طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وبینار گیمیفیکیشن و عادت+ دانلود رایگان

وبینار گیمیفیکیشن و عادت+ دانلود رایگان
وبینار گیمیفیکیشن و عادت+ دانلود رایگان

وبینار گیمیفیکیشن و عادت که در خرداد ماه 1400 برگزار شد. یکی از متفاوت ترین وبینارهای من بود یکی از مهمترین دلایل این موضوع این بود که این وبینار برخلاف بقیه وبینارهای من به صورت مستقیم راجع به گیمیفیکیشن نبود. از طرف دیگر اگر اندکی هم راجع به این مبحث مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که نظرات کاملا متفاوت و بعضا مغایر همی در این حوزه وجود دارد.

منابع این وبینار گیمیفیکیشن و عادت چه بودند؟

همانطور که احتمالا می دانید، من در ایران به شدت تحت تاثیر دکتر آذرخش مکری هستم. و بخش اول این ارائه مربوط به ارائه ایشان راجع به این مفهوم بود همانطور که احتمالا می‌دانید تخصص اصلی ایشان ترک اعتیاد است و در زمینه عادت، تحقیقات بی نظیری داشته اند. البته بیشتر صحبت های من از ایشان راجع به ego depletion و آزمایش پولیوی بود.

در قسمت دوم صحبت هایم از کتاب tiny habits نوشته bj fog استفاده کرده ام. جناب فاگ در سال 2002 کتاب مشهور persuasive technology را نوشته اند که در این کتاب به مفوم کپتولوژی پرداخته اند که پیشتر در سایت راجع به آن صحبت کردیم. بعد از نگارش این کتاب ایشان اعلام می‌کند که می خواهد 18 سال راجع به موضوع عادت تحقیق کند و در نهایت سال 2020 کتاب tiny habits را ارائه می‌دهد.

بخش بعدی صحبت ها راجع به کتاب meet your happy chemicals بود و نقش نوروساینس در زندگی و البته مقداری از کتاب homo ludens راجع به مفهوم پلی.

در انتها هم مثال هایی که راجع به اپلیکیشن های تغییر عادت با گیمیفیکیشن داشتیم مربوط به کتاب Gamification in Healthcare & Fitness نوشته ماریو هرگر بود.

تلاش اصلی من این بود که افراد بعد از دیدن این ارائه متوجه شوند که این موضوع چه اندازه بزرگ است چه اندازه بین رشته ای است و تا چه حد می تواند خیلی از مسائل مبهم را برای افراد مشخص کند.

عادت یکی از مهم ترین مسائلی است که در دنیای امروز نادیده گرفته شده است امید است که این وبینار که ماحصل ترکیب چندین و چند کتاب شاخص بوده است توانسته باشد تا به میزان قابل توجهی افراد را در این موضوع راهنمایی کند.

این وبینار برای چه افرادی مناسب است؟

فکر می کنم برای هرکسی که بخواهد تغییری در زندگی خود ایجاد کند این وبینار مفید است همچنین اگر در حوزه زندگی شخصی، پایان نامه گیمیفیکیشن دارید یا کار می کنید این وبینار برای شماست.

در انتها این وبینار یک پروژه داشت که به صورت یک بازی انگیزشی در اینستاگرام بود در صورت تمایل از شرایط بازی و… زیر همین پست کامنت بگذارید.

[purchase_link id=”19797″ text=”خرید” style=”button” color=”blue”]

 

 

کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

4 پاسخ

  1. سلام
    من مایلم در مورد بازی انگیزشی در اینستاگرام بیشتر اطلاعات داشته باشم

  2. سلام استاد،
    من یک مادر هستم و بسیار علاقه مند به مباحث بازی وارسازی
    بعد از شش ماه تلاش در حل چالش «خواهر برادرهای سازگار » در مورد بچه های خودم، اخیرا یک دستاورد خوب داشتم که تمایل داشتم به اشتراک بگذارم و راهنمایی بیشتر بگیرم …
    به مدت یک هفته است که با اجرای یک بازی با مکانیزم worker placement بین بچه ها به شدت در کنترل چالش سازگاری خواهر و برادری موفق بودم، فعالیتها و همکاری هایی که مدتها از من زمان میبرد تا در بچه ها شکل بگیرد به صورت مطلوبتری شکل گرفته است…
    راهنمایی برای تداوم کارم میخواستم ، به تدریج هر چه جلو میرویم جذابیت کم شده و اثرات اولیه بازی روی بچه ها کمرنگ میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب