طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی کتاب Design for Kids

Book Design for Kids

همانطور که احتمالا متوجه شده اید سعی در معرفی کتاب هایی دارم که مستقیم یا غیر مستقیم به گیمیفیکیشن مربوط هستند. یک مرور کلی راجع به این کتاب ها می کنم تا شاید این کار باعث شود که شما علاقه مند به خواندن این کتاب ها شوید. در این پست به معرفی کتاب Design for Kids می پردازم این کتاب در ظاهر ارتباطی به گیمیفیکیشن ندارد اما در حقیقت بسیار مرتبط است!

موضوع کتاب Design for Kids چیست؟

هدف اصلی این کتاب این است که اگر بخواهیم یک نرم افزار برای کودکان طراحی کنیم باید به چه نکاتی دقت کنیم. شاید در نگاه اول این موضوع ساده باشد شاید برای شما سوال باشد که چرا این کتاب برای گیمیفیکیشن باید مهم باشد که به جواب همه این سوال ها می پردازیم اما قبل از هرچیز باید بگویم که علت اینکه این کتاب را خواندم داشتن یک پروژه با تیم روبوکیدز بود.

در روبوکیدز مخاطب ما کودکان بودند و وقتی فهرست کتاب را خواندم متوجه شدم که این کتاب کتاب بسیار مناسبی است کتاب شامل چند بخش است

فصل اول کتاب راجع به تحول تاریخی وبسایت های مربوط به کودکان می پردازد. فصل دوم و سوم به نوعی مربوط به آموختن خود کودکان است و در فصل 4 تا 9 راجع به الگوهای تکراری در طراحی برای کودکان صحبت می شود در ادامه به بررسی موارد قانونی و مشکلات در پیاده سازی پرداخته می شود.

design for kids

نویسنده کتاب کیست

خانم Debra Levin Gelman نویسنده کتاب Design for Kids است که تخصص اصلی وی طراحی تجربه کاربری است و بیش از 20 سال تجربه کاری در این زمینه دارد نکته ای که این خانم را متمایز می کند نگاه دقیق وی به خود کودک است برای مثال کودک 4تا 6 ساله با کودک 6 تا 8 ساله چه تفاوت هایی دارد و این موضوع باعث می شود که چه نکاتی را در طراحی مد نظر قرار دهیم.

Debra Gelman, SVP, Experience Design at Bottle Rocket

آیا این کتاب برای ایران مناسب است؟

یکی از نکات جالبی که در این کتاب مطرح می شود مسائل حقوقی مربوط به کودک است برای مثال اگر درست خاطرم باشد اگر وبسایتی اطلاعات مربوط به کودکان زیر 8سال را ذخیره کند حدود 10 هزار دلار جریمه می شود! خب قطعا ما قوانین خیلی پیشرفته ای در این زمینه نداریم اما با توجه به اینکه این قوانین بر اساس واقعیت ها تنظیم شده اند نباید در ایران نیز از این قوانین به نظرم تخطی کرد.

خلاصه

اگر برای کودک طراحی می کنید، کتاب Design for Kids یک کتاب مقدس برای شما خواهد بود! هیچ بهانه ای برای نخواندن این کتاب نخواهید داشت! کتاب به شدت قوی است و یک دید خیل یجامع را به ما ارائه می دهد. اگر پی دی اف کتاب را پیدا نکردید زیر همین پست کامنت بگذارید تا برای شما ارسال کنم.

دیگر کتاب های نقد شده

لیست زیر لیست کتاب های دیگری است که در سایت به نقد آن پرداخته ام

کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

19 پاسخ

  1. سلام خداقوت
    لطفا اگر ممکنه فایل این کتاب رو برای من بفرستید

  2. سلام خیلی ممنونم از مطالب خوبتون. ممنون میشم برای بنده نیز ارسال کنید

      1. سپاس از مطالب خوبتون. ممنون میشم پی دی اف رو برای من هم ارسال کنید.

  3. سلام
    مشتاقانه منتظر فایل کتاب های حوزه گیمیفیکیشن در آموزش هستم. بخصوص این کتاب که معرفی کردید.سپاس

  4. سلام وقت بخیر
    ممنون میشم فایل این کتاب رو برای من بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب