از مدت ها  پیش، مردم به روش های مختلفی از گیمیفیکیشن در کسب و کار استفاده می کنند .نکته قابل توجه این است که شاید خیلی ها ندانند اسم کاری که می کنند گیمیفیکیشن است! اما چگونه می توان از گیمیفیکیشن در کسب و کار به درستی استفاده کرد؟

اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست پست مربوطه را بخوانید این مطلب این پیشفرض را دارد که شما با کلیات گیمیفیکیشن آشنا هستید و برای درک کاربردهای آن در کسب و کار به این صفحه رسیده اید.

شکست یا موفقیت در گیمیفیکیشن کسب و کار

تفاوت بین موفقیت و شکست گیمیفیکیشن در کسب و کار، به برنامه ریزی خوب و درست شما بر می گردد. شما باید مطمئن شوید استراتژی های گیمیفیکیشن با اهداف کسب و کار شما هماهنگ است. نقطه تمرکز گیمیفیکیشن در پاداش دادن به افرادی است که رفتارهای مورد تایید شما را انجام می دهند.

البته باید مطمئن شوید که این رفتاری که شما می خواهید تقویت کنید با اهداف کسب و کار هماهنگی داشته باشد برای مثال جدیدا در اینستاگرام مشاهده کردم که یک معلم برای اینکه یک درس را به دانش آموزان خود آموزش دهد سر یک دانش آموز را زیر آب می کند و دوست این دانش آموز باید به سرعت متن را بخواند!!

آیا هدف صرفا سریع خواندن است و ما باید روی سریع خواندن تمرکز کنیم؟ آیا اصلا کاری که می کنیم قانونی است؟ آیا به این فکر کرده ایم که واکنش پدر و مادر بچه ها بعد از فهمیدن این قضیه چه خواهد بود؟آیا ذی نفعان دیگری مثل مدیر مدرسه را در نظر گرفته ایم؟آیا شرایط سنی کودک را در نظر گرفته ایم ؟ با همین مثال ساده متوجه می شوید که برای بهبود یادگیری دانش آموزان در مدرسه چه میزان عوامل مهم و متفاوتی را باید در نظر بگیریم حال در طراحی گیمیفیکیشن برای کسب و کارها جوانبی که باید رعایت کنیم چند برابر می شود!

تنها راه برای اطمینان یافتن از انگیزه افراد در انجام رفتارهای مورد تایید شما(مثل خرید اجناس شما ،نظر دادن و به اشتراک گذاشتن) ، هماهنگ کردن گیمیفیکیشن در کسب و کار با اهداف تجاری شماست. که می تواند به جذب و حفظ افراد مستعد و شایسته کمک کند، انگیزه و مشارکت آنها را تقویت کند و آنها را به فعالیت بیشتر تشویق کند.

مثال های گیمیفیکیشن در کسب و کار

1- سامسونگ نیشن

سایت سامسونگ نیشن برای اینکه بیشترین فعالیت را از کاربران خود داشته باشد یک گیمیفیکیشن جالب پیاده سازی کرده است. این شرکت یه قابلیت معرفی کرده است که در آن افراد می توانند محتوا به اشتراک بگذارند و دیگر افراد راجع به آن نظر دهند.

همچنین افرادی که بیشترین بازخورد مثبت را داشته باشند بج می گیرند.

2-ارتش امریکا

در ایالات متحده برای اینکه عضو ارتش شوید باید داوطلب این کار باشید و خدمت اجباری معنایی ندارد. ارتش امریکا با به وجود آوردن یک بازی کاری کرد که خیلی از افراد علاقه مند به پیوستن به ارتش امریکا شوند آماری که در نهایت منتشر شد نشان از این مورد داشت که ارتش برای خیلی از افراد جذاب است. البته این مورد بازی جدی محسوب می‌شود.

بازی ارتش آمریکا

گیمیفیکیشن در کسب و کار ؛ بازی ارتش امریکا

3-برنامه بدن‌سازی خانم مایکلز

خانم مایکلز یک مربی بدن‌سازی است که یک اپلیکیشن طراحی کرد و حرکات بدن‌سازی را به مخاطبین خود آموزش داد.افراد با انجام این حرکت ها و دیدن فیلم ها امتیاز می گرفتند این کار باعث شد که اپلیکیشن این خانم دانلود قابل ملاحظه ای داشته باشد.

علاوه بر اینکه این کار باعث شد که هزینه دریافتی این خانم از افراد چندین برابر شود.

4-استارباکس

این مثال یکی از مثال هایی است که در خارج کشور افراد به واسطه آن با مفاهیم گیمیفیکیشن آشنا می شوند .شما هربار که قهوه استارباکس می خرید یک امتیاز می گیرید و اگر سقف امتیازات شما به حد خاصی برسد جایزه می گیرید همین کار بسیار ساده باعث افزایش دفعات خرید شده است.

5-گیمیفیکیشن در کسب و کار ؛ مثال نایک پلاس

نایک پلاس یکی از موارد بسیار مهم در این لیست است .همراه با کفش نایک که تهیه می کنید می توانید یک اپلیکیشن داشته باشید که میزان تحرک شما را به شما می گوید.همانطور که از کتاب بازاریابی کاتلر به یاد دارید نایک پلاس با هدف جذب ورزشکاران حرفه ای وارد بازار شد.

اپلیکیشین نایک پلاس با استفاده از چالش ها و اجتماعی کردن فرآیند پیاده روی و دویدن توانسته است یک ارزش افزوده به کفش های نایک بدهد.چیزی که منجر به افزایش فروش آن می شود.

6-گیمیفیکیشن ماشین های نیسان

در این اپلیکیشن که برای ماشین های الکتریکی نیسان تعبیه شده است یک راننده می تواند عملکرد خود را با دیگر راننده ها مقایسه کند و بج بگیرد.

7-جیمت را شکست بده

جیمت را شکست بده اسم یک وبسایت است که در آن برای دانش آموخته های MBA تلاش شده است تا با رعایت یک نقشه راه  و دادن بج و امتیاز کاری شود تا افراد نسبت به انجام وظایف خود پیگیر تر باشند.

8-هتل  accor

در این مثال یک اپلیکیشن فیسبوکی وجود دارد که افراد هر بار که وارد هتل می شوند در آن چک این می کنند و به این واسطه می توانند در لیدربورد نهایی بالاتر باشند. به نوعی این اپلیکیشن یک باشگاه مشتریان مبتنی بر گیمیفیکیشن است.

کاربردهای گیمیفیکیشن در کسب و کار

  • کاربردهای تجاری : کاربردهای فراوانی مثل مدیریت اطلاعات، مدیریت مالی، مدیریت ارتباطات با مشتریان در این حوزه وجود دارد.شما می توانید یک کسب و کار مبتنی بر گیمیفیکیشن در این حوزه داشته باشید برای مثال Badgeville
  • آموزش کارکنان برای انگیزش و ایجاد رقابت در کارکنان :آموزش و تمرین دادن کارکنان در محل کار برای انگیزش و ایجاد رقابت در کارکنان ضروری ست. با استفاده از بازی هایی نظیر ERPSim SAP و Innov8 IBM و PlantVille Siemens می توان تاثیر بیشتری بر درونی کردن دانش در کارکنان ایجاد نمود.
  • مدیریت منابع انسانی:  فرآیند جذب و استخدام منابع انسانی و انگیزش پرسنل به کمک وظایف و فرآیندهای بازی کاری شده، امکان پذیرتر خواهد بود.
  • تشکیل تیم و کنفرانس:  برای بهبود همکاری، ایجاد تیم های بهتر و اثربخش تر، تیم های سازمانی از شرکت های طراحی بازی نظیر GoGames و دیگر شرکت های مشابه برای تشویق و سرگرم کردن شرکت کننده ها استفاده می کنند.
تفکر بازی محور که بر همه چیز در کسب و کار تاثیر دارد

کاربردهای گیمیفیکیشن در کسب و کار

به‌طورکلی، نه‌ تنها سایت­ ها و رسانه­ های اجتماعی بلکه هر موسسه و سازمانی می‌تواند گیمیفیکیشن  در کسب و کار را برای دست یابی به اهدافش به کار گیرد. در هرجایی که نیاز به ایجاد انگیزه در افراد باشد می ­توان از آن استفاده نمود.

در بخش­های مربوط به منابع انسانی از استخدام گرفته تا آموزش و ارزیابی عملکرد و فعالیت­های اجتماعی از گیمیفیکیشن استفاده می‌شود. در بخش بازاریابی جهت ایجاد آگاهی از خدمات محصول و تکرار خرید مشتری، گرفتن بازخورد از محصول و تحقیقات بازار استفاده می‌شود. به‌وسیله فرایندهای گیمیفای شده طراحی محصولات تحقیق و نوآوری می‌تواند موجب سودآوری شود.

نتیجه گیری گیمیفیکیشن در کسب و کار

بعد از دیدن مثال های فوق احتمالا متوجه شده اید که گیمیفیکیشن در کسب و کار صنعت به صنعت کاربرد متفاوتی می تواند داشته باشد.

  • اگر شما یک فرد هستید گیمیفیکیشن می تواند به معروف شدن شما و در نتیجه اضافه شدن هزینه خدمات شما کمک کند.
  • اگر با یک جامعه کار می کنید مثل جامعه دانشجویان MBA گیمیفیکیشن در کسب و کار شما می تواند موجب اتحاد این جامعه برای شما شود و همچنین شما می توانید به راحتی یک مرجع برای این جامعه باشید.
  1. اگر شما یک محصول دارید ،گیمیفیکیشن می تواند مانند مثال قهوه استارباکس باعث افزایش دفعات خرید شود.
  • اگر شما یک محصول عادی دارید و می خواهید در بازار رقابت کنید، می توانید با گیمیفیکیشن یک ارزش افزوده به محصول خود دهید و باعث افزایش فروش محصول خود شوید دقیقا کاری که نایک پلاس انجام داده است.
  • همچنین جهت تعامل بیشتر مشتریان با برند خود می توانید از گیمیفیکیشن استفاده کنید دقیقا کاری که samsung nation انجام داده است.
  • و البته شما می توانید اگر کسب و کارتان برای خیلی ها آشنا نیست مثل ارتش آمریکا کاری کنید که با درست کردن یک بازی افراد زیادی را علاقه مند به کار خود بکنید.

کامنت های زیر این متن مربوط به دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی می باشد

, , ,

پست های مرتبط

  • Abolfazl
    29/04/1398 22:32

    روز هفدهم دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی سوال سوم،
    من چهار سال در صنعت سنگ ایران کار کردم و تو یکی از بزرگ ترین مجموعه های کشور مدیر تولید بودم، این صنعت بسیار سنتی هست، از تولید گرفته تا بازاریابی، به طوری که ما جز سه چهار کشور اول دنیا از نظر میزان ذخایر هستیم و متنوع ترین انواع سنگ را داریم اما سهم صادرات مون توی دنیای در مقایسه با مثلا ترکیه یا ایتالیا ناچیزه،
    معدن دارها و کارخانه دارها به حضور در بازار بین المللی کمتر توجه میکنن و گاها یه سری شرکت واسط خوب کار کردن، اما بریم سراغ سوال
    من دوست دارم یه محتوای گسترده از این صنعت به چند زبان درست کنم و در وحله اول بتونم این صنعت را بیش از پیش به دنیا بشناسونم، با مصاحبه رو در رو با صنعتگر ها، پتانسیل را معرفی کنم، از طراح ها و معمارها استفاده کنم، تا بتونم ارزش افزوده بیشتری فراهم کنم. ترکیه و ایتالیا سنگ ها بی دارند که ما با کیفیت تر و مرغوب ترش را داریم، اما برند سازی اونها تفاوت قیمتی فاحشی را رقم میزنه، توی زمینه برند سازی نیاز گسترده ای داریم و اولین قدمش معرفی خودمون به دنیاست

    پاسخ
    • میتونی یه سایت بزنی تولید محتوا کنی بعد توی یه لندینگ پیجی بیای و مثلا یه مسابقه درست کنی راجع به این سنگای قیمتی بگی بنظرتون این عکس که گذاشتم واقعیه یا فیکه؟بعدش یه عکس دیگه بخاطر خشگلی عکسا هم که شده خیلیا میان وارد سایتت میشن بعدش میای مثلا کلی مطلب راجع به این قضیه میگی لابلاش میتونی کلی ملت رو کنجکاو کنی راجع به همین مسایلی که میگی

      پاسخ
  • محمدرضا
    30/04/1398 22:24

    پاسخ سوال یک روز 17 گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    لیدر بورد اورکوت در برزیل
    گیمیفیکیشن سینما برای فیلم و نقش جوکر

    پاسخ
  • محمدرضا
    30/04/1398 22:24

    پاسخ سوال دو روز 17 گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    کسایی که کفش نایک خریدن براشون پیام یا ایمیل میرود که به مناسب فلان در تاریخ فلان مسابقه دو نایکی ها برگزار میشود از طریق اپلیکیشن نایکی پلاس وارد شوید و اپلیکیشن را در روز مسابقه برای شمردن قدم ها و رکورد همراه خود داشته باشند.
    جایزه 3 نفر اول استفاده رایگان از محصولات نایکی به مدت یک سال.

    یه مورد دیگه هم بحث تیمی بودن شما با فرستادن اپلکلیشن تا قبل از مسابقه میتوانید یک تیم تشکیل دهید که تعداد آن نامحدود است هرچه افراد بیشتری در تیم داشته باشید شانستان بریا بردن جایزه دونده افتخاری نایکی بیشتر میشود چون به هر تعدای که قدم داشته باشند در آخر مجموع اعضای تیم با هم جمع میشود .

    پاسخ
    • با توجه به مباحث گفته شده توی کارگاه چی میتونی جوابتو بهتر کنی؟

      پاسخ
      • محمدرضا
        31/04/1398 18:45

        میشه یه ماموریت تعریف کرد که افراد یه بیماری خاص بیان یا ورزشکارای یه رشته خاص باهم یه تیم رو تشکیل بدن و هر هفته باهم شروع کنند دویدن حالا میتونه فیزیکی باهم بدوند یا هر کدوم در نقطه مختلفی باشند و فقط از طریق اپ همزمان شروع کنند مسافتی را بدوند و یه لیدربورد باشه که تیم های برتر رو مثلا تیم سرطانی ها که اول میشن الگو میشن و فیلم های اونا به بچه هایی که در بیمارستان های تحت درمان سرطان هستند نشون داده میشه تا انگیزه بگیرند

        نظرتون چیه ؟

        پاسخ
    • الهام
      31/04/1398 01:07

      آقای محمد رضا ببخشید اجازه دارم یه چیزی به ایده خوبتون اضافه کنم ؟؟
      خب سکوت علامت رضاست پس با اجازه بزرگترا، من فک میکنم اونی که خودش یه جفت داره براش میتونیم این دومی رو جذاب کنیم بگیم یه جفت زنونه بهتون هدیه میدیم سایز مادر، خواهر یا حتی اَخَویِ اَبَوی بزرگوار اونوخ این نایک میره تو خانواده اون مورد تیمی تونم جنسش جور میشه یه هدف درون خانواده ای ایجاد میشه و انگیزه ها توی این رقابت ها بیشتر میشه. .. حالا اگرم یکی لاخواهر لا مادر بود اینو رو دوستاش اجرا کنه که چه بسا بهترم باشه برا اون قضیه لیدر برد و اینا … و این ایده مجموعه قدم ها خیلی خوب بود چون باعث یه پیاده روی همگانی میشه و بلکم دلگرمی ها و مهربونی ها بیشتر بشه اسمشم میزاریم شب ننشینی

      پاسخ
  • Mohammad Mahdi Mirzaee
    30/04/1398 23:47

    پاسخ سوال یک روز 17 گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    برنامه سینما برای بتمن و جوکر که جای حرفی باقی نمیزاره
    برنامه سامسونگ که میگفت ۶۰ دقیقه خیره بشین بدون هیچ کاری
    کمپین امریکن اکسپرس و جایزه ۲۰۰ هزار دلاری برای خیریه
    کمپین M&M که میگفت چوب شورو در عکس پیدا کنین

    کلا برای اورنس نمیشه رو فشار تبلیغات حساب کرد فقط باید کمپین طوری باشه افراد به بقیه معرفیش کنن. میتونه اینطور باشه که برای تخفیف گرفتن یا امتیاز گرفتن بیشتر باید یکیو معرفی کنن، یا باید اونقدر فان باشه که حاضر بشن واسه یکی دیگه تعریف کنن مثه کمپین سامسونگ، یا باید حالت رازمانند داشته باشه مثه سبک ARG، یا باید یک محتوا با ارزش کاربردی زیادی باشه که واقعا دردیو دوا کنه از مردم و‌ …. کتاب مسری جونا برگر خیلی قشنگ روی بازاریابی ویروسی حرف میزنه.

    پاسخ
    • چه باحال خیلی تعریف این کتاب کانتیجس رو شنیده بودم بنظت ارتباطی با این مفاهیمی که میگیم داره؟

      پاسخ
      • mohammad mahdi mirzaee
        31/04/1398 17:21

        یسری مباحثش خیلی مرتبطه مثلا یه فصلش کلا راجع به داستان گویی هست.

        یکی از داستانای جالبش اینه:

        یه روز یه رستوران دار میخواسته آبمیوه فروشی بزنه، بعد دیده تو شهرشون مثه مور و ملخ آبمیوه فروشی ریخته، با خودش گفت باید یه چیز متمایز باشه‌ که بگیره. یادش اومد عموش عتیقه فروشی داره. میره اونجا یه تلفن دیواری که مال کلی سال پیش بوده رو میخره. ازین تلفنایی که هیچ جا دیگه نیست. یادش میاد عموش یکی ساخت خونه های چوبی رو هم بلد بوده. رستورانش یه زیرزمین داشته که بیکار مونده بوده. میاد زیرزمینشو میکنه آبمیوه فروشی، بعد با کمک عموش درش رو طوری‌میسازه که انگار دری وجود نداره و خود دیوار هست. (انگار طبقه همکف تو همون رستورانش یه در داشته، این در که باز میشده، پله میخورده میرفته زیر زمین، میاد یه در میسازه که هیچ کس نمیفهمه اونجا دری وجود داره.)
        بعد میاد تلفن دیواری رو میذاره روی همون در و زیر زمین‌ رو هم‌ تبدیل به آبمیوه قروشی میکنه. به معنای واقعی یک قرون هم خرج تبلیغات نمیکنه

        حالا یکی میاد تو رستوران میبینه چه تلفن قدیمی و جالبی هس، با خودش میگه برم یه امتحانش کنم. شماره که میگیره یهو یکی از پشت خط جواب میده به آبمیوه فروشی سری ما خوش آمدید ( یه همچین چیزی میگه ) بعد یهو در باز میشه و وقتی طرف‌ میره پایین بهش گفته میشه که جای این آبمیوه فروشی رو به هیچکس نگه و فقط برای کسایی هس که پیداش میکنن

        این حالت راز مانند باعث میشه این آبمیوه فروشی خیلی سریع ویروسی بشه و جز آبمیوه فروشی های برتر کل کشور میشه بدون یک قرون تبلیغ آگاهی از برندش رو فوق العاده بالا‌برد.

        از این مدل داستانا زیاد داره خیلی جالبه دم نویسندش خدایی گرم.

        پاسخ
  • الهام
    31/04/1398 00:35

    پاسخ سوال اول روز هفدهم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی : بههله منم مثال بچه ها به ذهنم رسید مث جوکر ، شکلات مگنوم و پیدا کردن تصویر ، کمپین شرکت ادوبی و … یه مثال دیگه که تو سایت هست و تو دوره نبود کمپین زیبایی داو بود اونم خیلی شلوغ شد و خیلی خلاقیت توش بود از مرحله اورنس تا انتها شلوغ بود

    پاسخ
  • الهام
    31/04/1398 00:56

    پاسخ سوال دوم روز هفدهم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    آقا کفش نایک وجود داره اپ نایک پلاس هم هست حالا من میخوام بیام و بین ورزشکارای معروف یه رقابتی بزارم بین فالوراشون هدفم اینه که ورزشکارِ تو کُری خوندن برا رقیبش هی به فالوراش پیشنهادای جذاب بده برای نصب اپ و خرید کفش و … تا از بین مثلا x تا ورزشکار معروف یکی برنده شه اونوخ وااااسه همه فالورااااش …(آررره مرسی)
    معرفی هم باید سنجیده باشه آقا ما یه محصول و اپ داریم که تو یه جامعه بزرگ جواب داده و میشه مثلا از همین خود ساسی مانکن که الان گلاب به رو تون دیگه مانکن نیست و … شده استفاده نه که سوء استفاده ابزاری کرد و طی کمپینی از طرفداراش بخوان تا ازش بخوان از کفش نایک استفاده کنه و نتایج اپ و هر روز باهاشون به اشتراک بزاره که الکی مثلا اگر براتون سلامتی ساسی مهمه پیگیر کمپین باش که نتایج پیشرفت ساسی رو هر روز دنبال کن و خوب چون جواب میده و مردم دارن میبینن این کاهش وزن رو خود به خود ملت کلی تشویق میشن به استفاده و خرید این محصول و اپ … ملت ما هم ماشالله دست به تقلیدشون عاولیه .. دیه مِتَرَکونهه

    پاسخ
    • ما یه زمان میخواستیم با عموپورنگ این کارو بکنیم بگیم عمو حالش خرابه بیاید و معجون دست کنید حال عمو رو خوب کنید که خب برای بچه ها بود نه برای بزرگترا

      پاسخ
  • نویان نجد
    31/04/1398 21:11

    روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال اول:
    از این دست مثالها زیاد داشتیم.
    ولی من بیشتر از همه کمپین ادوبی را دوست داشتم یا اون بازی مگنوم
    فکر می کنم بازی Arg که ویدیوش هم داشتیم می تونیم جزو این اورنس حساب کنیم ؟

    پاسخ
  • نویان نجد
    31/04/1398 21:27

    روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال دوم:
    من یک کمپین با تبلیغات تشکیل می دهم که به همه ورزشکارهای حرفه ای و شناخته شده این فرصت را می دهم که در یک مسابقه یک ورزشکار دیگه را به چالش دویدن همزمان دعوت کنند. این ویدیو دعوت هم در رسانه های اجتماعی وایرال می کنم. این ورزشکارهای سرشناس هم شامل همه رشته ها و همه رده های سنی می شه. هر کسی زمان طولانی تری بتونه به دویدن ادامه بده برنده است و یک مدال سوپر هیرو طلای نایک می گیره. مسابقه هم بصورت لایو در اپلیکیشن نایک برای همه کاربرانی که ثبت نام کردن استریم می شه. و رکوردها هم ثبت می شه.
    فکر کنید مثلا رونالدو مسی را با یک ویدیو دعوت کنه. نادال جکووویچ را دعوت کنه و … همه ورزشکارها در رشته های مختلفی که کفشهای نایک برایشان تولید می شود شامل این برنامه می شوند.
    و بعد با ادامه این تبلیغ ها این را تبدیل به یک چالش همه گیر بین همه کاربران در شبکه های اجتماعی می کنم که هر کس دوستش را دعوت به این چالش دویدن همزمان بکنه و بعد در گروه های بزرگتر بصورت دسته جمعی در نقاط مختلف دنیا کاربران بتونند باهم در این چالش شرکت بکنند و نتایج یا فیلمش را در شبکه های اجتماعی خودشان منتشر بکنند و …

    پاسخ
    • این خیلی خوبه هرچند که باید بنظرم این به چالش دعوت کردنه یچیز جدید طوری داشته باشه که یهو بترکونه

      پاسخ
      • نویان نجد
        01/05/1398 01:04

        بله . به نظرم مثل اینکه بگیم هر دو سلبریتی ورزشکاری که در این چالش شرکت می کنند شرکت نایک هزار دلار تجهیزات ورزشی به یک کودک با امضای این سلبریتی در آفریقا هدیه می کنه. بعد برای کاربران عادی هم هر چالش دویدن همزمان که در اپلیکیشن بین دو نفر برگزار می شه ۵ دلار به کودکان افریقا کمک می کنه .
        پیشنهاد شما چیه ؟

        پاسخ
  • نویان نجد
    31/04/1398 21:36

    روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال سوم:
    من نویان هستم و یک ایده ای دارم در زمینه استفاده از واقعیت افزوده برای فروش یکسری کالاهای در یک market place . حالا می شه یک کمپینی شروع کرد که کاربر با اپ من در یکسری گوشه های شهر و محل زندگی اش بسته به لوکیشن یکسری شخصیت و سکه را پیدا کنه و بتونه از اونها برای دریافت یکسری تخفیفات از یکسری فروشگاه ها طرف قرار داد ما استفاده کنه. این محل ها بسته به نیازهای تبلیغاتی اون پذیرنده ها یا تبلیغ دهنده های ثالث انتخاب بشه.

    پاسخ
    • چه جالب توی همین صفحه ببین محمد مهدی میرزایی چی نوشته بنظرم خیلی داستان باحالی بود و یجورایی کلیت داستان بتونه بهت کمک کنه

      پاسخ
  • علیرضا ل.
    01/05/1398 22:32

    روز هفدهم سوال سوم:
    من چون خیلی دوست دارم فکر کنم و فکرهامو بنویسم. سایت یا اپی طراحی می کنم که در اون بتونم به راحتی فکرامو مطرح کنم و قرار نیست همش متن باشه. میتونه کلی ایده خلاقانه و حتی بازی باشه
    مثلا اگر یه بخشی از وبسایتم بخوام به آدما اقتصاد درست رو یاد بدم اونجا میتونم کلی ایده ی خوب واسه آموزش این مفاهیم به شکل درست بزنم
    یک روش خوب میتونه بازی هایی باشه که موضوعات رو شبیه سازی می کنن تا فرد داخل اون بازی در سایت با تصمیم گیری هاش کم کم متوجه بشه که آدما چه طور روی یک اقتصاد میتونن تاثیر بذارن و….

    پاسخ
    • یه اپلیکیشنی بود یه زمان به اسم همسا بعد قضیش این بود که شبکه اجتماعی ایده ها بود! یعنی مثللا چیکار میکرد میگفت که ما میایم ایده های باحال میگیم مردم عادی یکی دیگه بره بسازدش! مثلا یکی میگفت (آدم عادی عادی) کاش میشد یه حرکتی بزنیم که دوش حموم بدونه من چقدر گرمی دوست دارم هی نیام اینور اونورش کنم! یکی کامنت میداد داداش دمت گرم هجب ایده ای میرم بزنمش! میتونه خیلی چیز جالبی باشه توسعه همچین سیستمی که واقعا خیلی بنظرم ظرفیت داشت و اصلا خوب استفاده نکرد از ظرفیتش

      پاسخ
  • علیرضا
    03/05/1398 23:33

    پاسخ سوال دوم روز هفدهم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    استارباکس واسه مرحله آگاهی باید به ۲تا مورد اشاره کنه. یکی شعبه هاش که خیلی ازش تعریف میکنن و یکی هم فواید قهوه.
    شعبه هاش رو میتونه با ی بازی که افراد داخلش طراحی فضای داخل قهوه فروشی رو میکنن تبلیغ کنه. همه اَشکال مورد نیاز رو توی اپ بذاره و مثلا بگه هرکی ی شعبه طراحی کنه و بگه اینو شبیه شعبه کجا طراحی کرده. اینجوری طرف مجبور میشه حضوری هم بره چک کنه. و اینکه اگر بخواد خیلی دقیق طراحی کنه باید جزئیات هم بذاره تو طرحش که میشه اون شکلای جزئی رو با اد کردن بقیه آزاد کرد. به طبع جایزه به نفرات برتر و قرعه کشی هم باید باشه. بیشتر از ۲ ۳ هفته هم نباید بشه این مسابقه چون فرسایشی میشه. بعدها میسه واسه اینکه ی سری شعبه خاص رو شلوغتر کرد بگه برید فلان شعبه رو کپی کنید و واسه زیباتر شدنش هم ایده بدید. درمورد فواید قهوه هم باید از ی سری مقاله و اینفلوعنسر و دیتای اندکی جهت دار :)) کمک بگیره. البته داخل اون بازیه هم میشه ی سری تیپس خیلی کوتاه راجع به قهوه داد

    پاسخ
    • حتما حتما اینو سرچ کن راجع بهشcatch a choo

      پاسخ
      • علیرضا
        04/05/1398 16:44

        دیدم کلیپشو. البته اگه منظورت کفشه باشه. جالب بود کفشه انگار ی شخصیت داشت و برا خودش همه جا میگشت. ربطش به چیزی که من گفتم این بود که با این تبلیغ یکار میکنه همه برن از نزدیک ببینن چیه اصلا این کفشه؟

        پاسخ
        • بیشتر برای معرفی شعبه ها منظورم بود که ببینی یهو توی اون مسابقه میگه همه برید فلانجا بعد همه بیاید اینجا دقیقا این مکانا میتونه شعبه ها باشه

          پاسخ
  • علیرضا
    03/05/1398 23:43

    پاسخ سوال سوم روز هفدهم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی
    من شناگر بودم پس آموزش شنا رو میگم.
    من ی اپ آموزشی میزنم اما آموزش رو بازیوار پیش میبرم. مثلا اولین گام اینه که عرض استخر ۲۵ متری رو توی عمق ۱ و نیم متر توی ۱۰ ثانیه بدویید. مرحله بعد اینه که نصف عرض رو رو توی آب به حالتی که آموزش میدم سر بخورید. و تا وقتی هرکدوم از اینا انجام نشده مرحله بعد نرید چون ناقص یاد میگیرید. اینجا بهتره که جدول زده بندی هم نباشه که طرف با خودش رقابت کنه و نه واسه کم نیاوردن مراحلو الکی رد کنه. واسه آگاهی شروع میکنم تولید محتوا توی پیج اینستا. اول از همه از فواید آب درمانی میگمو پیوندش با شنا و بعد میرم سراغ تخریب رقیب (بدنسازی :))) که مثلا فشار زیاد به عضلات توی بدنسازی فلان ضررارو داره یا مصرف پودر این عوارضو داره و کلا از بدیهاش میگم که انصافا هم نسبت به شنا ناسالم تره (حالت عادیه بدنسازی نه اونایی که فقط هوازی کار میکنن چون هوازی خوبه). و خلاصه از طریق پیج اینستا مردمو میکشونم به اپلیکشنم. که حالا نرخ تبدیل این دیگه بستگی به کیفیت و جذابیت محتوا و تبلیغات درست من هم داره.

    پاسخ
  • محمد مهدی
    05/05/1398 13:20

    سلام
    یک سوالی برام پیش اومده که گفتم اینجا بیان کنم!
    توی یک پلتفرم که در حوزه تخصصی آموزش و مشاوره کسب و کار فعالیت داره چه جذابیتی میشه برای مشاور ها یا افراد عادی میشه در نظر گرفت به نظرتون؟
    ممنون میشم ایده ها و راهکارهاتون رو بیان کنید!

    پاسخ
  • فاطمه حدادپور
    22/06/1398 00:19

    جواب سوال اول روز هفدهم دوره گیمیفیکیشن:
    اولین چیزی که تقریبا بلافاصله به دهنم اومد همون قضیه بازی ای بود ک گفتید مثلا ی بز خفنی رو معرفی میکنه ک فقط دوستا میکتونن هدیه بدن ب ادم و اون تفاوت ادبیاتی ک ملت برای اوردن دوستاشون به بازی دارن.(هدیه دادن)
    مثالایی ک شما و باقی دوستان گفتین هم همه هستن مثل arg جوکر و فانتزی تایپ کردن و …

    پاسخ
  • فاطمه حدادپور
    22/06/1398 00:26

    جواب سوال دوم روز هفدهم دوره گیمیفیکیشن:
    برای اون بیت د جیمت میگم
    شخصا یاد کنکور ام بی ای افتادم وقتی دیدمش. نمیدونم همه جای دنیا کنکور یا ازمون ورودی ام بی ای اینجوریه یا نه اما فکر کردم جالب میشه اگه با چند تا سایت خفن که یکم دیر بالا میان صحبت کنیم بگیم ما کاری میکنیم توی زمان انتظار کاربر از دست ندین!
    بعد توی همین چند ثانیه که سایت داره میاد بالا ما یک تست ساده جی مت بذاریم توی صفحه و زیرش ادرس سایت باشه. بالاشم گنده نوشته باشه میتونی اینو تو ۳۰ ثانیه حل کنی؟
    حالا مهم نیس حل کنن یا نه و سایت هم ک بالا اومد اون بره اصلا اما همین ک دیدنش کافیه به نظرم

    پاسخ
  • محبوبه
    23/06/1398 12:46

    روز هفدهم-گیمیفیکیشن در بازاریابی
    سوال سوم
    برای اورنس اون آپ که برای شمارش گام بود
    از طریق ارتباط با شهرداری،آموزش و پرورش و دانشگاهها و مراکز خاص دیگه به این تفاهم میرسیم که مسابقات دو برگزار بشه و برنده ها مشخص بشه..بعد یه مسابقه نهایی طراحی میکنیم که برای گروههای سنی مختلف و شرایط متفاوته…اما به دونده ها اعلام نمیشه فقط جایزه اولشون یه گوشی که این اپ روش نصبه و بهشون اعلام میکنیم برای مسابقه نهایی باید هر روز تمرین دوندگی کنند و در این اپ ثبت کنند…چون امتیاز نهایی شامل مجموع این نتایج با نتیجه روز مسابقه نهاییه…بعد بهشون میگیم که علاوه بر این معرفی اپ به سایرین براشون امتیاز داره و تا روز مسابقه فرصت دارند که از این طریقم امتیاز بگیرند و هر چه تیمشون که در واقع مشوقهاشون هستند، بزرگتر باشه شانس بیشتری برای جایزه بزرگ دارند..روز مسابقه نهایی به طور همزمان شروع به دویدن میکنند و همه شرکت کنندگان مسیرهای متفاوتی که مناسب شرایطشون اعلام شده رو میدوند….که در نهایت در یک ساعت خاص باید به پایان مسیر انتخابی برسند…در این مدت و حین مسابقه نهایی مشوقها فرصت دارند تا افراد بیشتری رو دعوت کنند و هر شرکت کننده ای که خودش و مشوقهاش تعداد بیشتری نصب بگیره برنده هست و از بین مشوقها هم کسی که بیشترین نصب رو بگیره به عنوان یار قهرمان جایزه میگیره.

    پاسخ
  • مریم عسکری
    23/06/1398 19:32

    جواب سوال سوم روز هفتم گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    من مریم هستم علاقه دارم در خصوص مدیریت ضایعات گیلان کار کنم. بعضی از شهرهای شمال کشور مشکل دپو زباله دارند و با توجه به تردد توریستی و نااگاهی ها مردمی مشکلات بی شماری برای این خطه و ساکنین دیگر نقاط کشور با توجه استفاده از محصولات انان ایجاد کرده. یکی از کارهام این خواهد بود مجموعه ای متخصصین انتخاب، یک لوگو طراحی، وبسایت مشابه جیمت ایجاد می کنم که منابع اطلاعاتی در اختیار افراد به صورت رایگان و ساده قرار دهد، برگزاری جشن های ساحلی و این وبسایت درواقع قرار است ارزش افزوده برای محصولم ایجاد کند، محصولات من: یک سگ بزرگ شکاری با لوگو در ساحل خواهد بود که با ضایعات پلاستیکی و تر حرکات نمایشی و جالب انجام خواهد داد. برای بار اول زباله ها جمع شد و تفکیک (اموزش) توسط افراد شرکت کننده در مسابقه ساحلی (همراه خانواده و دوستان) با حمایت ngo و شهرداری به این سگ داده می شود و او مثلا بطری را خرد می کند و خردهای پلاستیک وارد یک پرینتر سه بعدی می شود و مثلا از روی چهره افراد برنده مجسمه انها تولید می شود و زباله تر فشرده می شود و … ، بعد مسابقه این ابزار به شکل سگ (حیوانات دیگر )در ساحل و پارک ها و جنگلها باقی خواهد ماند و به میزان زباله های داده شده به او، امتیاز خواهید گرفت و شرکت برای شما بر اساس تصویری که با app ما می فرستید، پرینت سه بعدی را برایتان ارسال خواهد کرد…

    پاسخ
    • یکی از خوبیای خاص تو اینه که جوابات در یه راستاست یعنی من توی تمام جوابات یه تم بشردوستی میبینم اینکه همیشه این رو داری تو جوابت خیلی قشنگه

      پاسخ
      • مریم عسکری
        23/06/1398 20:30

        استاد از نظر لطف همیشگی و موهبتتون در این دوره ممنونیم.

        پاسخ
  • فاطمه شیخ علیان
    24/06/1398 20:16

    سوال اول روز هفتم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    در مرحله اول این آگاهی دادن باید به گونه ای باشه که یک تعداد کاربر بگیریم . یعنی داریم از صفر شروع می کنیم . پس یک سری روش ها مثل اون ایونتی که برای فیلم جدید 007 بود یا arg و تبلیغ جوکر و این سبک کارها بهتر جواب میده اگر خوب طراحی شده باشه .

    مرحله بعد ، وقتیه که تعدادی کاربر داریم و میخوایم کاربرهارو اضافه کنیم و این آگاهی رو به گروه جدیدی برسونیم و بنابراین تو این حالت میتونیم از کاربرهایی که داریم هم کمک بگیریم . اون روش هایی که باعث میشه کاربرا، کاربرهای دیگه بیارن ، در ساده ترین حالت که البته لزوما کارا نیست ، همین منشن کردن تو اینستاگرام و …. و یا تخفیف هدیه دادن در صورتی که کاربر جدید معرفی کنیم مثل اسنپ و همون مثال هایی که تو بازی های دیگه داشتیم که دوستا همدیگه رو میارن که باهم بازی کنن یا هدیه ای که فقط دیگران میتونستن به آدم بدن !

    مراحل بعدی آگاهی دادن برای رسیدن به تعداد بیشتری از مخاطبان بالقوه است یا برای آگاه کردن همین کاربرهایی که داریم در مورد محصولات و خدمات جدیدمونه و یا هردو. تو این حالت بنظرم کار ساده تره و شاید بشه با هزینه های خیلی کمتر به هدف رسید بخصوص وقتی بخوایم محصول جدید به کاربری که داریم ارائه بدیم . اینجاها دیگه با خلاقیت اگر بتونیم حتی یک محتوای ساده داشته باشیم که وایرال بشه ، به چیزی که میخوایم میرسیم .

    پاسخ
  • فاطمه شیخ علیان
    24/06/1398 21:24

    سوال دوم روز هفتم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    منم همین نایک رو در نظر می گیرم .

    میام یک سنسور تشخیص کفش نایک طراحی میکنم (قطعا روش هایی وجود داره که فیک از اصل قابل تمییز باشه و خودشون میدونن دیگه) ، تو یک سری از مسیرهای خاص که هم رفت و آمد داشته باشه و هم مخاطب ورزشکار بیشتر تردد میکنه و هم پتانسیل برای پیاده سازی طرحم رو داشته باشه . میتونه پارک هایی باشه که ملت میرن و میدون مثلا .

    خب حالا کسیکه کفش نایک پاش هست ، توسط این وسیله تشخیص داده میشه ، یهو یک موسیقی ورزشی با صدای بلند پخش میشه ، یک نفر که شمایل دونده داره ، میدوه به سمت این شخص و یک گوشی که اپ نایک روش نصب هست رو میده دست طرف . این گوشی به یک نمایشگر بزرگ در همون اطراف وصله ، و اینجا مسابقه بین این دو نفر شروع میشه .

    یک نفر تو بلندگو هم اعلام میکنه که مسابقه چه مراحلی داره و هر کس باید چیکار کنه و وقتی مسابقه شروع شد ، میتونه نقش یک گزارشگر رو داشته باشه .

    حالا تو اون نمایشگره هم داره اپ هر دو نفر نشون داده میشه و مثلا تعداد گامی که ثبت میشه ، کالری و هرچیزی که این اپ قابلیت اندازه گیریش رو داره و تو اپ داره رخ میده ، به نمایشگر منتقل میشه دیگه و مردم هم احتمالا می ایستن و انگار که مسابقه ای رو دارن تماشا میکنن ، گزارشگره هم باید توجهشونو بیشتر جلب نمایشگر کنه .

    مراحل هم باید یک جوری تعریف بشه که قابلیت های اپ در اون بخوبی مشخص بشه .

    در نهایت هم خب این مسابقه یک برنده داره ، اگر برنده اش اون فردی بود که از تیم خود نایک نیست ، حالا یک جایزه ای براش در نظر گرفته میشه .

    پاسخ
  • صالح
    30/06/1398 21:41

    سوال دو روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی
    برای استار باکس، تو میدون شهر یه لیوان استار باکس بزرگ میزارم، میگم همه لیوان های له شدشون (یا همون نشانایی که جمع کردن رو بیارن بریزن توش) تا فلان موقع اگر پر بشه به کسایی که 10% بیشتری جمع آوری لیوان رو داشتند و کمک کردند اینو پر کنند نشان خاص میدیم (لیدر بورد هم تو سایت و اینستا و .. هم میزارم) و میتونن تا از یه هفته تا یه سال تو شعبه های استار باکس رو میزای vip بشینن و تو لیوانای طلایی براشون سرو بشه! بقیه هم عکسشونو تو سایت اپلود میکنیم و بج محیط زیستی بهشون میدیم (میگم چرا). از اونطرف با سازمان محیط زیست میبندم که اینا رو من جمع کردم برای یاددادن تفکیک زباله تو مبدا و بیا روش مانور بریم. (هم تو چشمه و جلب توجه میکنه، هم دهن به دهن میچرخه، هم یه برداشت تبلیغاتی هم ازش میکنه). حالا اگه میدون شهر سخته میشه به صورت دیجیتال باشه تو فروشگاه های والمارت یا خود استار باکس و کوپنها هم دیجیتال باشه نه دستی.

    پاسخ
    • بیشتر فک کن

      پاسخ
      • صالح
        05/07/1398 13:47

        اگر یک حرکتی شکل بگیره که مثلا نوجوونایی که دوست دارن خواننده یا فوتبالیست یا … بشن رو بیاریم و باهاشون گپ و گفت بریم و بعد ازشون بخوایم یه قطعه از خواننده محبوبشون بخونن یا گزارش فوتبالیست محبوبشون رو بکنن و بعد از پشت صحنه اون خواننده یا فوتبالیست بیاد و باهاشون وقت بگذروه، بنظرم غافلگیری و دراماتیکی که شکل میگیره باعث وایرال شدنش میشه و توجه ها رو خوب جلب میکنه. اینا تو فاز رشد awareness برندینگ شخصی ادما خیلی موثره.
        مثلا کاری که ellen show میکنه خیلی تو همین فاز غافلگیریه هست.

        یا مثلا اگه رسانه تصویری باشم، بین سلبریتی ها همون مسابقه خنداننده شو رو اجرا میکنم و روی رای گیری تبلیغ میکنم …

        پاسخ
  • صالح
    30/06/1398 21:41

    سوال اول روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی
    اون بخش اینکه من بهت وقتی هدیه میدم یا یه نشان خاص میدم که اینو دوستت بهت هدیه داده باشه هم که تو جلسات قبل داشتیم خیلی موثره تو اینکه دهن به دهن پرزنت بشه. (یه مقدار اینکه اگه دوستت رو بیاری تخفیف میدم بنظرم منسوخ و زشته. خب من کلی مخ رفیقمو بکار بگیرم که تهش 5 تومن تخفیف بگیرم!) اما اینطوری که گفتید بحث سرویس واقعا خاص یا نشان متمایز بنظرم ارزش کار رو هم پایین نمیاره و میرزه و ملت میکنند.

    پاسخ
  • زینب
    11/07/1398 02:11

    پاسخ سوال دوم روز 17 گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    من ایدم برای استارباکس هست. یه جورایی شبیه بازی پوکه من، ما یه بازی آگمانتد ریالیتی طراحی میکنیم اینطوری که یه سری کاراکتر به نام کافی دزد داریم که اینها دزد کافی هستن و از کافی شاپ های استارباکس کافی میدزدن. استارباکس از مشتری هاش درخواست میکنه که بهشون کمک کنن و این کافی دزد ها را بگیرن و به ازای دستگیری هر کافی دزد توی اپلیکیشن پنج تا ستاره میگیرن که با ده تا ستاره میتونن یه کافی مجانی داشته باشن. حالا این کافی دزد ها را طوری در سطح شهر میچینیم که با تعقیب اونها مردم به شعبه های مختلف استارباکس برسن. این گزینه را هم میگذاریم که توی هر شعبه استارباکس یه کیک برای اونا هست که فقط میتونن هدیه بگیرن و خریدنی نیست. و اگه دوستشون را به نصب این بازی دعوت کنن دوستشون میتونه کیک را بهشون هدیه بده. اینطوری مشتری ها تو راه هر شعبه استارباکس دو تا دزد کافی میکشن و یه دوست را هم به بازی دعوت میکنن که پاداششون یه کافی با کیک خوشمزه میشه.

    پاسخ
    • کلا ببین زینب یچیز جالب در مورد تو فهمیدم ! تو ایده های اولیت خوبه ولی مثلا روی تکرار پذیری ایده هات خیلی فکر نمیکنی این چیز بدی نیست البته تو توی مرحله اویرنس خیلی میتونی خوب کار کنی یعنی مثلا تو میتونی چیزی مثل چالش سطل آب یخ طراحی کنی محصوصا توی زمینه های پزشکی که داری کار میکنی

      پاسخ
      • زینب
        11/07/1398 16:23

        آهان مرسی روش حتما کار میکنم
        از این به بعد رو تکرار پذیری ایده هام هم بیشتر فکر میکنم

        پاسخ
        • زینب
          11/07/1398 19:20

          مرسی از راهنماییکه بهم دادید عالی بود، تکرار پذیری را روش فکر کردم و اینطوری توی ایدم آوردم.
          اولین استارباکسی که میریم و به بازی دعوت میشیم میشه کافی شاپ خونه ی ما. وقتی کافی دزد هایی که نزدیک کافی شاپ خونه مون هستن را میکشیم ۱ ستاره میگیریم. و همینطور که تو بازی پیش میریم و کافی شاپ های دورتر از کافی شاپ خونه مون میریم ستاره های بیشتری میگیریم. و اگه استارباکس های کشورهای دیگه بریم، ستاره های خیلی خیلی بیشتری میگیریم. برای ایده ی هدیه مون هم اینطوری که اگه توی کافی شاپ خونه مون دوستی را به بازی دعوت کنیم و با هم بریم اونجا کیکی که به ما هدیه میده ارزونترین کیک اونجا هست.
          همینکه به استارباکس های دورتر میریم و یه دوست با خودمون میبریم و به بازی دعوتش میکنیم و اون بازی را نصب میکنه میتونه کیک ها ی خیلی خفن تر و گرونتری به ما هدیه بده.

          پاسخ
  • زینب
    11/07/1398 02:33

    پاسخ سوال اول روز 17 گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    به نظرم arg سینما موفق ترینش بود. به نظرم ایده ی شرکت ادبی هم خیلی خوب بود.

    پاسخ
  • صبرا
    11/07/1398 02:37

    جواب سوال اول روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی
    مثال که زیاد بود از جمله سامسونگ ، سینما برای جوکر ,کمپین امریکن اکسپرس, شکلات مگنوم، m&m….

    پاسخ
  • صبرا
    11/07/1398 02:37

    جواب سوال دوم روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی
    من برای اپ نایک یک کمپین پیشنهاد میکنم : به همه ورزشکارهای معروف (تیم های ورزشی معروف) شرکت تو یک چالش و بازیو پیشنهاد میدیم، از داستان ماجراجویی Naomi Alderman کمک میگیرم، چالش فرار از حمله زامبی هاس! مسابقه و چالش شروع میشه و برای ورزشکار صدای نزدیک شدن زامبیا پلی میشه و دویدن ادامه پیدا میکنه تا زمانی که زامبی به ورزشکار برسه و چالش تموم بشه، اینجا میشه از هندیکپینگ کمک گرفت و به ورزشکار یه فرصت داد تا دوباره شانس شو ادامه بده ، اینطوری که از طرفداراش میخواد مسیری که دوویده رو ادامه بدن و بازیو ادامه بدن. با این بازی درواقع هم ورزشکارا و هم طرفدارا ترغیب میشن بیشتر بدوند. و یه رقابت کلی هم بین ورزشکارا شکل میگیره.
    حالا هرکی بتونه سریعتر از زامبی ها فرار کنه و مسافت بیشتریو طی و دووم بیاره برنده س.
    برنده نهایی هم جایزه ش این باشه که تو یه لیست نایک ثبت میشه اسمش، مثلا گینس طور و یا یه هدیه از نایک به اون ورزشکار اعطا میشه، این هدیه از طرفی برای طرفدارهای ورزشکارا هم جذابه چون هدیه گرفتن و برنده شدن ورزشکار محبوبشون براشون لذت بخشه.

    پاسخ
  • صبرا
    11/07/1398 02:38

    جواب سوال سوم روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    فکر میکنم برای ایده ما arg روش مناسبیه. چیزی که میخوام بگم خیلی خیلی ایرانیزه اس ولی وایراله ! برای تبلیغ و شروع ماجراجویی از یه تعداد مشخص اسکناس استفاده میکنیم. داستان اینجوری شروع میشه که روی تعدادی اسکناس یه url مینویسیم که جذاب هم باشه و درعین حال ساده. اسکناس ها رو بین مردم توزیع میکنیم با پروسه خرید کردن . تو اون سایت یه تصویر مبهمی که زیرش نوشته شده : دوستاتو دعوت کن از سایت بازدید کنن تا تصویر واضح شه. بعد یه پراگرس بار داره که باید به انتها برسه تا تصویر واضح بشه. از اول هم مثلا یه میلیون بازدید فیک میزاریم به این معنی که پروگرس بار پیش رفته تا ترغیب بشن و شرکت کنن. بعد از مثلا ۲میلیون بازدید، تصویر رو برای زمان مشخصی نمایش میدیم(بعدش تصویر محو میشه، تا بقیه به هم بگن چی بوده تصویر) . که تصویر درواقع کارت دعوت به یه ایونته در یه روز خاصه و به ازای اومدن به اون ایونت ۱۰دلار بهشون داده میشه و باید تا یه تاریخ مشخص حضور شونو اطلاع بدن تا جا رزرو بشه واسشون. بعد تو روز موعود ایونت معرفی بازی برگزار میشه و پروسه معرفی بازی هم گیمیفای میشه و نهایتا اون ۱۰دلاری که گفته شد هم در قالب کوین تو کیف پول بازی بهشون داده میشه.

    پاسخ
  • میلاد
    22/07/1398 20:41

    سوال چهارم روز هفدهم گیمیفیکیشن در بازاریابی
    خب فکر میکنم اگه به این سوال در حوزه مشکلی که باهاش الان درگیرم جواب بدم خیلی بهتره تا فانتزی آینده ام رو بگم :))))

    بازی که من طراحی کردم توش یه بمب قرار بود منفجر بشه…..حالا اورنس اینجا واسه من معنیش این میشه چطوری اصلا به کاربر بگم که این بازی وجود داره و هلش بدم تو بازی…..برای اینکار من از فانتزی استفاده میکنم…مثلا میام یه alert به کاربر نشون میدم که یه بمب توی انبار دیجی کالا پیدا شده…..کمکمون کن خنثاش کنیم!

    پاسخ
  • اسماعیل
    26/10/1398 10:17

    سوال سوم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    یه پروژه تو دست داریم که یه بازی طراحی شده که تو این بازی شما میتونید لغات انگلیسی یا هرمحتوای فلش کارتی رو به مرور یاد بگیرید برای آگاهی از بازی یه پیج اینستاگرام بالا آوردیم و به یه سری موسسات سر زدیم که بازی رو در اختیار موسسه قرار بدیم به طوریکه پنل ادمین داشته باشن و تحلیل هارو هم ببینن منتهی به موفقیت نرسیدیم ! و تا حالا هیچ اتفاقی نیفتاده …
    کلا پیاده کردن این مفاهیمی که شما دارید درس میدید تو فضای واقعی خیلی سخته !

    پاسخ
  • گیمیفیکیشن در بازاریابی روز 17 جواب سوال 3:
    من میلاد هستم، فلسفه خوندم و میخوام تفکر انتقادی را آموزش بدم. حالا یه اپ داریم که ماموریت های زیادی برای شما تعریف شده. از خوندن داستان و جواب به سوال هایی در مورد اون تا حل معما و حتی رقابت های مجازی برای اینکه ببینید کی تفکر انتقادی بهتری داره. بریم برای یادگیری تفکر انتقادی…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست