طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارت قدرت برای معلمین

کارت قدرت برای معلمان
کارت قدرت برای معلمان

یکی از رویکردهای تیم آقای گیمیفیکیشن توانمندسازی معلمان است. ما فکر می‌کنیم که معلم‌ها افرادی هستند که آینده‌ی جهان را می‌سازند و از هیچ کمکی برای این عزیزان دریغ نخواهیم کرد. در این قسمت به معرفی کارت قدرت برای معلمین می‌پردازیم.

کارت قدرت چیست؟

یکی از کارهای ساده‌ای که معلم‌ها می‌توانند انجام دهند استفاده از کارت قدرت است. کارت قدرت در ذهن ما یک نقطه‌ی شروع است که با آن می‌توانید از گیمیفیکیشن در تدریس استفاده کنید. تاکید ما روی این است که این کار صرفا شروعی برای گیمیفای کردن کلاس است. شما خیلی ساده به دانش‌آموزان خود بر اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند امتیاز می‌دهید و یک سری کارت قدرت هم به این عزیزان نشان می‌دهید.

حال دانش‌آموزان می‌توانند امتیازات خود را خرج کنند و با این امتیازات از این کارت‌ها بخرند تعداد کارت‌ها هم محدود است. حال این کارت‌ها یک سری قابلیت دارند که روی هر کارت قابلیت مشخص شده نوشته شده است. برای مثال یکی از کارت‌های دیفالتی که ما طراحی کردیم به این شکل است که اگر معلم از دانش‌آموز سوالی بپرسد، دانش‌آموز با نشان دادن و خرج کردن این کارت دیگر به سوال جواب نمی‌دهد و فرد دیگری را برای این کار معرفی می‌کند.

نمونه کارت قدرت
نمونه کارت قدرت

دانلود کارت‌های قدرت

ما این کارت‌ها را به دو شکل قرار می‌دهیم در شکل اول فایل لایه باز وجود دارد که شما می‌توانید خیلی ساده خودتان کارت‌های جدیدی بسازید و با خلاقیت خودتان این کارت‌ها را داشته باشید. نکته‌ی دوم این است که از کارت‌های دیفالت که برای شما آماده کرده‌ایم استفاده کنید.

در هر دو حالت با استفاده از این لینک می‌توانید فایل زیپ را دانلود کنید و از این موارد استفاده کنید. زحمت این کارت‌ها را خانم مریم زراعت‌پیشه طراح ارشد تیم ما کشیده‌است. شما این فایل‌ها را حتی با نرم‌افزار ورد نیز می‌توانید تغییر دهید اما ما فرمت ایلاستریتور و فوتوشاپ را نیز اضافه کرده‌ایم.

شرکت در کار خیر

همچنین شما می‌توانید در صورتی که کارت جدیدی ایجاد کردید این فایل‌ها را در اختیار ما قرار دهید تا ما این فایل‌ها را در همین صفحه قرار دهیم. این کار باعث می‌شود که یک اجتماع خوب از معلم‌های خلاق داشته باشیم. شما می‌توانید فایل‌های خود را در واتساپ برای من بفرستید(09120257856) و فراموش نکنید که راجع به گیمیفیکیشن برای معلم‌ها به بقیه توضیح دهید.

همچنین در سایت یک قسمت به اسم ابزار گیمیفیکیشن ایجاد شده است که شما از جدیدترین سایت‌های آموزشی و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها می‌توانید مطلع شوید سایت‌های اصلی که به نظر ما می‌توانید از آن‌ها بهترین استفاده را ببرید موارد زیر هستند:

  1. wordwall
  2. classtools
  3. kahoot
  4. quizizz
  5. ٍEduplay
Picture of کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

15 پاسخ

  1. سلام
    چرا معلم های غیرانتفاعی را که باسابقه هستند را استخدام آموزط وپرورش نمی کنند؟

  2. سلام وقت بخیر چرالینک ها هیچکدوم برای من باز نمیشه

    1. بنده یک معلم با سابقه ۳۲ ستل تدریس ریاضی وبازنشست هستم در ایران معلمی بدترین وبی اهمیترین شغل ها است وحکومت هیچ توجهی به معلم ندارد فقط در شعار وکلام است ولا غیر

  3. سلام

    معلمی شغل انبیاست ولی معلمان فقط سادگی زندگی وفقر رااز انبیا به ارث برده وآبرو وعزت وکرامت وپول وحق وحقوق راکسانی دیگر استفاده
    میکنند

  4. سلام خوبید لینک دانلود کارت های قدرت کار نمی کنه ممنون میشم اصلاح کنید

  5. ممنون ازتون اگر امکانش هست هر چه زودتر لینک این کارت ها را بگذارید دانش آموزانم بی صبرانه منتظر گیمیفیکیشن بعدی هستند

  6. من از کارت های شانسی هم استفاده می‌کردم سال ها ی تدریس این کارت ها برای من عالی بود ولی هیچ کس توجهی نکرد پشت هر کارت امتیاز داشت با توجه به نوشته های پشت کارت که باید عمل میکردن

  7. سلام ، من عضو تولید محتوای کشوری هستم و در کارهام از گیمیفیکیشن خیلی استفاده کردم ،بسیار عالی و کاربردی است

  8. سلام
    من مدیر یک دبستان هستم و مایلم مدرسه را به تدریج تا دو سال آینده بر مبنای بازی محوری در همه ابعاد پرورشی و آموزشی چه در کلاس و در حیاط و… طراحی و راهبری کنم .
    مایلم از مشاوره و ایده های شما بهرمند شوم.
    آیدی تلگرام @mrsoltan46

    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب