طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حضور در فضای مجازی با Bluewolf

حضور در فضای مجازی با Bluewolf
حضور در فضای مجازی با Bluewolf

اکثر کسب و کارها دارای سرمایه‌ی انسانی قابل توجهی هستند. چه می‌شد اگر شما می‎‌توانستید با انگیزه دادن به کارمندانتان آن‌ها را ترغیب کنید که در صفحات اجتماعی شان درباره‌ی محصولات جدید یا پروموشن‌ها و سایر پیشنهادات شما تبلیغ کنند و پست بگذارند. Bluewolf نمونه موفق در این امر محسوب می‌شود.

تصور کنید تلاش‌های بازاریابی شما چقدر شدت و وسعت داشت اگر افرادی که برای شما کار می‌کنند به شما در جهت موفقیت در کسب و کارتان ( که در واقع موفقیت آن‌ها نیز هست) کمک می‌کردند. اگر این افراد بازاریاب شما بودند و برای پیشرفت شرکت در خارج شرکت نیز به شما کمک می‌کردند، برای شما بسیار جذاب بود!

آشنایی با Bluewolf

شرکت Bluewolf (شرکت مشاوره ای)، تصمیم می‌گیرد تا بالاترین درجه وفاداری را در سازمان پیاده کند بنابراین به همه‌ی کارکنانش یک بلندگو (استعاره از دسترسی استفاده از فضای مجازی و پلتفرم‌های سازمان) می‌دهد و آنان را تشویق به استفاده از آن می‌کند.

اکثر شرکت‌های مشاوره ای بصورت بسته کار می‌کنند (امکان انتقال اطلاعات به بیرون توسط کارکنانشان را نمی‌دهند). به دلیل اینکه ممکن است کارمندان توسط شرکتهای رقیب جذب شوند و یا اطلاعاتی که به سختی به‌دست آمده‌است، به راحتی توسط رقیب کپی برداری شود. اما این شرکت تدبیر دیگری را در پیش گرفت و اجازه داد اطلاعات سازمان بصورت رایگان در اختیار همگان قرار بگیرد و برندش را با این استراتژی پایه‌گذاری کرد.

برنامه Going Social#

در راستای مدیریت دانش و در جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات شرکت , برنامه Going Social# که شامل سه بخش است را اجرا می‌کند:

  • هر مشاور دارای یک صفحه اجتماعی در سایت شرکت است که می‌تواند محتوای مورد نظرش را در آن قرار دهد که این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات تخصصی مشاور، توئیت‌های اخیر، گواهینامه‌ها مطالب و وبلاگ‌ها و… باشد. همه‌ی این اطلاعات که مشاوران در پروفایل خود قرار می‌دهند در وب‌سایت شرکت قرار می‌گیرد و به اطلاع عموم می‌رسد. این کار شرکت را قادر می‌سازد که بتواند هر لحظه فعالیت‌های مشاوران را دنبال کند و با کمک ابزارهای آنالیزگرهای وب، شرکت می‌تواند هر لحظه پروفایل هر کارمند و یا محتوایی که به اشتراک گذاشته است را مشاهده کند که این فعالیت منجر به شهرت شرکت خواهد شد.
  • با کمک سایت‌هایی که در زمان‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و همچنین قانون‌های پیچیده درباره نحوه ارائه کسب و کارتان در فضاهای مجازی, شرکت نیاز به آموزش مشاورانش در جهت حضور موثر در فضای مجازی را دارد. ( پلتفرم هایی از جمله فیسبوک, لینکدین, گوگل پلاس و ….)پورتال going social# به مشاوران کمک می‌کند تا با استفاده از ویدئوهای کوتاه و محتواها به سرعت اطلاعات را در فضای مجازی منتشر کرده و گسترش دهند.
  • گیمیفیکیشن:جهت ترغیب کارکنان برای استفاده از این کشف جدید شرکت از گیمیفیکیشن در سایت salesforce.com بهره برده است تا بتواند با کمک آن مشاورانش را ترغیب به ایجاد محتوای خلاقانه و اشتراک گذاری آن در سایت کند که این فعالیت منجر به بالا رفتن ترافیک سایت خواهد شد.

مشاوران شرکت برای دریافت جایزه‌هایی که برای برندگان در نظر گرفته شده بود (نقدی و غیر نقدی از جمله شام با مدیر عامل تا پول نقد و…) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اجرای این برنامه منجر به افزایش 15 درصدی پلتفرم‌های مربوط به bluewolf در فضای مجازی وافزایش 68 درصدی ترافیک شده است. شرکت با کمک تجزیه و تحلیل داده‌ها قادر به تعیین پربازده ترین پلتفرم خواهد بود. به علاوه می‌توان با تحلیل داده‌ها برنامه بازی‌وارسازی اجرا شده را ارتقا داد.

علاوه بر نتایج بیرونی برای شرکت اجرای این برنامه منجر به افزایش 57 درصدی فعالیت مشاوران bluewolf شده است. قوانین وفاداری نسل 3 مبنی بر آموزش کارکنان و گسترش و پخش صدای ایشان در فضای مجازی، منجر به افزایش دارایی شرکت شد.

ناهید یادگاری
ناهید یادگاری

یک پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلب عالی شما
    متاسفانه هنوز در ایران مدیران زیادی داریم که اندیشه ای جدید برای توسعه ی کسب و کار شون ندارند و این مقاله شما یه راهکار ویژه میتونه ارائه بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب