طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جعبه ابزار طراحی گیمیفیکیشن (دانلود رایگان)

جعبه ابزار طراحی گیمیفیکیشن
جعبه ابزار طراحی گیمیفیکیشن

بعد از ترجمه کتاب «طراحی گیمیفیکیشن» نوشته گیب زیکرمن توسط تیم آقای گیمیفیکیشن، که با استقبال قابل توجه کاربران روبرو شد،  اکنون نوبت به ارائه کتابچه « جعبه ابزار گیمیفیکیشن » می‌­رسد؛ این کتابچه توسط علی اختری ترجمه شده‌­است. (اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)

البته باید در نظر داشته باشید که ما توصیه می‌کنیم  قبل از مطالعه و استفاده از مطالب جعبه ابزار ، کتاب «طراحی گیمیفیکیشن» را مطالعه کنید، تا استفاده بیشتری از این کتابچه ببرید. در حالیکه کتاب «طراحی گیمیفیکیشن»، کتابی پایه در زمینه بازی‌وارسازی محسوب می‌شود، این کتابچه نگاهی اجرایی تر به گیمیفیکیشن می‌اندازد، که مخاطب، بدون در اختیار داشتن اطلاعات پایه و اولیه در زمینه گیمیفیکیشن نمی‌تواند بهترین استفاده را از آن ببرد.

جعبه ابزار  در پروژه های شما

جعبه ابزار به نوعی طراحی شده‌­است تا به شما در طراحی پروژه­‌های گیمیفیکیشنی،  کمک کند.  این جعبه ابزار بر اساس «چهارچوب طراحی گیمیفیکیشن» ساخته آندرزی مارچوسکی  تهیه شده‌­است؛ راهی سیستماتیک برای طراحی پروژه­‌های گیمیفیکیشن.

این چهارچوب با هدف طراحی پروژه­‌های گیمیفیکیشنی بهتر ساخته شده­‌است.  چهارچوب طراحی گیمیفیکیشن به سه بخش کلی تقسیم می شود:  تعریف، طراحی و تصحیح.  این جعبه ابزار شامل ابزارهای متفاوتی است که به شما در راه طراحی گیمیفیکیشن کمک می­کند.

در ادامه مسیر ابزارها،  پیش نویس­ها و توصیه‌­های بیشتری را به صورت قدم به قدم درباره این جعبه ابزار برای شما آشکار خواهندشد.  می‌­توانید پیش نویس­‌ها و ورک­شیت‌­ها را در برگه A3  چاپ کنید،  این‌گونه فضای زیادی برای نوشتن در آن دارید. می‌­توانید از این ابزارها در تمام راه طراحی استفاده کنید تا فرایند طراحی پروژه برای شما آسان­‌تر از هر زمان دیگری شود.

این کتاب نوشته آندرزی مارچوسکی طراح برجسته و ترجمه علی اختری هم‌بنیان‌گذار سایت آقای گیمیفیکیشن به رشته تحریر در آمده‌است.

گیمیفیکیشن - کتاب گیمیفیکیشن

دانلود کتاب جعبه ابزار گیمیفیکیشن

کتاب الف تا ی گیمیفیکیشن

کتاب الف تا ی گیمیفیکیشن به عنوان عیدی سال 98 به علاقه­‌مندان گیمیفیکیشن و دوباره به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرارگرفت. ذکر این نکته مهم است که این کتاب به هیچ‌­وجه یک کتاب برای شروع یادگیری گیمیفیکیشن نیست!  این کتاب حاصل تجربه های کامران حاتمی در انجام پروژه های گیمیفیکیشن در ایران است کار کردن با افق کورش، ایرانسل، ستاره 500 مربع، شهرداری تهران، یونیلیور، کارگزاری مفید، کارگزاری خوارزمی، محله گل و بلبل عموپورنگ و استارتاپ­‌هایی نظیر دکمه، وستا، تیکا،  هنر درمان،  طرفداری و… باعث شکل‌­گیری این کتاب شد. این کتاب شامل آموزش یک سری مفاهیم گیمیفیکیشنی و البته بایدها و نبایدهای پروژه­‌های گیمیفیکیشنی می‌­باشد. برای دریافت اینجا کلیک کنید.

کتاب الف تا ی گیمیفیکیشن
علی اختری
علی اختری
مشاور گیمیفیکیشن در Cooperacy.Org و FITology.in و یکی از مولفان راهبردهای آموزش گیمیفیکیشن توسط انجمن جهانی توسعه دهندگان بازی. بیشتر: mrgamification.com/resume/ali-akhtari

17 پاسخ

  1. سلام. مرسی بابت مطالب مفیدتون. میشه مشخصات این کتاب رو بگید: اسم انگلیسی کتاب و نویسنده و ناشر. ممنون میشم

      1. سلام
        چگونه پیام بدهیم وقتی شماره ای نداریم جنب آقای حاتمی عزیز

  2. سلام. خیلی کتاب خوب و کامل و مفیدی هست.
    تشکر بابت ترجمه و به اشتراک گذاری کتاب:)

  3. سلام، کتاب بسیار خوب و کاملی بود
    ممنون از ترجمه روان متن و تصاویر

  4. سلام با سپاس از شما، مترجم‌محترم
    کتاب بسیار مفید و ارزشمند بود

  5. با سلام و خداقوت. بسیار ممنون از اینکه سخاوتمندانه اطلاعتون رو در اختیار سایرین قرار می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب