Building Blocks of Tabletop Game Design

معرفی کتاب Building Blocks of Tabletop Game Design


Notice: Undefined variable: images in /home/mrgamif1/public_html/wp-content/plugins/yekta-gamification/yekta-gamification.php on line 223
امتیاز پست =

با سلام همانطور که متوجه شده اید جدیدا به معرفی کتاب های مربوط به گیمیفیکیشن می پردازم. علت این امر این است که اگر شما قصد خواندن این کتاب ها را داشته باشید بتوانید با خواندن این مطالب تصمیم مشخص تر و بهتری بگیرید. امروز با کتاب Building Blocks of Tabletop Game Design در خدمت شما هستم کتابی مربوط به طراحی بازی های رومیزی.

کتاب Building Blocks of Tabletop Game Design در مجمع چه می گوید؟

این کتاب یک دایره المعارف است از حالت های متفاوت بازی های رومیزی برای مثال حالت های متفاوتی که نوبت بازیکنان در یک بازی مشخص می شود. یا حالت های متفاوتی که در یک بازی رومیزی می توان پیروز شد. همه این ها در این کتاب وجود دارد و برای هر مورد هم چندین مثال از بازی های مشهور زده شده است. نکته خارق العاده راجع به این کتاب این است که نویسندگان کتاب از معروف ترین افراد در حوزه بوردگیم هستند و با بازی کردن صدها بازی این کتاب را نوشته اند!

اما مگر فرقی هم می کند؟

بله! قطعا فرق می کند یکی از مهم ترین کار هایی که یک طراح بازی یا طراح گیمیفیکیشن باید انجام دهد این است که بازی کند در ایران و دنیا متاسفانه افرادی راجع به گیمیفیکیشن صحبت می کنند یا می خواهند مقاله بنویسند که در بهترین حالت مار و پله و منچ بازی کرده اند. وقتی نوشته های این افراد را می خوانی مشخص می شود که هیچ ارزش خاصی ایجاد نکرده اند.

بازی های رومیزی چه ربطی به گیمیفیکیشن دارند؟

بارها گفته ام که بهترین روش برای تقویت مهارت در گیمیفیکیشن بازی کردن بازی های رومیزی است. این بازی ها نه آنقدر پیچیده هستند که با بازی کردن آن ها نتوانید ذهن طراح را بخوانید و نه آنقدر ساده هستند که بتوانید یک بازی رومیزی از خودتان طراحی کنید. به همین دلیل شما می توانید مثل یک طراح بازی، بازی کنید.

چه مواردی در کتاب Building Blocks of Tabletop Game Design گنجانده شده است

فهرست کتاب شامل تعیین نوبت،اکشن ها،رزلوشن،پایان بازی،عدم قطعیت،اقتصاد بازی،حراجی ها،ورکر پلسمنت،حرکت ها،کنترل منطقه،جمع آوری کلکسیون،مکانیزم های کارتی می باشد. نکته قابل توجه در مورد این کتاب بخش انتهایی کتاب است در این بخش تعداد زیادی از بازی ها به همراه تمامی مکانیزم های آن نوشته شده است(در دنیای بازی های رومیزی از کلمه مکانیزم استفاده می شود)

Building Blocks of Tabletop Game Design
Building Blocks of Tabletop Game Design

چرا یادگیری طراحی بازی های رومیزی برای یک طراح گیمیفیکیشن باید مهم باشد؟

من زمان زیادی را مشغول برنامه نویسی بودم و یادم می آید برای اپلیکیشنی که قیمت آن هزار تومان بود مردم با تردید پول پرداخت می کردند! بسیاری از مردم برای یک جنس فیزیکی مبلغ قابل توجهی پرداخت می کنند ولی برای یک اپلیکیشن نه! از طرفی خیلی از افراد هنوز با تکنولوژی نمی توانند ارتباط برقرار کنند. یکی از این قشر ها معلم ها هستند! تصور کنید شما برای یک معلم یک ابزار آموزشی فیزیکی درست کنید بیشتر خوشحال می شود یا یک اپلیکیشن؟

خلاصه نقد کتاب Building Blocks of Tabletop Game Design

اگر می خواهید طراحی بوردگیم را آموزش ببینید تا جایی که من خوانده ام تنها 3 کتاب وجود دارد هر سه این کتاب ها کتاب های خوبی هستند. اما این کتاب بهترین و راحت ترین انتخاب شما خواهد بود. اگر می خواهید یک مقاله بنویسید یا کار علمی بکنید باز هم این کتاب بهترین کتاب بین 3 کتاب است. تسلط نویسنده بی نظیر است. در مجموع کتاب Building Blocks of Tabletop Game Design به معنای واقعی یک دایره المعارف است.

دیگر کتاب های نقد شده

لیست زیر لیست کتاب های دیگری است که در سایت به نقد آن پرداخته ام

, , , , , , , , , ,

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست