طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مثال گیمیفیکیشن در ایران؛ اولین تجارب ما دهه 60 ای ها!

مثال گیمیفیکیشن در ایران
مثال گیمیفیکیشن در ایران

امروز راجع به چند مثال گیمیفیکیشن در ایران صحبت می کنیم .با مرور خاطرات مخصوصا ما دهه 60 ای ها  به نوعی مثال گیمیفیکیشن در ایران را برای شما بیان می کنیم. این نوشته همواره آپدیت خواهد شد و شما می توانید خاطرات خود را برای من بفرستید تا در این پست با نام شما قرار دهم.(اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)

مثال گیمیفیکیشن در ایران کارت فوتبالی

میلاد گودرزی:یادش بخیر یه زمانی تمام دغدغه زندگیم این بود که عکس زیدان رو پیدا کنم.

گیمیفیکیشن کارت فوتبالی
گیمیفیکیشن کارت فوتبالی

مثال گیمیفیکیشن در ایران نوشابه

مختار مهران پور:من خیلی از گیمیفیکیشن چیزی نمیدونم ولی یادمه یکی از بازی های جالبی که می کردیم این بود که نوشابه می خوردیم و سر نوشابه ها یک عدد بود هر کی شمارش کمتر بود باید حساب می کرد!

مسابقه نوشابه
مسابقه نوشابه!

مثال گیمیفیکیشن در ایران تشتک تاید

سیاوش:سلام،در ارتباط با بحثتون چندتا خاطره هم من بگم،اولا روند مصرف گرایی سالای اواخر دهه ۴۰ به بعد اوج میگیره و این بحث برنده شدن از طریق پیدا کردن کوپن جایزه یا وسیله داخل جعبه تا جایی که شنیدم ازون موقع استارت خورده مثلا تو جعبه های پودر رختشویی و اختصاصا تاید کوپن های جایزه میزاشتن و جایزه ویژه‌اش هم ژیان بوده گویا،اگه سریال ایتالیا ایتالیا رو دیده باشید شخصیت اصلی یه وانت قابلمه از پودر رختشویی برنده میشه، درارتباط با در بطری نوشابه تا جایی که یادمه اولین بار زمزم با قراردادن جمله نوشابه ایرانی ذائقه ایرانی زمزم، تو تشتکاش استارت کار رو تو برندای ایرانی زد حدود سالای ۷۰ یا ۷۱ که با دادن چهارتا تشتک نوشابه ایرانی ذائقه ایرانی یه نوشابه رایگان میگرفتین و زمزم هم اصلا پیدا نمیشد که با تکمیلش بشه جایزه ویژه گرفت،کارتای فوتبالی و عکسای آدامس هم بعد از جام جهانی ۹۴ خیلی اوج گرفت.

گیمیفیکیشن زم زم

دیدن ویدیو زیر را به همه شما عزیزان توصیه می کنم!

آدامس زاگور

مهرداد از تیم فربد انگاره:آلبوم آدامس زاگور، اولین مکانیزم گیمیفای شده‌ای که دهه ۶۰ایها به یاد دارند و شماره ۳۶ آن همیشه خالی ماند!

گیمیفیکیشن در آدامس زاگور
گیمیفیکیشن در آدامس زاگور

لیوان عسل شکلی

ساسان:درباره نوشابه اولینش زمزم نبوده پیش از انقلاب برندهایی مانند پپسی و کوکا اینکار را شروع کرده بودند و مثلا درون تشتک‌های پپسی حروف E, P,S,I چاپ شده بود و آنهم همیشه کامل نبود ولی حقیقی بود یعنی شما اگر کامل آن را جمع میکردی و میدادی به فروشگاه یک جعبه پپسی جایزه میگرفتی! و وعده الکی ماشین غیره نمیدادند!

عسل شکلی هم لیوانهای با طرح لانه زنبوری میزد به عنوان ظرف حاوی عسل که آنقدر محبوبیت پیدا کرد حتی زمانی که دیگر فعالیش تقریبا متوقف یا کم شده بود کارخانه‌های شیشه و لیوان سازی تا همین اواخر تولید و کپی آن را ادامه میدادند و مردم هم میخریدند البته بدون عسل!…

عسل!
عسل!
گیمیفیکیشن در پپسی
گیمیفیکیشن در پپسی

مثال گیمیفیکیشن در ایران :چای گلستان

احمد مرادی:من یادم میاد که چای گلستان یک حرکت جالب انجام داد که الان عکسشو میفرستم فکر می کنم فقط عکس رو ببینید کافی باشه

گیمیفیکیشن چای گلستان
گیمیفیکیشن چای گلستان

کارت های فوتبالی ایرانی

جلال رحمتی:گفتم اینا رو هم بهت نشون بدم بد نباشه

گیمیفیکیشن کارت بازی
گیمیفیکیشن کارت ماشین

در ضمن شاید خواندن مثال های این پست که راجع به گیمیفیکیشن در کسب و کار است بعد از خواندن این مطلب برای شما جذاب باشد!

کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

2 پاسخ

  1. جالب بود… انقدر قدیمی که یه عکس باکیفیت از اون موقع نیست

  2. بادکنک شانسی هم جز نوستالژی های ما بچه جنوبی ها بود. یادش بخیر.
    تعداد زیادی بادکنک کوچک و چند عدد بادکنک بزرگ که برای بدست آوردن بادکنک بزرگ شانسمون رو امتحان می کردیم ولی همیشه بادکنک کوچیکها نصیبمان میشد.یادش بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب