رانه محدودیت

رانه محدودیت ؛ آیا هنوز وقت داریم؟

با سلام کامران حاتمی هستم از تیم آقای گیمیفیکیشن .خب در ادامه دوره گیمیفیکیشن پیشرفته به رانه محدودیت می رسیم رانه محدودیت  تاریک ترین قسمت فریمورک اکتالیسیس است.اگر به این فریمورک نگاه بینداریم متوجه می شویم که این رانه در سمت چپ و پایین این فریمورک قرار دارد و این یعنی این رانه یک رانه چپ ذهنی  و همچنین کلاه سیاه است.دقیقا بر خلاف رانه سوم که نقطه طلایی بود رانه محدودیت نقطه تاریک است.خب این رانه قطعا برای شما آشناست اگر یک کاسه انگور جلوی شما باشد شاید میلی به خوردن آن نداشته باشید اما اگر آن را در جایی بگذارند که بدانید نمی توانید آن را بخورید به خوردن آن علاقه خواهید داشت.

رانه محدودیت ،رانه ای است که طبق صحبتی که با اکثر  متخصصان گیمیفیکیشن در دنیا داشته ام بیشترین جذابیت را برای آن ها داشته است.

در ابتدا مثال هایی در مورد این رانه خواهیم داشت و سپس به معرفی تکنیک های مورد استفاده در این رانه می پردازیم.بعد از خواندن این دو مطلب بلافاصله به این صفحه بازگردید.

مثال های رانه ششم

تکنیک های بازی سازی رانه ششم

تصویر بزرگتر از رانه محدودیت

خب رانه محدودیت ، یک رانه تاریک محسوب می شود اما اگر از آن به درستی استفاده کنید تاثیر عمیقی در انگیزه کاربر به وجود خواهد آمد.معمولا این رانه منبع به وجود آمدن رانه سوم یعنی خلاقیت محسوب می شود همچنین غلبه بر محدودیت می تواند یک دستاورد تلقی شود و به همین دلیل این گونه به رانه دوم ارتباط پیدا می کند نهایتا این رانه وقتی کنار رانه هشتم مورد استفاده قرار بگیرد این رانه باعث اکشن کاربر می شود آن هم یک اکشن با حس اضطرار بالا!

برای این که بیشترین استفاده را از این کتاب ببرید تنها و تنها به یک سوال زیر پاسخ دهید.

  1. ساده:به یک زمان فکر کنید که شما یک چیزی را می خواستید صرفا به دلیل اینکه آن چیز کمیاب بود یا این که شما حس می کردید آن چیز را فقط شما به صورت خاص دارید یعنی از بین یک جمعیت چون فقط شما برنده آن چیز شده اید پس آن چیز ارزش بیشتری دارد.
  2. متوسط:به یک زمان فکر کنید که یک کمپانی خواسته است یک نوع محدودیت ایجاد کند اما این محدودیت ایجاد شده به جای این که بهتر عمل کند و موجب بهبود عملکرد کاربر شود باعث بدتر شدن و مشارکت کمتری شده است.
, , , , , ,

پست های مرتبط

  • negarhtf
    13/04/1397 06:37

    سوال ۱
    یکی از اینفلوئنسرهای ایرانی با مشارکت یک برند معروف اقدام به تولید محصولی با لاین اون و لاگر کرد در مقداری محدود که این میزان محدود که مقدار قابل توجهی هم بودد در عرض کمتر از چند روز تمام شد و راز فروش خوب این محصول همین ایجاد محدودیت برای فالوور ها بود .
    اینکه این میزان محدود محصول تولیدی دیگر هرگز تولید نمیشود کاربر را جذب آن کرد خب من هم بسیار خرسند بودم از خرید اون .

    پاسخ
  • negarhtf
    13/04/1397 06:43

    سوال ۲
    همین چند روز پیش اینترنتم تموم شده بود وقتی اه شرکت خدماتیش آماس گرفتم برای برقراری مجدد گفت باید برم شرکت و کلی قبض و کپی و … ببرم من هم اعلام کردم هرگز این بروکراسی رو انجام نمیدم اصلا وقتی که برای این کار بگذارم و نداشتم فردا بود که از شرکت تماس گرفتن و همون لحظه نت رو برام وصل کردند .
    فک کنم زیاد ارتباط نداشت

    پاسخ
  • Mehrdad Ebrahimiandehkordi
    01/05/1400 12:26

    جواب یک: کلاب هاوس اوایل فقط برای کاربرای ios بود که این موجب این میشد که هرروز چک کنم ببینم نسخه ی اندورید اومده یا نه!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست