر به آن ها سر نزنی می میرند!

نکته دوم وجود دو سیستم امتیازی است علت این قضیه این است که اگر شما وارد سیستم شوید و امتیازات من را که 2 سال زودتر به سیستم پیوسته ام نگاه کنید نا امید نشوید شما می توانید در یک درس خاص از من بهتر باشید!به این قضیه در گیمیفیکیشن ،قضیه ناهمزمانی می گوییم که در طراحی های ایرانی بسیار نادیده گرفته می شود.

سخن نهایی

ممرایز یک سایت فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی است که از گیمیفیکیشن به خوبی استفاده کرده است. راجع به این موضوع بسیار زیاد در سایت توضیح داده ایم توصیه می کنیم که مطالب زیر را در نظر بگیرید:

  • دولینگو : آموزش زبان انگلیسی با گیمیفیکیشن
  • Ribbon Hero: آموزش آفیس با گیمیفیکیشن
  • ClassDojo : تبدیل کلاس به یک بازی
  • GoalBook: گردهم آمدن تیم‌های دانش آموزی کنار یکدیگر
  • The World Peace Game: شبیه‌سازی سیاسی مبتنی بر بازی
, , , , , ,

پست های مرتبط

  • فائزه
    14/07/1399 14:41

    سلام
    ممنون از مطالب جالبتون. فقط اگر امکانش هست لطفا بفرمایید که چه طوری میشه از سایت ممورایز استفاده کرد، چون من که از طریق لینک موجود در متن وارد سایت شدم. متوجه نشدم باید به کدوم قسمت برم.

    پاسخ
  • مینا آقاملایی
    26/08/1399 19:57

    سلام وبینار کرمان روز 13 جواب 1 :
    فکر میکنم برای اینکه فانتزی ایجاد کنه برای بازی و یه محیط جذاب تر و نزدیک تر به تم و داستان بازی باشه. فکر میکنم با ایده گرفتن از اهرام مصر باشه
    جواب 2 :
    1. میشه از فرد پرسید فکر میکنی چند رور میتونی Streak رو نگه دلری و به گفته بشه که اگه بتونه 2 برار اون عدد بهش امتیاز داده میشه و اگه نتونه هیچی
    2.میشه یه سری چک پوینت گذاشت که برای مثال 20 تا کلمه قرار ازش پرسیده بشه ومیگه فکر میکنی چند تا رو درست میگی مثلا میگه 6 تا خب اگه 6 تا رو درست گفت 6 امتیاز بهش داده میشه و اگه کمتر گفت 1 امتیاز برای رسیدن به اون مرحله و اگه بیشتر از اون عدد گفت 2 امتیاز یه امتیاز برای مرحله و یه امتیاز برای تلاشش و کسر امتیاز هم به خاطر اینه که به خودش مطمئن نیست
    3. میشه ماموریت هم اضافه کرد : توی 30 روز باید 3 تا دوره کامل کنه یا 150 تا کلمه رو یاد بگیره یا ماموریتش اینه که مثلا از فلانی که نفر اول این هفته بوده 10 امتیاز بیشتر بگیره
    4. میشه قصه گویی هم بهش اضافه کرد . 10 نفر برتر ماه وارد یه لیگ قصه گویی بشن . 10 تا کلمه نمایش داده بشه که باهش یه داستان بنویسن طی 2 روز بعد اون داستان ها توی سایت قرار بگیره هر کدوم که بیشتر پسندیده شد به عنوان داستان برتر ماه با اسم نویسنده بیاد روی صفحه اصلی سایت یا گروه های 3 یا 4 نفره تشکیل بشه بعد 3 تا گروه وارد مسابقه بشن و 5 تا عکس به ترتیب بیاد روی صفحه برای هر عکس 7 دقیقه وقته تا هر گروه یک یا دو تا جمله فان راجع به اون عکس بنویسه بعد سیستم به گرامر و مفهوم جمله و سرعت تایپ امتیاز بده بعد از 5 عکس برنده رو اعلام کنه و بهشون امتیاز بده ( اینجا میشه از مافیا هم استفاده کرد)
    4.میتونه مثل برنامه دولینگو از لیگ های برنز،نقره و طلا و اینا استفاده کرد
    5. میشه بر اساس تعداد گل ها و کامل بودنشون از عناوین رشک برانگیز Good farmer- excellent farmer – superior farmer و امثال این استفاده کرد
    6. میشه از بج هم استفاده کرد مثلا اگه تونستی 14 روز ادامه بدی بهت یه بج داده میشه 14 روز بعد یه بج و برای ادامه بشه 28 روز بعد 40 روز که باعث میشه فرد یه روند ادامه دار داشته باشه
    7. یکی از چیزایی که به خودم همیشه جایزه میدم استراحت کردنه ، میشه گفت اگه 14 روز استریک کردی یه روز میتونی استراحت کنی بدون این که استریک رو از دست بدی یا از لیدر برد و لیگ ها خارج بشی یه جور فریز کردن استریک

    پاسخ
    • مینا آقاملایی
      26/08/1399 22:09

      یه چیز دیگه هم یادم اومد اینکه توی برنامه دولینگو شما 5 تا قلب بار داری که هر بار اشتباه کنی یکیشون کم میشه و اگه تموم بشن دیگه نمیتونی کاری انجام بدی تا یه مدت زمانی بگذره و دوباره قلب بگیری ولی میتونی یه تست کوتاه بدی و یه قلب اضافه بگیری و دوباره برای یادگیری سعی کنی اینم میشه توی ممورایز به کار برد

      پاسخ
    • قطعا بهترین جوابت تو کل دوره

      پاسخ
  • فربد نصیری
    26/08/1399 21:09

    وبینار گیمیفیکیشن در آموزش پزشکی

    روز 13 جواب سوال 1:
    طراح با تداعی کردن بیابان و اهرام (ساختن theme)، فضای بازی را برای بازیکنان ملموس و چشم‌نواز کرده است، در حقیقت از اصل فانتزی بهره برده است.

    پاسخ
  • زهرا خدادوستان
    26/08/1399 21:13

    وبینار کرمان، جلسه۱۳
    سوال۱: به نظرم برای جذاب تر شدن بازی و نزدیکی محیط به مصر و اهرام مصر این هرم طراحی شده است.

    پاسخ
  • فاطمه فرهادی
    26/08/1399 21:17

    سلام شبتون بخیر
    وبینار گیمیفیکیشن روز 13سوال1:
    هم سوال جالبی هست هم سخت ،برا خودمم سوال شد چرا واقعا!؟
    ولی خب میشه گفت مثلا برا اینکه بازی رو هیجان انگیز و رمز آلود کنه و یا احتمال خیانت کم بشه .
    روز 13 سوال 2:
    اول از همه چنتا آپشن جدید به این برنامه اضافه میکنم
    اول اینکه گل ها براساس چگونگی طی کردن اون مرحله توسط افراد تعداد گلربگ و رنگ های متفاوتی داشته باشه که میشه گفت یجور فانتزی باشه
    دوم اینکه برا هر درس یه زمان حداقل و یه زمان حداکثر میذارم که اینجا من میگم حداکثر زمان 10min و حداقل 3min
    و اینکه بین کسی که درس رو بدون اشتباه تموم می‌کنه و کسی که اشتباه می‌کنه تفاوت قائل میشم و برا اونی که همه رو درست پیش برده یه امتیاز جدا میذارم
    حالا مواردی که میشه به برنامه اضافه کرد

    1: شرط بندی»» میشه گفت که اگر شرط ببندی من این باشه که توی 5 دقیقه یه درس رو بدون اشتباه تموم میکنم ، اگر تونستم 5 امتیاز میگیرم اگر نتونستم1امتیاز میگیرم، این حالت می‌تونه باعث بشه فرد ایجنسی بالاتری رو حس کنه و اعتمادش به خودش بیشتر بشه

    2:قصه گویی: انتهای هر درس و هر بخش یه امتیاز اضافی وجود داشته باشه برا کسی که بتونه با کلمات جدیدی که یاد گرفته یه داستان با معنا بنویسه و خب چون ابتدا دامنه لغات محدود هست ، نوشتن جمله هم کفایت میکنه،
    3:مأموریت: مأموریت داشته باشی که به عنوان مثال برا این درس بتونی بهترین گلربگ با تعداد بیشتر و رنگ بهتر رو ایجاد کنی که در واقع باید بتونی همه موارد رو (قصه گویی، شرط بندی و…) براش اعمال کنی و همه رو با موفقیت به آخر برسونی تا بتونی یه امتیاز خیلی خوب بگیری
    در کنارش میشه مأموریت فرعی هم داشت که شامل یکی از موارد میشه مثلا هدف ماموریت فقط قصه گویی خوب باشه
    4: سیستم امتیاز دهی : خب یه امتیاز تجربه می‌تونه باشه که تا انتهای دوره مخفی هست و در آخر برای کاربر مشخص میشه و می‌تونه کل نتیجه رقابت رو بهم بزنه
    امتیاز کارما هم می‌تونه باشه به این صورت که هر نفر برا خودش یه کد معرف داشته باشه و اگر هر کسی بتونه مثلا ده نفر رو به این برنامه دعوت کنه و افراد با کد معرف اون وارد بشن دو امتیاز بهش داده بشه و اگر بتونه ده نفر رو تو یه روز اضافه کنه5امتیاز میگیره
    البته این قسمت باید امتیازش کم باشه تا برنامه جنبه تبلیغ نداشته باشه
    5: استفاده از اسامی رشک برانگیز: خب این قسمت میشه با توجه به امتیاز تقسیم بندی کردی یعنی در واقع از یه امتیازی بگذری یه لقب جدید میگیری مثلا میشه به ترتیب گفت,Not bad,Ok,Good,Nice,Very good,Grest,Excellent, Fantastic,Incredible, Awesome
    6: کارت قدرت : 1کارت سرعت العمل : اگر فرد بتونه زمان تکمیل یه درس رو خیلی پایین بیاره یه کارت سرعت العمل میگیره که می‌تونه با اون کارت یه اصطلاح کاربردی یاد بگیره
    2 کارت رقابت : میشه بعد از اتمام هر درس از کل دروس گذرونده شده یه امتحان گرفته بشه و اگر فرد بتونه نمره بالاتری نسبت به نمرات بقیه بگیره کارت رقابت میگیره
    در کل با گرفتن هر کارت قدرت امتیاز میگیره

    پاسخ
  • مرضیه حاتمی
    26/08/1399 22:10

    وبینار کرمان
    روز 13سوال1:به نظر من هر مدل طراحی چه طراح محصول چه طراح لباس چه طراح بازی همواره به دنبال یه هارمونی در محصول،لباس و یا بازیش هست .این هارمونیه که باعث میشه طراح به جای کیسه اون هرم رو انتخاب کنه چون شتر کویر و کیسه نمی تونن باهم هارمونی داشته باشه و توی ذهن مخاطب هیچ هارمونی رو تداعی نمی کنند.هرچی عناصر بازی از جهت های مختلف با هم هارمونی بیشتری داشته باشه اون بازی یا محصول از نظر مخاطب جذاب تره!و هدف طراح هم همینه !بالا بردنengagementمخاطب و جذب او!

    پاسخ
  • منصوره سادات حسینی طهرانی
    26/08/1399 22:39

    وبینار کرمان روز ۱۳
    ۱ برای اینکه با ایجاد اون هرم بازی حالت شبیه به مصر و داستان مصر رو تداعی می کنه برای آدم و برای همین جذابیت ازی بیشتر میشه و حالت یک داستان در ذهن ایجاد میشه

    پاسخ
  • محمد حسن میرزایی
    26/08/1399 22:40

    جواب 1 روز 13 وبینار گیمیفیکیشن:
    به نظرم این هرم از نظر جنبه فانتزی بازی اهمیت داره و جذابیتش بیشتر از یه کیسه معمولیه خصوصاً اینکه با موضوع بازی هم بیشتر در ارتباطه.
    جواب 2 روز 13:
    1) میشه بعد از هر چنتا کلمه ای که آموزش داد یه سوال چهار گزینه ای گذاشت و اگر کاربر به اون سوال درست جواب داد 2 برابر امتیاز بگیره و گرنه امتیازی نمیگیره.
    2) بعد از تعداد مشخصی کلمه که کاربر یاد گرفت میشه بهش یه نشان داد مثلاً اگه 50 کلمه یاد گرفت نشان آبپاش برنزی، 100 کلمه نشان آبپاش نقره ای، 200 کلمه نشان آبپاش طلایی و ….
    3) میشه برای هر درس قابلیت رقابت آنلاین گذاشت و کاربر چنتا از دوستاشو جمع میکنه و همزمان با هم رقابت میکنن. برنده امتیاز ویژه + یه نشان خاص بگیره و بازنده ها هیچی نمیگیرن. میشه یه تعداد کارت قدرت هم گذاشت مثلاً با یه کارت کاربر بتونه امتیاز یه سوالو از بقیه بگیره و به امتیاز خودش اضافه کنه یا با یه کارت دیگه بشه جواب دوتا سوال بعدی رو دید.
    4) یه قابلیت دیگه میشه گذاشت که دعوت از بقیه برای پیوستن به سایته. به ازای هر نفری که داخل سایت اکانت ساخت و معرفشو اعلام کرد، به معرف یه امتیاز کلی برسه. اینجوری هرکسی سعی میکنه دوستاش رو هم ترغیب کنه به این سایت بیان.
    5) میشه برای جذابتر شدنش یه قابلیت داستان گویی گذاشت و توی اون داستان چنتا جای خالی گذاشت و از کاربر بخواد که جاهای خالی رو با کلمه هایی که تا حالا یاد گرفته پر کنه (مثل تمرینایی که توی کتاب 504 واژه آخر هر درس گذاشته شده)

    پاسخ
    • جالبه من هرم رو پرسیدم که ببینم کسی میتونه دقت کنه هرم و گلدون یسری شباهتا دارن باهم.
      تو تا اینجا اولین نفری بودی که به گلدون توجه کردی آورین

      پاسخ
  • مرضیه حاتمی
    26/08/1399 22:54

    وبینار کرمان
    روز23جواب 2:
    1. اول هفته ازش بپرسه به نظرت چند تا لغت رو کامل می تونی یاد بگیری بعد اگر تعدادش از 50تا بیشتر بود بهش بگه اگر تونستی 50تا رو کامل یاد بگیری یه قابلیت پولی اپ برات رایگان میشه که خودت می خوای ولی اگر نتونستی باید از اول شروع کنی!
    2.بر اساس سرعت یادگیریش بهش یه حیوون بده و بگه سرعت یادگیری تو مثل این لاک پشته اگر می خوای بشی خرگوش باید روزی اینقدر بیشتر وقت بذاری و یاد بگیری.
    3.نفرات اول رو با امتیاز بیشتر رو نشون بده بهش و جایگاه خودشم نشون بده.
    4.مثلا بهش بگه چند تا از دوستانت رو به این چالش دعوت کن .اگر هر کدام از شما نتونه تا آخر هفته این 20لغت رو یاد بگیره و مثلا قرار بوده200امتیاز بگیره اون امتیاز ها جمع میشه و به برنده می رسه.
    5.اگر واسه کاربری 15نفر لینک نصب این اپ رو براش بفرستن کلیه سرویس ها براش رایگان میشه .

    پاسخ
  • ملیکا قاسمی
    26/08/1399 23:03

    جواب سوال ۲ روز سیزدهم:
    من یه بازی پلاس برای ممرایز میسازم
    اول بازی وقتی میخوای وارد این اپلیکیشن بشی برای استفاده کردنش یه تست ازت گرفته میشه، طبق اون تست تعیین میکنه که با توجه به دایره لغاتی تو چه مرحله ای هستی، مرحله رو من تصمیم گرفتم بر اساس سن بزارم، یعنی به اندازه یه بچه ی کوچیک ۳ ساله میدونی یا ۷-۸ ساله یا حتی اندازه ادالت میفهمی، بعد خب بازی شروع میشه و تا یه سنی همونطوری که بچه نمیتونه تنهایی کار کنه باید منتور داشته باشی، حالا منتورت از کسایی ان که تو سطوح بالاتر بازی ان
    تا وقتی که به سن ۷ سالگی برسی مثلا که خودت بتونی یادگیری رو شروع کنی
    یه قسمت که تو سطح خیلی بالا برای آموزش اسکیل های آیلتس میشه استفاده کرد اینه که mission تعیین کرد به چه صورت این که یه محیط شهر داشته باشیم و برای بازی کردن تو اون محیط باید با یه گروه مچ بشه بازیکن، حالا نوع بازی چیه، پیدا کردن یه سری چیزا و انجام دادنشون، مثلا یه جایی تو محیط بازی یه صندوق هست که توش موضوع رایتینگ نوشته شده و باید به اون دست پیدا کرد، بین هم گروهی ها تصمیم گرفته میشه که یکی بره سراغ اون صندوق و یه نفر با مهارت اسپیکینگ که تو آیتلس دو دقیقه پشت هم باید نان استاپ حرف بزنه سر نگهبان رو گرم کنه که اونیکی رد شه ازون محل و حتی اگه یه لحظه مکس کنه اسپیکر عه اونیکی نمیتونه به اون صندوق دست پیدا کنه چون نگهبانه سرشو برمیگردونه میفته دنبالش، حالا تو هم تیمی های میتونه خیانت کار هم وجود داشته باشه، و مثلا اگه دو تیم اصلی با هم رقابت میکنن که زودتر برسن همه کارارو بکنن خیانت کاره مقابله کنه، حالا تو گروه برای تعیین رییس گروه میشه شرط بندی گذاشت، دو نفر با هم تو خود گروه میگن من این کارو زودتر میتونم انجام بدم و سرش اینو وسط میزارم که دو روز توسط نگهبان حبس بشم و دیگه کلا عقب بمونم از همه، و اونوقت یکی از این دو نفر رییس میشه و اونیکی دو روز مرخص، و خب تو این مسیر ازون کارآموزاش که زیر ۷ سال ان میتونه استفاده بکنه حتی و یا هرکدوم از اعضای دیگه ی گروه که باهاش موافقن
    حالا دو تا رییس کل داریم مثلا بین دو گروه، هرکدوم که تعداد اعضای بالاتری داشته باشن یعنی ضعیف تر هارو قانع کرده باشن که رییس خوب و لایقی ان قدرتشون بیشتر میشه، دو صورت یکی این که با همون بحث منتوری چیزی به سطح پایین ترا یاد بدن یعنی یه مهارت خوب زبان و اونا رو متقاعد کنن که بیان تو گروهشون یا خودشون از بیرون کسی رو وارد اپلیکیشن کنن و بیارن تو بازی و هیچ محدودیتی نداره،
    حالا یه سری کارت قدرت اگه بخوایم طراحی کنیم براش میگیم که تو هر تیمی آدمای قدرتمندش ممکنه این کارت دستشون بیاد که بتونن خیانت کنن، حالا یک این که رییس باید همیشه به فکر کل اعضای تیمش باشه و تقسیم کار عادلانه انجام بده که همه ازش راضی باشن نخوان خیانت کنن و هم این که حواسش به خیانت گرای ممکن باشه، بعضی کارتای قدرتم میتونن به یه نفر مثلا قدرت محو شدن و از کنار نگهبانا گذشتن، یا یه ماشین بدن بهشون که سریع برسن به یه منطقه،
    والا یه محیط دیگه ای من ساختم ولی خب منظورم همین ممرایز پلاس عه!!
    حالا میشه اون نگهبانا که وسطن کسایی باشن که سطح زبانشون خیلی خوبه و در واقع معلم ان، با این که نگهبان ان ولی درواقع کسیه که داره اسپیکینگ تورو گوش میده یا مثلا یه حرفایی بهت میزنه به عنوان لیسنینگ، اون وسطا میشه دو نفر آدمو تو محیط بازی گذاشت که با مهارت لیسنینگ باید بفهمی صندوق بعدی کجا قایم شده با توجه به حرفای اونا و… این داستان ادامه دارد

    پاسخ
  • ليلي شادمان
    26/08/1399 23:18

    خب بازی ممرایز مثل دولینگو علاوه بر لغت، روی گرامر، اسپیکینگ، و لیسنینگ هم کار میکنه؛ حالا در ابتدای ورود به اپ، از کاربر میپرسه که توی چه سطحی میخوای کار کنی؛ حالا اگه سطح اینترمدیت رو انتخاب کرد، میایم ازش یه تست میگیریم، که توش همه ی این اسکیل ها ارزیابی میشن. بعد مشخص میکنیم که فرد توی کدوم اسکیل ضعیف تره، که باید روش کار بشه و توی کدوم اسکیل قوی تره. پس قدرت فرد میشه اون اسکیلی که توش قوی تره و بهش طبق اون یه کارت قدرت میدیم.
    حالا توی طول بازی فرد باید یه خونه رو بسازه، که مثلا فوندانسیونشو باید با گرامر بسازه، در و پنجره هاشو با لغت، وسیله های خونه رو با اسپیکینگ و اینا بسازیم.
    حالا من کارت قدرتم گرامره، خب فوندانسیون خونه رو راحت تر میسازم ولی مثلا در و پنجره هام ساخته نمیشه.
    اینجا باید بیام یکی از دوستام که لغتش خوبه رو به بازی دعوت کنم و بگم بیا دوتایی خونه بسازیم؛ و اگه بازم دوتایی نتونستیم، باید آدم های بیشتری رو اضافه کنیم که همه ی اسکیل هارو در بر بگیره.
    حالا مثلا وقتی تمرینای گرامرو حل میکنی بهت جایزه آجر میده =)))
    حالا یه مورد دیگه اینه که هر فرد میتونه تکی روی خودش شرط ببنده، ینی بگه مثلا من این طبقه رو میدم، ولی شرط میبندم تا آخر ده روز صد تا لغت یاد بگیرم، و اگه یاد گرفتم اپلیکیشن باید دو طبقه به خونه اش اضافه کنه. اماااااااا یه شرطی وجود داره؛ در آخر این ده روز یه گردونه ی شانس تعیین میکنه که تو بردی یا نه؛ اینطوری که مثلا یه قسمتش اینه که روزی ده تا کلمه خوندی، یکیش اینه که کلا صد تا کلمه رو هر طوری بود خوندی، یکیش اینه که مثلا یه روز در میون بیست تارو خوندی حداقل…
    حالا گردونه میچرخه و اگه تو روزی ده تا خونده باشه خب هر کدوم بیاد میبری اما اگه نامنظم خونده باشی شانس کمتری داری که ببری.
    حالا همین شرط بندی رو میشه گروهی هم انجام داد و گروه باید روی میانگین امتیازی که هر سری میگیره شرط ببنده(نمیتونه کمتر از اون ببنده) حالا میاد شرط میبنده و با یه گروه دیگه بازی کنه. اگه شرط خودشو ببره جایزه ی خودشم میبره.اما اگه بتونه علاوه بر بردن شرط خودش اون گروه رو هم ببره، ده برابر جایزه میگیره.
    کلا این گروه بندی کردنه هم باعث میشه افراد بازی رو به هم معرفی کنن
    و هم برای افراد سوشالایزر، تعامل رو میبره بالا.

    پاسخ
    • جالبه من یه زمانی این ایده تورو برای روابط داشتم یه بازی به اسم عشقولات که یک زوج یک بچه شکلاتی دارن(کاراکتر میرا) بعد بر اساس توجهی که بهم میکنن و… اون بچه رشد میکنه انگار باهم یچیزی میسازن

      پاسخ
  • Negin Ashtari
    26/08/1399 23:24

    روز سیزدهم وبینار کرمان:
    جواب1:
    شاید چون که هرم در دنیای بازی نماد و نشانه خاصیه یا آدما رو به یاد چیزی میندازه خصوصا در بحث شرط بندی…مثلا اهرام مصر خیلی ناشناخته ها در دل خودش داره این بازی رو ارزشمند تر میکنه تا یک کیسه ساده.
    جواب2:
    -میشه یک قابلیت گذاشت که در ابتدا ورود به نرم افزار ازش بپرسه فکر میکنه امروز چه لغاتی رو میخوایم آموزش بدیم حدس بزنه بر اساس ترتیب آموزشای قبلی تا دو مورد میتونه اشتباه کنه و این یک پوان منفی براش ذخیره میکنه که اگر در شروع آموزش تا انتها خوب پیش رفت برداشته بشه و از امتیازاش کم نکنه و اگر تا سه تا لغتو درست گفت سه امتیاز ذخیره براش کنار گذاشته بشه.
    -میشه یک قابلیت اپ بزاره که فرد بعد از آموزش یک لغت با تصویر فکر کنه و یک معادل دیگه برای اون لغت پیدا کنه و در اپلیکیشن سرچش کنه اگر وجود داشت و درست بود برنامه بهش امتیاز اضافه بده یا بهش اجازه بده اون روز لغات بیشتری یاده بگیره. یا خودش اون معادل لغتو به اپ اضافه کنه.

    پاسخ
  • افاق زارعی
    26/08/1399 23:56

    وبینار کرمان روز ۱۳- سوال اول
    از اونجایی که همیشه ما اهرام ثلاثه مصر رو به عنوان نمادی از قدرت و‌صلتبت امیخته با رمز و‌ راز و همراه با گنجهای نهفته تصور میکنیمش، میتونه از چند جهت جالب باشه. اولا که ظاهرش متفاوت میشه، رمز و‌راز تداعی شده با اهرام برای افراد جستجوگر میتونه جالب باشه، گنج پنهان تداعی شده میتونه برا گیمرهای دستاوردگرا، جالب باشه. هر چند شاید این هرم استفاده اینچنینی نداشته باشه، اما در وهله اول میتونه باعث جلب توجه افراد بشه. جز اینها، وجود شتر در این بازی و هرم، یه شبیه سازی ایجاد میکنه و افراد واقعا حس میکنن در فضای اون قرار گرفتن. من تا عکسای بازی رو اول نگاه کردم، واقعا خودمو در همچین جایی تصور کردم. بیشتر یاد فیلم مومیایی افتادم. شتر، صحرا، اهرام. فانتزی ایجاد میکنه

    پاسخ
    • آفرین این به بازی تِم میده. بازی های تماتیک خیلی جذاب ترن!
      مثلا ما کلی بازی با تم کلیسا داریم بازی Azul رو بهت پیشنهاد میکنم یکم راجع بهش بخونی هم داستان بازی هم تم بازی بنظرم باید خوشت بیاد

      پاسخ
  • افاق زارعی
    27/08/1399 00:40

    وبینار کرمان. روز ۱۳، سوال ۲:
    ۱- میشه اول بازی با سطح بندی گیمرها شروع بشه. که البته اونم خود فرد انتخاب میکنه. یعنی میخای از سطح مقدماتی شروع بشه، اینترمدیت یا پیشرفته. اینجوری هم چویس هست، هم مینونه یه دستاورد باشه برا مرحله بعدی.
    ۲- مثلا هر چند مرحله رو درست و بدون اشتباه پیش رفت، بهش قدرت انتخاب گرفتن یه امتیاز بده و رفتن به مرحله بعد یا ادامه همین مرحله رو. برای جذاب کردنش، میتونه بگه اگه این مرحله رو تا انتها رفتی مثلا ۱۰۰ امتیاز بیشتر میگیری تا این که همین الان بخای بری مرحله بعد.
    ۳. نواری که نشون بده الان سطح بازیکن کجاست، وجود داشته باشه. که با هر مرحله ارتقای بازیکن، چشمک سبز بزنه، و‌با در جا زدن، چشمک‌زرد. حتی میشه شرایطی رو نعریف کرد که در صورت انجام، امتیاز منفی بگیره ( مثل دادن جواب اشنباه بیشتر از سه بار)، در این صورت نوار پیشرفت بازیکن به رنگ قرمز دربیاد.
    ۴. بهتره همه سوالات و اموزشهای یه روز، بخشی از یک سناروی داستان باشن، تا با تکمیل داستان، بازیکن خیالش راحت بشه. به عبارت دیگه کار نیمه تمام برای ادامه بازی داشته باشیم. فانتزی هم ایجاد میکنه.
    ..


    ۵- برای شرط بندی، میشه بازیکن رو امتیازات خودش شرط ببنده، مثلا بگه من سه راند سوال رو درست جواب میدم و مثلا معادل ۱۰۰۰ امتیاز ( یه امتیاز قابل توجه) جایزه میگیرم. اگر این سه راند باختم که هیچ. راند چهارم رو بردم معادل ۵۰ درصد این ۱۰۰۰ تا رو میگیرم، وگرنه ۵۰ امتیاز منفی میگیرم. و همین طور بازی رو با امتیازهای متناسب برای راندهای بعدی ادامه میدیم تا بازی ادامه پیدا کنه. چون هدفمون یادگیریه. در نهایت اگه باخت، احتمالا سهم زیادی از امتیازش رو از دست داده و‌ برمیگرده به بازی در level مقدماتی ترش. اگرم برد شیفت بشه به راندهای پیشرفته تر. یعنی بازی اینجوری طراحی بشه که هر چی امتیازش کم یا زیاد شد، اتوماتیک به راندهای مقدماتی یا پیشرفته نزول یا صعود پیدا بکنه.
    میشه کارای دیگه ای هم کرد. ولی برا جواب این تکلیف فک‌کنم کافی باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست