طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره مقدماتی گیمیفیکیشن (دانلود رایگان)

دوره مقدماتی گیمیفیکیشن
دوره مقدماتی گیمیفیکیشن

بعد از سال‌ها تجربه در زمینه گیمیفیکیشن متوجه شدم که یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد با موضوع گیمیفیکیشن دارند، این است که تجربه‌ی بازی کمی دارند! افرادی هر هفته با من تماس می‌گیرند و می‌خواهند پایان‌نامه‌ گیمیفیکیشن داشته باشند که جز منچ! بازی دیگری در عمر خود انجام نداده‌اند! از طرف دیگر صرف بازی کردن صرفا شما را با یک سری اصطلاحات گیمیفیکیشن آشنا می‌کند به همین دلیل دوره مقدماتی گیمیفیکیشن به وجود آمد.

این دوره چند سال پیش به شکل متفاوتی برگزار شد اما از آبان سال 99 محتوا به کلی عوض شده‌است! در این دوره شما با بازی‌های بسیار زیادی آشنا می‌شوید و متوجه می‌شوید که چگونه با الهام گرفتن از همین بازی‌ها می‌توانید یک طراحی قابل قبول در زمینه گیمیفیکیشن داشته باشید. این دوره شامل 14 فایل پی دی اف است که به زودی یک وبینار هم به آن اضافه می‌شود. با توجه به اینکه اکثریت علاقه به دیدن ویدئو دارند در ابتدا شما ویدئو را می‌بینید که در آن با تقریبا تمامی مثال‌های گیمیفیکیشن در سایت آشنا ‌می‌شوید!

سپس با مطالعه دوره می‌توانید حداقل به این سوال جواب دهید که آیا گیمیفیکیشن آن چیزی هست که شما به آن علاقه دارید یا خیر! حتما قبل از دیدن این دوره، دوره ویدیویی رایگان گیمیفیکیشن را ببینید.

دوره مقدماتی گیمیفیکیشن در چه حوزه هایی وارد می شود؟

همان‌طور که قبلا راجع به کاربرد‌های گیمیفیکیشن در وب سایت توضیح داده شده‌است گیمیفیکیشن در 4 حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  1. تولید محصول
  2. کمپین های بازاریابی
  3. منابع انسانی
  4. زندگی شخصی

مورد اول و چهارم بیشتر از بقیه موارد در این دوره مورد بررسی قرار خواهد­‌گرفت. لازم به ذکر است که محتوای این دوره در وب­سایت، موجود نمی‌­باشد و بخش عمده­‌ای از آن، شامل تجربیات شخصی کار در ایران می‌­باشد.

وظیفه دوره مقدماتی گیمیفیکیشن، آشنایی کلی شما با گیمیفیکیشن است و حتما توصیه می­‌کنیم که بعد از آن، دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی را نیز مطالعه بفرمایید.  در این دوره، علاوه بر آشنا شدن با بازی­‌های بی‌­شمار، متوجه کاربردهای اساسی گیمیفیکیشن می‌­شوید. من همواره گفته­‌ام که بهترین دوره‌ی سایت،بعد از دوره‌ی نوروساینس در زندگی، دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی است.

دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی

کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

39 پاسخ

  1. سلام، از دوره بسیار عالی تون سپاس گذارم، برای من که خیلی مفید بود ، انشالله دوره های بیشتر بزارین

  2. سلام میخواستم بدونم همه میتونن تو این دوره شرکت کنن یا محدودیت داره؟
    اطلاعات اولیه مون باید درچه حدی باشه؟

  3. سلام آقای حاتمی من به تازگی با سایت شما آشنا شدم و می خوام دوره هاتون رو شرکت کنم. راهنمایی می فرمایید نحوه ثبت نام چگونه هست؟

  4. سلام وقت بخیر
    1-هزینه دوره پیشرفته را می فرمایید؟
    2-باخرید دوره پیشرفته دوره مقدماتی هم برایمان به رایگان باز خواهد شد؟
    3- آیا بدون داشتن دانش برنامه نویسی هم میتوان بازی طراحی نمود؟

    1. سلام
      500 هزار تومان
      بله بقیه دور ها براتون باز میشه
      3 نیاز خاصی نیست برای طراحی برنامه نویسی بدونید برای اجرا یکم لازمه

  5. سلام
    قبل از هر چیز خیلی تشکر میکنم از این دوره که خب نقاط قوتش خیلی زیاد بود. شاید بتونم بگم بیشتر از چیزی که انتظار داشتم توی این دوره تونستم یاد بگیرم. به عنوان یه educationist دارم این بازخوردها رو بهتون میدم. هدف گزاری کردین و علاوه بر بالا بردن دانش ما، در سطح تحلیل، ارزیابی و‌ خلق بازیها حتی در خیال ما رو پیش بردین. که کاملا منطبق با همون سطوح بلوم هست که خب خودتونم در وبینار راجع بهش صحبت کردین. اولش که یه جور تعهد گرفتید از شرکت کننده ها، قانون دوره رو گفتین، بچه ها هر کدوم تونستند خودشونو متعهد کنن، در دوره شرکت کردن و چون گروهی که واقعا دوست داشتند درین دوره شرکت کنن، مشارکت فعال داشتن و من کامنتای شما رو هم که میخوندم، متوجه شدم که حتی ذوق و‌انگیزه زیادی در خود شما هم ایجاد میکرد. به علاوه زمینه اشتراک دانسته های بقیه هم فراهم بود که خودش به یادگیری کمک بیشتری کرد. بازخورد میدادین و خلاصه همه گروه رو وادار به تفکر و‌ رفلکشن میکردین. خلاصه بگم که این فقط تعریف از شما به عنوان مدرس این دوره نبود. خواستم این نکته ها رو بگم که در دوره های بعدی، از هیچ کدوم اینا غفلت نکنین و حتی براش برنامه بیشتری بچینین. یه چیز دیگه علاقه و انگیزه درونی خود شما به عنوان مدرس بود که خب این حس رو در بقیه هم القا میکردین. این هم نقطه مثبت دیگه.
    من خودم چون انگیزه و‌هدف داشتم برای شرکت درین دوره، بسیار استفاده کردم و ایده های خوبی گرفتم. نیاز هست که چند دفعه دیگه بخونم مطالب بود تا همه برام‌ملکه بشه. ولی همین یاد گرفتم چجور یه بازی رو تحلیل کنم برام کافیه. بقیه اش رو مسلما خودم باید برم دنبالش.
    اگه، میگفتین بخشهایی از کتابهاتونم در همین دوره مجبور میشدیم میخوندیم، خیلی بهتر بود. اگر چه احتمالا شما خودتون هم، همون مطالب کتاب رو بهمون اموزش دادین.
    در هر صورت به عنوان شرکت کننده درین دوره، باید بگم دوره خوبی بود. همین که بازخورد شرکت کننده ها رو هم دارین میگیرین برای بهبود فرایند، باز نقطه قوتی هست که دارین دوره تون رو ارزشیابی میکنین.
    یه پیشنهاد دیگه هم دارم، و اون این که دوره های طراحی ساخت بازی رو برنامه ریزی کنین چون مخاطب خودشو خواهد داشت. و در اخر هم آرزوی موفقیت در دنیای گیم و کیمیفیکیشن دارم براتون

  6. با سلام و عرض خدا قوت.
    دوره ی بسیار خوبی بود و باعث شد من به موضوع گیمیفیکیشن علاقه مند بشم و دیدم باز بشه نسبت به این موضوع.
    ممنون از زحماتتون و اینکه یادگیری رو جذاب کردین

  7. ضمن تشکر فراوان از استاد بزرگوار
    در یک جمله می تونم بگم متفاوت بود!

    1. نمی دونم طبیعیه که من الان هر کاری می خوام بکنم ناخودآگاه تبدیلش می خوام بکنم به بازیمثلا یه لیوان آب که بر میدارم یهو می بینم دارم به خودم میگم اگه تو 2ثانیه خوردیش برنده ای !!یکی به من بگه این وضعیت طبیعیه؟!

  8. سلام
    ممنون از دوره ی خوبتون. اول اینکه به نظرم این دوره یه جور تقویت اراده بود و همه رو متعهد کرده بود که هر شب کامنت بزارن و فکر کنن . به شخصه باعث شد نگاهم به اطراف فرق کنه و با دید دیگه ای نگاه کنم . فکر میکنم از این به بعد بیشتر بازی کنم
    اگه بشه یه دوره دیگه بزارید که این ایده هایی که بچه ها دادن اجرایی بشه به نظرم خوب میشه

  9. سلام
    اول از همه واقعا تشکر میکنم بابت این دوره ی هیجان انگیزی که برای ما گذاشتید و مارو درگیرش کردید، وقتی که گذاشتید هم برای مطلب گذاشتن هم خوندن نظرات ما، برای خود من ۱۴ روز حال خیلی خوبی داشت و انگیزه داشتم بعضی وقتا هی سر میزدم به لینک ببینم هرکی چی گفته شما چی کامنت دادید و واقعا این که از افکار چندین نفر دیگه داشتم باخبر میشدم همزمان با این که فکر میکردم خیلی برام جالب بود، گاها دوست داشتم این آدمارو ببینم باهاشون راجب ایدشون حرف بزنم یا ری اکشن نشون بدم نسبت بهشون، از همه کسایی که شرکت کردن هم واقعا ممنونم
    و تو این ۱۴ روز من واقعا وابسته شدم به هرشب خوندن مطلب و فکر کردن راجبش الان حس تموم شدن یه سریال جذاب دارم
    و در آخرم بگم من خودم شخصیت کیلر یا حتی اچیور ندارم و بیشتر جست و جوگرم اما الان خیلییی حس خوبی دارم که اسمم اول از همه اومده با صداقت تمامم، و مرسی که منو لایقش دونستید
    و حتما شما و سایتتون و پیج اینستاتون رو دنبال میکنم چون هیجان انگیزه

  10. سلام شب همه ی دوستان عزیز بخیر
    یه خداقوت جانانه به شما جناب حاتمی و همه دوستانی که این ۱۴روز رو به صورت مستمر ادامه دادن
    راستش رو بگم من وقتی میخواستم اعلام آمادگی کنم شک داشتم ، چون زیاد بازی نمیکردم و خب فکر میکردم کسی که اهل بازی نباشه نمیتونه براش مفیدباشه ، ولی از اینکه این ۱۴روز رو به نام خودم ثبت کردم واقعا خوشحالم چون برام کاربردی و مفید بود

    خیلی خوبه که بازی در آموزش گسترش پیدا کنه ؛ بازی همیشه اعتیاد آور هست و اگر آموزش و بازی باهم ترکیب بشه, با یه تیر دو نشون می‌زنیم و خب این دغدغه اصلی من بود که تو این دوره شرکت کنم

    این دوره جنبه های مختلفی داشت
    ۱آشنایی ما با ویژگی های خاص بازی ها
    ۲چگونگی ترکیب بازی و آموزش که نقطه اوجش هست
    ۳تقویت اراده ،چون ملزم می‌شدیم هر روز به یه سری سوال جواب مناسب بدیم و فکر کنیم
    ۴استفاده از تجربه و دیدگاه بقیه دوستان
    ۵چشم انتظار کامنت شما بودیم
    ۶مهم ترین مورد تغییر دیدگاه و نگاه من به بازی ها بود.

    پیشنهاد:
    فکر میکنم اگر توی فایل های هر شبتون تصاویر بیشتری بود خیلی جذاب تر میشد چون همیشه متن به اندازه کافی نمیتونه مقصود رو برسونه
    همچنین در ادامه بچه ها کاملا رها نشن و ارتباطه حفظ بشه
    ولی در مجموع دوره عالی و متفاوتی بود.
    و خوشحالم که جز چند نفر اول بودم.

    امشب داشتم با برادرم بمب اسکووات بازی میکردم ، اولین بار بود ولی خب با یه دید دیگه داشتم نگاه میکردم که مثلا ماموریت چیه، کارت قدرتش چیه و همه مواردی که یاد گرفتم تو ذهنم یادآوری میشد و علاوه بر بازی کردن داشتم همزمان اون بازی رو تجزیه و تحلیل میکردم ، فک کنم چهرم دقیقا شده بود مثل همون عکس دختری که تو فایل بود

    ازتون ممنونم که باعث شدین با یه دوربین دیگه به بازی ها نگاه کنم
    براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم .
    .
    .
    .
    شاد و شکرگزار باشید،بدرود.

  11. وبینار گیمیفیکیشن در آموزش پزشکی

    روز 14 جواب سوال آخر:
    سلام و خدا قوت
    از طراح دوره تشکر می‌کنم که همچین فرصتی را مهیا کردند، کار بسیار ارزشمندی است. همچنین از سایر فراگیران که از نظراتشان بسیار استفاده بردم.
    دوره نقاط قوت زیادی داشت. یک سری موارد بود که امکان تقویت آن‌ها وجود دارد نظیر تدوین فایل‌ها، متن و … .
    پیش از وبینار و خصوصا این دو هفته شناختی از این بحث نداشتم ولی حالا به مبحث گیمیفیکیشن علاقه‌مند هستم (اگر هنوز نمی‌دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید.)

  12. سلام
    ممنون از توضیحاتی که در این مدت برای ما می فرستادید. برای شروع منی که صفر بودم توی این موضوع خوب بود. داخل فایل آخر گفتید در این حوزه کتابو و.. بخونید و بازی کنید. من که فکر می کنم بهش خیلی احتیاج دارم چون در این زمینه تجربه زیادی نداشتم و البته اکثر بازی هایی که معرفی می کردید رو نمی شناختم. تا خودمون زیاد بازی نکنیم خیلی مسائلو نمی تونیم درک کنیم. در کل خیلی ممنون ازتون بابت این که الفبای گیمیفیکیشن رو در ذهن من یکی کاشتید.

  13. سلام و وقت بخیر
    برای خودم این دوره خیلی متفاوت از دوره هایی بود که توی زمینه های دیگه شرکت کرده بودم. اطلاعات ارائه شده خلاصه و جمع و جور طبقه بندی شده بودن و در مدت زمان کوتاهی میشد با مباحث آشنایی پیدا کرد. برای جوابایی هم که می فرستادم بازخوردای خوبی می گرفتم و یه جورایی دلگرم کننده بود:)
    بازیایی هم که معرفی شدن سرگرم کننده و آموزنده بودن. در کل نکته منفی خاصی به نظرم نمیاد و دوره واقعاً جذابی بود. امیدوارم همیشه موفق باشین.

  14. سلام وقت بخیر
    به نظرم دوره‌ی بسیار عالی بود و نحوه‌ی ارائه و مطالب خیلی جالب بود.
    ممنون به خاطر زحمات شما

  15. سلام و خسته نباشید
    در مورد دوره هاتون سوال داشتم
    دوره ی آینده تو چه بازه زمانی برگزار می شه؟
    دوره مقدماتی شامل چند جلسه است؟
    تاریخ برگزاری هر جلسه؟
    آیا کلاس ها آنلاین هستن و امکان پرسش و پاسخ هست؟
    آیا مدرک یا گواهی شرکت در دوره ارائه می شه؟
    با سپاس

  16. سلام ..
    میشه این دوره رو منسجم تر نوشت و بنظرم توی اوایلش که مثالهای بارزی از طراحی گیمیفیکیشن برای برندها یا کسب و کارها زده بودین خیلی راحت تر قابل ئ=درک بود و جذاب هم بود ..من دنبال اجرا کردن گیمیفیکیشن تو کسب و کارم بودم ولی مثالهای عملی و کیس استادی به من کمک میکنه ..که بتونم گیمیفیکیشن اجرا کنم تو کارم ..و با روخوانی مطلب نمیتونم اینکا رو بصورت موفق انجام بدم .. چون تخصصی توش ندارم .. بهر حال ممنون از شما

  17. سلام و عرض ادب
    آیا در دوره هاتون سایت های بازی های آموزشی مثل word wall معرفی میشوند که بتوانیم با آن برای دانش آموزان بازی بسازیم؟ یا خودمان طراح و سازنده بازی می شویم؟

  18. روز 14 سوال آخر:
    خیلی خوب و هیجان انگیز و چالش برانگیز بود انقدری که بعضی وقتا به دو سه تا جواب واسه یه سوال میرسیدم هی پاک میکردم دوباره یه چیز دیگه بیاد:))
    و با خیلی المان های مختلف آشنا شدم که یه سری سوال هارو حل کرد قبلا وقتی به یه بازی برمیخوردم تا یه ماه برام سوال میشد طرف چی تو ذهنش بوده همچین چیزی طراحی کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب