آقای گیمیفیکیشن | مرجع آموزش گیمیفیکیشن

طراحی گیمیفیکیشن؛ داستان سرایی قسمت اول

طراحی گیمیفیکیشن؛ داستان سرایی قسمت اول 5.00/5 (100.00%) 2 امتیازs

با سلام کامران حاتمی هستم و امروز راجع به داستان سرایی در طراحی گیمیفیکیشن صحبت می کنیم.اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست و یا چرا باید به گیمیفیکیشن اهمیت دهیم پست های مربوط را بخوانید.خب داستان سرایی المانیست که می توان از آن در طراحی گیمیفیکیشن استفاده کرد.این کار باعث به وجود آمدن احساسات بین کاربران یا بهتر بگوییم بازیکنان سیستم می شود که این کار معمولا باعث افزایش عنصر فان و همچنین نگه داری بیشتر کاربر می شود بیایید نگاهی نزدیک تر به قضیه داشته باشیم حتی اگر فکر می کنید که داستان سرای خوبی نیستید مطالعه موارد زیر خالی از لطف نیست.

داستان ها نیاز نیست که طولانی باشند

سالها پیش ارنست همینگوی نویسنده اسطوره ای در یک شرط بندی به این چالش کشیده شد که یک داستان بسیار کوتاه بنویسد شرط هم این بود که این داستان برای کسی که آن را می خواند معنادار باشد.و همینگوی تنها با ۶ کلمه این کار را انجام داد.

کفش های بچه برای فروش که هرگز پوشیده نشده اند

“For sale, baby shoes, never worn.”

طراحی گیمیفیکیشن داستان سرایی

طراحی گیمیفیکیشن داستان سرایی

همان طور که می بینید داستان ها برای اینکه تاثیر داشته باشند نیازی ندارند که خیلی طولانی و یا پیچیده و پر از کاراکتر باشند.شما برای یک بازی نیازی نیست که یک رمان بنویسید اما نیاز هست که یک نوع روایت داشته باشید.

زامبی ران

یک بازی محبوب برای تناسب اندام به اسم زامبی ران وجود دارد این بازی به کاربران یک داستان ساده می گوید و می خواهد که آن ها این داستن را باور کنند داستان از این قرار است که تعدادی زامبی در حال تعقیب شما هستند این زامبی ها گرسنه هستند و البته بسیار شرور و بدذات!(شاید به همین دلیل است  که این موجودات در فیلم های سینمایی بسیار محبوب هستند) بازیکنان نمی توانند زامبی ها را بکشند بنابر این باید تا جایی که ممکن است سریع تر از دست زامبی ها فرار کن. همچنین زامبی ها علاقه زیادی به خوردن مغز انسان دارند و بهترین غذای آن ها افرادی هستند که در گوشه ای برای بخشش التماس می کنند!!رویات برای  ترغیب بازیگران به  شرکت در فعالیت ورزشی طراحی شده است نکته مهم این است که در این فعالیت به افراد گفته نمی شود که بدوید تا وزن خود را کم کنید بلکه این ذهنیت که بدوید تا از دست زامبی ها نجات پیدا کنید و ایجاد یک فضای حماسی که در آن بازیکنان باور می کنند که فرار از دست این زامبی ها معنادار(نجات یک شهر طبق داستان) است.

 

کامران حاتمی

من کامران حاتمی هستم متولد اسفند ۶۸ نرم افزار علم و صنعت و mba امیرکبیر خوندم ۷ سال هست اندروید کار میکنم و ۳ سال هست که روی گیمیفیکیشن متمرکزم

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedIn

2

نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان منو
دوره پیشرفته گیمیفیکیشن شروع شدثبت نام
در حال بارگذاری