طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گیمیفیکیشن برای معامله گری استفاده از قدرت بازی ها برای معامله های بهتر

گیمیفیکیشن برای معامله گری استفاده از قدرت بازی ها برای معامله های بهتر2
گیمیفیکیشن برای معامله گری استفاده از قدرت بازی ها برای معامله های بهتر2

ترید هیرو(trade hero) یکی از بهترین استارتاپ‌های جنوب شرقی آسیاست. این استارتاپ که با هدف استفاده از گیمیفیکیشن برای معامله گری بهتر خود را به دنیا معرفی کرده‌است، زاده سنگاپور است. همانطور که می‌دانیم با توجه به بحران‌های جهانی و آثار ناشی از کرونا خیلی از افراد به فکر ایجاد یک درآمد ثانویه برای خود هستند و به همین دلیل، ترید کردن یک گزینه جذاب است.

گیمیفیکیشن برای معامله گری به دنبال حل چه مشکلی است؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معامله کردن در بازارهای مالی دارد، این است که افراد با دانش کم وارد آن می‌شوند البته در خارج از کشور وضعیت بهتر است و اگر شما یک سری آزمون‌های خاص را پاس نکنید، امکان دسترسی به یک سری معامله خاص را نخواهید داشت چیزی که در ایران صرفا در حد یک حرف است!

دو مورد کلی که گیمیفیکیشن برای معامله گری به دنبال کمک به مردم است نخست مساله آموزش مسائل مالی از تحلیل تکنیکال و بنیادی گرفته تا مسائل ریز دیگر است و در وهله‌ی دوم مسائلی که تحت عنوان مالی رفتاری قرار می‌گیرند. در این پست توضیح داده‌ایم که گیمیفیکیشن چطور می‌تواند به یک اپلیکیشن مدیریت پول کمک کند؟ 

گیمیفیکیشن برای معامله گری

مالی رفتاری چیست و گیمیفیکیشن برای معامله گری چه کمکی به آن می‌کند؟

همه‌ی ما انسان‌ها دچار خطاهای شناختی زیادی می‌شویم خطاهای شناختی مثل اثر تاخر و. باعث می‌شوند که ذهن ما به اشتباه تصمیم گیری کند برای مثال اگر از شما بپرسیند حاصل ضرب اعداد از 10 تا یک چه عددی است یعنی تخمین شما از این حاصل ضرب چیست و یا بپرسیند حاصل ضرب از یک تا ده چیست شما دو پاسخ متفاوت می‌دهید علم اقتصاد رفتاری علمیست که به عنوان یک علم مادر در پی یافتن این خطاها می‌باشد.

حال به بخشی از علم اقتصاد رفتاری که مربوط به تصمیم‌گیری‌های مالی می‌شود. مالی رفتاری می‌گوید برای مثال ما یک خطای شناختی به عنوان “اثر زن حامله” داریم به این معنا که همانطور که یک زن حامله همواره فکر می‌کند دیگران راجع به بچه صحبت می‌کنند و بچه دیگران چه وضعیتی دارد شما در بازار های مالی وقتی یک سهم را می‌فروشید به این موضوع فکر می‌کنید که انگار همه راجع به سهمی که شما فروختید صحبت می‌کنند.

چه انتظاری باید از یک استارتاپ گیمیفیکیشن برای معامله گری داشت؟

همانطور که تا کنون متوجه شده اید در دو زمینه مشخص این استارتاپ باید به کاربران خود خدمات دهد نخست مباحث آموزشی است در این مباحث این استارتاپ باید بتواند کاری کند که افراد شیفته آموزش دیدن بشوند و البته در وهله دوم مباحث مالی رفتاری است که شاید برخلاف تصور شما نقش مهم‌تری نیز داشته باشند.

معرفی ترید هیرو

ترید هیرو به عنوان یک استارتاپ که از گیمیفیکیشن برای معامله گری استفاده می‌کند تاکنون ده میلیون دلار جذب سرمایه کرده است. و امروزه این استارتاپ اولین اپلیکیشن مالی برای بیش از 90 کشور دنیا محسوب می‌شود و بیش از 3.5 میلیون کاربر ثبت نام شده در این اپلیکیشن وجود دارد. ایده‌ی کلی یک شبیه ساز برای معامله گری است که این شبیه ساز به نوعی با یک شبکه اجتماعی ترکیب شده است. شما می‌توانید در این شبیه ساز معامله کنید و در این مسیر آموزش ببینید.

ترید هیرو چگونه کار می‌کند؟

در ابتدای ثبت نام شما ده هزار دلار پول مجازی دارید و می‌توانید در لحظه معاله کنید البته همانطور که متوجه شده‌اید، این قسمت گیمیفیکیشن محسوب نمی‌شود و صرفا یک نوع شبیه ساز است. در قسمت آکادمی این نرم افزار شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی ببینید. با این کار امتیاز شما در لیدربورد کلی بالا می‌رود.

در صورتی که شما موفقیت‌های زیادی کسب کنید با پول واقعی از شما قدردانی می‌گردد. همچنین خرید درون برنامه ای ،اشتراک ماهیانه و… از دیگر بخش‌های گیمیفیکیشن در کسب و کار تریود هیرو است.

 

 

 

Picture of کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب