طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی کتاب Meet Your Happy Chemicals

Book Meet Your Happy Chemicals

همانطور که متوجه شده اید جدیدا به خلاصه برداری از کتاب هایی می پردازم که در حوزه گیمیفیکیشن مطالعه کرده ام. این بار با کتاب Meet Your Happy Chemicals در خدمت شما هستم. قبل از هر چیزی باید بگویم این کتاب با اینکه اشاره ای به مفهوم گیمیفیکیشن ندارد اما به نظر من از مهم ترین کتابیست که باید در حوزه گیمیفیکیشن بخوانید.

این کتاب یکی از 8 کتابیست که در سال 1399 ترجمه کرده ایم و با توجه به تصمیم من به مهاجرت هنوز قصد چاپ آن را ندارم.این کتاب توسط من و آقای مهران نیکجو ترجمه شده است اما با توجه به نامشخص بودن تصمیم ما برای چاپ بهتر است فعلا نسخه انگلیسی کتاب را مطالعه کنید. کتاب دیگری که من و مهران نیکجو با هم ترجمه کردیم که ورژن پیشرفته‌ی این کتاب است، کتاب 14 روز تا شادی پایدار است.

کتاب Meet Your Happy Chemicals راجع به چه موضوعی است؟

این کتاب به معرفی 4 نوروترنسمیتر می پردازد دوپامین،اندورفین،اوکسیتوسین و سروتونین این چهار مورد هستند. کتاب با سادگی هرچه تمام تر تلاش می کند تا با مفاهیمی مثل کورتیزول و… آشنا شوید و در نهایت با ذکر ریشه های تکاملی داستان علت اهمیت هر یک از این 4 هورمون را بیان می کند. اینکه برای مثال نقش دوپامین چیست،خستگی دوپامین به چه معناست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد و یا ریشه های تکاملی به وجود آمدن و اهمیت پیدا کردن دوپامین چه مواردی است.

سپس کتاب به توجیه کردن یک سری مسائل می پردازد برای مثال چرا یک عده از قربانیان تجاوز خود را مقصر می دانند و مواردی از این دست. نویسنده این کتاب یعنی خانم Loretta Graziano Breuning خیلی آدمی نیست که بخواهد با یک تعریف و ذکر چندمثال ساده قضیه را روشن کند کافیست به دیگر کتاب های وی نگاه بیندازید تا متوجه شوید ایشان یک انسان والا و دغدغه مند هستند و می خواهند یک عینک به شما بدهند.

عینک Loretta Graziano Breuning چیست؟

خانم Loretta Graziano Breuning در کتاب Meet Your Happy Chemicals تلاش می کند تا با ترکیب تکامل،هورمون ها و البته به نوعی آنتروپولوژی عینکی به شما بدهد تا بتوانید علت اینکه افراد رفتارهای متفاوتی از خود بروز می دهند را راحت تر درک کنید این خانم بعد از نوشتن این کتاب، کتاب های دیگری عرضه کرده است مثل:

نکته ای که شاید خواننده ایرانی با دیدن عنوان این کتاب ها فکر کند این است که این کتاب ها به نوعی زرد هستند اما به شما اطمینان می دهم که به هیچ عنوان اینگونه نیست!

بعد از اینکه مویی در راه خواندن کتاب های گیمیفیکیشن و تغییر رفتار سفید کرده ام به شما با اطمینان می گویم که تنها کتاب هایی را در این زمینه ها بخوانید که نویسنده تسلط کاملی روی مبحث تکامل داشته باشد. این مهم ترین ضعف امثال یوکای چو است که به نظرم درک درستی از تکامل ندارند.اما ترکیب دیدگاه های این افراد به شما یک عینک فوق جذاب می دهد.

سخن نهایی

اگر می خواهید خودتان را بهتر بفهمید مخاطبتان رو حتی جامعه خود را بهتر بفهمید تنها همین یک کتاب را بخوانید از خواندن کتاب های زردی مثل چرا ملت ها سقوط می کنند،جامعه شناسی خودمانی و…. دست بردارید و تنها چند صفحه از این کتاب را بخوانید. در صورتی که فایل کتاب را میخواهید زیر همین پست عنوان کنید تا برایتان ایمیل کنم.

دیگر کتاب های نقد شده

لیست زیر لیست کتاب های دیگری است که در سایت به نقد آن پرداخته ام

Picture of کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

14 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از توضیحاتتون، از اینکه اسم سایر کتاب هایی که از این نویسنده موجود هستن، عنوان کردید، سپاسگزارم.

  2. سلام. ممنون از معرفی این کتاب. لطفا فایلش رو برام بفرستید.

  3. سلام ممنون بابت توضیحاتتون
    لطفا اگه امکانش هست فایل این کتاب رو برای من ایمیل کنید.

  4. سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابت مطالب خوبتون
    لطفا فایل رو برای من بفرستید.

  5. سلام، لطفا فایل این کتاب رو برای من هم بفرستید. تشکر

  6. سلام
    ممنون از این همه اشتیاق تون برای آموزش
    لطفا فایل کتاب رو ارسال بفرمایید

  7. ممنون که در راستای آگاهی و خرد جمعی تلاش میکنید.
    ممنون میشم فایل کتاب رو برای من هم ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب