طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازی دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد

بازی دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد
بازی دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد

یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که در طراحی بازی و یا طراحی گیمیفیکیشن باید مد نظر قرار دهیم در نظر گرفتن پرسوناهای متفاوت است به این معنا که مخاطب خود را بشناسیم و برای وی طراحی خود را انجام دهیم. هرچند انسان‌ها بسیار موجودات پیچیده ای هستند اما می‌توان گفت که اگر در بازی دخترانه از این ۵ ویژگی استفاده کنیم موفق خواهیم بود:(اگر هنوز نمی‌دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)

  • احساسات: دخترها عاشق تجاربی هستند که سرشار از احساسات باشند برای پسرها احساسات مهم هستند اما صرفا یک ابزار برای  یک هدف هستند نه یک هدف! شاید یکی از نمودهای این قضیه را در مورد کتاب های عاشقانه می بینیم اکثر خریداران کتاب های عاشقانه زن ها هستند و از طرف دیگر فیلم های پ و ر ن را داریم که اغلب خریداران آن آقایان هستند!
  • دنیای واقعی: دخترها عاشق بازی ها و تجاربی هستند که به دنیای واقعی ارتباط پیدا می کنند(خاله بازی) از طرف دیگر پسرها عاشق بازی هایی هستند که در آن  صاحب یک کاراکتر فانتزی هستند.یکی از پرفروش ترین بازی هایی که می توان در این زمینه به آن اشاره کرد بازی  Barbie Fashion Designer  می باشد که در آن دختران می‌توانند قیافه کاراکتر خود را آرایش کنند و لباس های متنوعی را برای وی تهیه کنند.
  • پرورش دادن: دخترها عاشق پرورش دادن هستند چه پرورش یک گیاه چه پرورش یک کاراکتر در بازی pou! خیلی از اوقات می‌بینیم که دخترها جایگاه برنده خود را فدا می کنند تا به یک بازیکن ضعیف‌تر کمک کنند! دلیل این امر این است که برای دخترها خیلی اوقات بردن اهمیت کمتری از پرورش دادن دارد و این یکی از نکات جالب در بازی دخترانه است!

  • دیالوگ: دخترها کتاب های بیشتری نسبت به پسرها می خوانند وغالب  مخاطب جدول کلمات متقاطع ،دخترها هستند.هرچقدر که دخترها در پازل های فضایی نسبت به پسرها ضعیف تر عمل می کنند در پازل های کلامی بهتر هستند!
  • یادگیری با مثال: برخلاف پسرها که عاشق یادگیری با سعی و خطا هستند دخترها دوست دارند راهنماهای محصولات را بخوانند آن ها عاشق توضیحات شفاف هستند و برای همین باید همواره توضیحات جامع و کامل تری برای این نوع بازی ها نوشته شود زیرا بالاخره کسی قرار است آن ها را بخواند!

برای دیدن ویژگی های خاص بازی های پسرانه کلیک کنید.

کامنت‌های زیر این پست مربوط به دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی است.

Picture of کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

82 پاسخ

  1. سوال اول روز 26:
    بازی
    Cake Maker که از بهترین ها بوده و زیاد دانلودشده اینطوریه که اولا 3 فاز اصلی داره که کلا با هم میتونن چند مرحله باشن
    اولیش با توجه به مواد لازم روی میز باید اونا رو از قفسه های آشپزخونه و یخچال پیدا کنین
    دومیش ترکیب و پخت و این داستاناست به ترتیبی که گفته میشه
    سومیش هم کارای تزیین و اینا ست در حد مالیدن خامه یا قاچ کردن توت فرنگی و….

  2. سوال دوم روز 26:
    خب برای بالا بردن این دو تا نکته همزمان باید برقرار باشه یکی. کاربر همچنان زیاد بازی کنه
    دو اینکه با چیزای جدیدی مواجه بشه که بخاد بابتشون پول بده
    مثلا دستور پخت های خیییلی جذاب و مناسبتی رو پیشنهاد بده هر ماه که از عکسش اونقدر خوشگل باشه که ترغیب بشن درستش کنن و دستورش رو بخرن و در کل باید بتونه هر ماه از اینا بیشتر ارائه بده و داغ نگهش داره

    1. این تیکه ای که میگی با چیزای جدیدی آشنا بشه دقیقا میشه همون ویژگی اکسپلورر ها که گفتیم ایرانی ها از همه بیشتر توی این تیپ شخصیتی قرار میگیرن.
      از طرفی درست کردن یه بازی که هی برای طرف چیزای جدید بیاد خیلی زمان بره برای همین یکاری که خیلیا میکنن اینه که ما کاری بکنیم که خود کاربرا تولید محتوا کنن و بقیه توی تولید محتوای بقیه هی سرک بکشن برای همینم سیستمایی مثل اینستاگرام اینقدر جواب میده

  3. سوال سوم روز 26:
    ممکنه 2 تا علت داشته باشه
    یکی اینکه آدما کمتر پول میدن
    دو اینکه کاربرای فعال بیشتر شدن ولی پول خرج نمی کنن
    دومی که راحته باید دید فیچرهای رایگان کدومن همونا رو پولی کرد چون جذبشون کرده
    اولی سخت تره چون باید دنبال موضوعات جذاب جدید بود که بتونه آدمارو وادار به پول خرج کردن کنه.
    با توجه به این بازی خاص مناسبت ها خیلی مهمن مثل تولدها، روزهای پدر و مادر ولنتاین
    حتی جشن فارغ التحصیلی که میشه یه دانشگاه خاص رو براش کیک درست کرد و به دانشجوهاش گفت اگه بتونن این کیک رو همگی با هم تو اپ درست کنن براشون رایگان یه کیک میفرسته به جشنشون!

  4. روز بیستم و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال اول :
    من بازی MY TALKING ANGELA را مثال می زنم که یک بازی است که در ان یک گربه لوس مجازی با یک شخصیت دارید که بهش رسیدگی باید بکنید که زندگی بسیار فانتزی ای هم دارد. لباس با مد روز براش طراحی می کنید. اخرین آرایش ها را روش پیاده می کنید. خانه اش را دیزاین می کنید. باهاش دونفره بازی می کنید. مهمانی می فرستیدش عکسهای فیگوراتیو باهاش می گیرد و …

  5. روز بیستم و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال دوم :
    فرض کنید arpu در این بازی خاص کم شده قاعدا باید میزان خرجی که کاربران فعالم می کنند را افزایش بدهم پس با یکی دو برندی فشنی که ترند روز هستند همکاری می کنم که محصولاتشان را در بازی اضافه کنم و یا یک سری آفر با تایم پیشنهاد خیلی محدود می گذارم برای خریداری کالاهای خریدنی در بازی.
    یا یک مسابقه بهترین عکس سلفی فشن از انجلا خودتان می گذارم که یک جایزه خیلی وسوسه کننده (لزوما از جنس استاف هم می تونه نباشه) داشته باشه و باعث بشه کاربران به رقابت با هم بیوفتند که برای آنجلا خودشان هزینه بیشتری کنند که بتونند برنده بشوند .

  6. روز بیستم و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال سوم :
    چون arpu یک نسبت است پس قاعدتا یا میزان خرجی که کاربران موجود در بازی می کنند باید افزایش بدیم یا تعداد کاربران فعالمان را زیاد بکنیم که لازمه اش اینه که انگیجمنت را افزایش بدیم یا یک حجم زیادی کاربری تازه نفس از جایی اضافه کنیم مثل تبادل بازیکن یا وایرال شدن یا استفاده از وقایع روز و ایجاد امکانات جدید در بازی برای اینکه کاربرانی که اهل هزینه کردن هستند تشویق بشوند حالا در این می شه از کمپین ها یا مسابقات یا ایجاد رقابت کردن بین کاربران استفاده کرد.

      1. اگر حجم زیادی کاربر خرج نکن اضافه بکنیم که قاعدتا نسبتمان بدتر می شه. پس باید کاربر فعالی اضافه بکنیم که خرج بکنند در این مورد بهترین کار شاید استفاده از تبلیغات هدفمند در بین گروه مخاطبین خاص باشه یا استفاده از پورتالهای و توزیع کننده ها و یا نتورتکهای رده سومی باشه اما اگر صرفا بخوایم کاربر زیاد کنیم بهترین راه استفاده از برنامه های اجتماعی و تولید محتوای مرتبط باشه.
        پیشنهاد شما چیه ؟

        1. کلا یه پیشنهاد خوب توی اینجور مواقع باندل کردنه تو میری با یه جا میبندی که کاربرامونو یجوری شیر کنیم مثلا اسنپ خیلی از این کارا میکنه وقتی arpu ش میاد پایین .میره با یجا باندل میکنه مثلا میگه تو بیا از فلانجا فلان چیزتو بخر بعد اینجا اینقدر تخفیف میدم بهت جالبی قضیه اینه که مثلا جایی مثل اسنپ میره با سایت intercom.com کار میکنه و همه اینا رو بهش هوشمندانه ساجست میده

  7. روز بیستم و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال اول :

    بازی stylist girl رو پیدا کردم که جزو پر دانلودا بود، در کل در این بازی دخترا میان با لباسای خاصی که هست شخصیت های مد و فشن بسازن. (لباس تن شخصیتا کنن)

  8. روز بیستم و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال دوم :

    اول با ۱۰ متخصص فشن که معروف هستند صحبت می‌کنیم که با ما همکاری کنند. در بازی یک مسابقه ماهانه میذاریم. تو این مسابقه قراره متخصص های فشن ۱۰ شخصیت برتر از بین بازیکن ها رو انتخاب کنن.

    می‌تونیم یک سری فیلتر هم بذاریم که یک تعداد کمی وارد مرحله نهایی بشن. (مثلا یکی از فیلترها میتونه این باشه: پنج نفر که در حوضه‌ی مد و تولید لباس تجربه دارند بذاریم که طرح هایی که اصن نمیشه در عمل اجرا کرد رو حذف کنند.)

    ۱۰ نفر برتری که متخصصان فشن انتخاب کردن، مدل لباسی که طراحی کردن واقعا تولید میشه و ۵ درصد سود فروش اون لباس به طراح‌می‌رسه.
    توی بازی هم یکسری ابزار اضافه می‌کنیم که اگه نوآوری مدنظرشون بود بتونند براحتی طراحیش کنند.

    حالا یکسری متخصص فشن میاریم و میگیم طرح های لباس قشنگی تو بازی بذارن به این صورت که روزی مثلا ۱۰ طرح گذاشته میشه و دیگه تکرار نمیشه، اگه طرح رو همون روز نخرن دیگه نمیتونن بخرنش. به صورت غیر مستقیم هم اشاره می‌کنیم استفاده ازین طرح ها شانستون رو برای برنده شدن افزایش میده.

  9. روز بیستم و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال سوم :

    برای افزایش درامد وقتی میبینیم داره کم میشه همین طرح بالا رو اجرا میکنیم و بعد میگیم هرکس سه نفر بیاره تو بازی مثلا به اندازه ۱۰ دلار اعتبار خرید طرح بدست میاره. همچنین طرح هرکسی توسط دیگر عضو ها امتیاز دهی میشه و بعد هر هفته کسایی که طرحشون امتیاز بالاتری داره میتونن بدون رد شدن از هیچ فیلتری به قسمت نهایی که بررسی توسط متخصصان فشن هست برن.

  10. پاسخ به سوال اول روز بیست و ششم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    بازی hair designer dly salon
    همون طور که از اسمش پیداست بازی کن باید موها رو تمیز کنه ، با ابزارهایی که داره یه مدل مو طراحی کنه ، موها رو دیزاین کنه ، سپس لباس مناسب براشون انتخاب کنه و سپس عکس بگیره و …
    کارهایی که بیشتر دخترا دوست دارن

  11. پاسخ سوال دوم روز بیست و ششم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    برای بالا بردن arpu بازی باید امکانات طراحی افزایش پیدا کنه ، جذابیت های بصری ش بیشتر بشه من کلا میریزم پایین و از نو میسازم ولی حالا تحت این شرایط حاضر انواع شینیون های جدید و اضافه میکنم یه مدل های نمونه میزارم که طراحیش کنن حالا اگر تونستم همون و دربیارن برنده مثلا پیج آموزشی یه سلبریتی تو این حوزه کسی مث هدی بیوتی مثلا .. سعی میکنم بیشتر بازی و بکشونم‌سمت آموزش های کاربردی مثلا این هفته کوتاهی مدل ملکه الیزابت اونایی که کارشون تمیز و کامل بود برنده ؛ میرن مرحله بعد .. یا مثلا شنیون فلان سوپراستار و اگر تونستن درست کنن جایزه مثلا ملاقات با صدف بیوتی حالا برای انجام این شنیون یه سری لوازم لازمه که باید بخرن، یسری آموزش های خاص هست که میتونن بخرن و حتی اون جایزه رو که خیلی خفنه رو میتونن بخرن؟؟؟ با قیمت خیلی بالا! !
    نمیدونم میتونن یه همچین کاری بکنن یا نه ؟‌ولی در کل هرچی بتونیم بفروشیم و خب میفروشیم تا حدی که خز نباشه

  12. پاسخ سوال سوم روز بیست و ششم از دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی :
    یکسری ایونت های خاص و مشهور جهانی تو این زمینه وجود داره که میتونیم برای جایزه کاربرای فعال بلیط حضور بهشون بدیم ..
    تبلیغات بوسیله همین سلبریتی های مرتبط
    و بهینه سازی هزینه تبلیغات رو خیلی موافقم… کلا با تبلیغات درست تو جاهای مناسب خیلی میشه بازخورد گرفت .
    استفاده و تولید محتوای مناسب تو شبکه های اجتماعی که قابلیت وایرال شدن داشته باشه یعنی از همه جنبه ها اوکی باشه هم خیلی خوبه // فرموده بودید خیلی کلی //

  13. جواب سوال 1 روز 26 گیمیفیکیشن در بازاریابی:

    Laundry Service Dirty Clothes Washing Game

    یه خشکشوییه که دوتا خانم داخلش کار میکنن در اصل کاراکتر اصلی یه نفره که اون ماییم و دومی خود سیستمه.
    مشتری ها لباس ها رو میارن و با کلیک کردن روی اونا دختره کاراکتر اصلی میره لباس هارو ازشون میگیره و یه پنجره باز میشه که عکس اتو و لباسشویی داره بعدش با زدن بر روی لباسشویی میره لباس هارو میریزه داخلش بعد که تموم شد در لباسشویی باز میشه با زدن بر روی لباس ها اونا رو میریزه تو همون سبد و بعدش با زدن بر روی خشک کننده میره لباس ها رو میریزه اون تو وای میسه تا خشکشون کنه تو این مدت با زدن بر روی قهوه جوش میتونه یه قهوه هم بزنه .

    بعد که خشک شدن اگه پیام all in
    داد باید مستقیم بندازیمش روی رول برقی اگز نه باید سبد لباس هارو بذاریم کنار اون خانم که خودش اتوماتیک اتو کنه و بذاره رو رول برقی.

    هرچی مراحل بازی میره بالاتر زمان و محدودیت زمانی پررنگتر میشه و تعداد مراجعه کننده بیشتر و زمان سریعتر میگذره.
    و البته یه سکو هم داره که جای یه سبد رو داره که البته با گذرونده مراحل بیشتر میشه تعداد بیشتری جایگاه اضافه کرد.
    تو هر مرحله یه تعداد جم(الماس) و تعدادی سکه میده که از اونا میشه برای ارتقا دستگاه ها استفاده کرد مثلا لباس شویی که دو دقیقه طول میکشه تا بشوره با خریدن یه خوبش میشه یه دقیقه.

  14. جواب سوال 2 روز 26 گیمیفیکیشن در بازاریابی:

    بازی یه حالتی داره اگه نتونی سبد ها رو بین لباسشویی و خشک کن و سکو مدیریت کنی چون در کل میشه ۳ تا سبد و اگه چهارمی رو بگیری نمیتونی هیچ کاریش کنی و باید اون سبد و با انداختن روی رول برقی بسوزونی(در حالی که ترتیب باید اول لباسشویی باشه بعدش خشک کن و بعدش اتوکشی یا رول برقی و غیر این نمیذاره) اینجا میشه یه پنجره باز شه سه تا گزینه داشته باشه
    یه فیلم ببین یا یه تعداد زیادی سکه خرج کن یا پول بده تا بتونی اون لباس اضافه رو وقتی میندازی رو رول ازت قبول کنه که باعث صرفه جویی در زمان زیاد میشه.

    تو مراحل بالاتر تعداد مراجعه کننده میره بالا که معمولا باعث میشه به رکورد مورد نظر اون مرحله نرسیم و تعداد کافی سکه جمع نکنیم برای همین وقتی زمان تموم میشه یه پیام میده اگه ۵۰ ثانیه اضافه تر میخوای باید اینقدر جم خرج کنی

    این سوال و اتفاق میتونه دو یا سه بار بیفته زمانش هم به جای ۵۰ ثانیه بشه ۳۰ ثانیه.

  15. جواب سوال 3 روز 26 گیمیفیکیشن در بازاریابی:

    افزایش تعداد مراحل
    افزایش تنوع در ابزارها مثلا به جای ۳ تا لباسشویی بشه ۷ تا.
    یه گزینه باشه بتونه کسی رو که سبد لباسشو میاره بتونه رد یا انتخاب کنه
    جذاب کردن بازی
    و اینکه میشه از طریق تبلیغات و پول گرفتن از لاندری های معروف اسمشونو رو در و دیوار لاندری بازی نشون بدیم
    یا اونجایی که قهوه میخوره با قهوه فروش ها صحبت کنیم برای نشون دادنشون

  16. روز ۲۶ جواب سوال اول
    بازی model wedding که میای داخلش و یه کاراکتر دختر انتخاب میکنی و شروع میکنی به آرایش یک عروس، از مدل مو گرفته تا انتخاب دسته گل و جواهر و کفش، و در آخر بازی یه عروس با لباس و آرایش و جواهرات آماده میکنی

  17. روز ۲۶ دوره گیمیفیکیشن در بازاریابی جواب سوال دوم
    بازی model wedding، به نظرم برای افزایش میزان درآمد به ازای هر کاربر اگه یه ویژگی اضافه کنیم به بازی عالی میشه و اون این که دخترها بتونن در ازای شارژ بازی بتونن عکس خودشون را آپلود کنن و در بعد خودشون را در لباس عروس آرایش کنن، یه سری از آپشن ها را هم پولیش کنیم، مثلاً برای فلان گردنبند باید ۲۰۰۰ سکه بدن و…
    و اگه بشه دخترهای دم بخت را شناسایی کرد و این اپ را بهشون داد، میترکونن

      1. روز ۲۶، جواب هیچکدوم 🙂 :
        این بازی روی صورت هم خیلی جواب میده ها.
        من یه دوره با دخترایی که میخواستن جراحی زیبایی بکنن خیلی در ارتباط بودم.
        اینا قشنگ یکی دو سال قبل از عمل درگیرن ببینن پیش چه دکتری برن و چه شکلی عمل کنن که بعد از عمل راضی باشن.
        یه سال بعد از عمل هم درگیر اینن که ببینن از نظر بقیه آدما بینی شون قشنگ شده یا نه، دوس دارن همه از بینی شون تعریف کنن.
        حالا فکر کنید یه بازی باشه هر کس بتونه همه شکلا رو روی صورتش امتحان کنه، بعد عکسشو شِیر کنه و مردم بیان به هر کدوم امتیاز بدن و اینا متوجه بشن که چه شکلی قشنگتر میشن.
        خیلی بنظرم ایده زشتیه، ولی خیلی پول درمیاره . کسی که کلی پول برای عملای جراحی میده، حاضره قبلش کلی پول بده ببینه چه شکلی قشنگ تر میشه .
        حالا ببینید به جز مردم چقد جراحای زیبایی حاضرن برا تبلیغاتشون تو همچین بازی ای پول بدن.

          1. یه دوره ی طولانی، رو پلتفرم معرفی پزشکای زیبایی به شدت تمرکز کرده بودم و کلی تحقیق کردم.
            الان قشنگ پرسونای مشتریاشونو و حتی جزیی ترین رفتارا و دغدغه هاشونو یا خیلی از پزشکای معروف این زمینه رو میشناسم(تا این حد که فهمیدم بین خودشون کدومشونو قصاب صدا میزنن!!! انقد که خرابکاری داره) . یا اینکه اکثر مطباشون تو چه خیابونی متمرکزن رو تحقیق کردم.

            اما چون تو این حوزه تک تک پزشکای معروفش یا یه سری سایتا و پیجا انقد تو مجازی خرج کردن و کار کردن که رقیبای سرسخت زیاد داشت منصرف شدم.
            اما اینکه یه بازی خوب بیاد تو کار و بتونه وایرال بشه شاید بتونه یه مزیت رقابتی ایجاد کنه‌ و باعث موفقیت این کار بشه.

              1. کسی ندونه فکر میکنه قیافه ام شبیه هیولاست :))
                خوب عملای زیبایی بازار خیلی بزرگی تو ایران داره، یه بار ساعت ۶ ،۷ صبح رفتم مرکز جراحیشون، صبح به اون زودی حداقل ۴۰،۳۰ تا تخت اتاق عمل کاملا پر بود.

  18. گیمیفیکیشن در بازاریابی روز ۲۶ سوال سوم
    نزدیک آرایشگاه های زنانه تبلیغ میکنم، یا اپلیکیشن را برای آرایشگرها ارسال میکنم و این امکان را بهشون میدم که قبل از آرایش کردن بتونن به مشریاشون یه آپشن ویژه بدن و اون هم شبیه سازی هست.
    یه چالش راه میندازم به عنوان زیباترین عروس، مثل این چالش تصویر در پیری هست، چالش تصویر در لباس عروس را وایرال میکنم

  19. جواب سوال اول روز بیست و پنجم دوره گیمیفیکیشن:
    بازی choices
    این بازی کلا شعارش “داستان هایی که اونا رو بازی میکنید” هست. قشنگ هم همینه ک یه داستانی هست و ی سری دیالوگا داره رد و بدل میشه اما ی جایی ی دیالوگی رو کاربر باید انتخاب بکنه.
    حالا مدل انتخاب این دیالوگه هم جالبه توی مراحل اول عادیه یعنی هر چی انتخاب کنه ادم این داستان میره جلو اما بعد یواش یواش سخت میشه. یا محدودیت زمانی میاد توی انتخاب یا گزینه ها ی سریش ب اخر داستان نمیرسه و اون مرحله رو ادم میبازه و …
    با ی گرافیگ قشنگ و قاطی کردن حجم خوووبیییی احساسات مخصوصا احساسات عشق کلی گرفته بازیش
    ی سری بازی ها رایگانه اما جذاب هاش پولی میشه

  20. جواب سوال دوم روز بیست و ششم دوره گیمیفیکیشن:
    این بازی کلا ی کار جالبی که انجام داده اینه ک هر جایی تبلیغ نمیکنه. یعنی اگه ببینه جایی هست که دخترا یا ادمای احساساتی زیادن تا حدی ک بکشه ادمو تبلیغ میکنه اما جایی ک بدونه کسی نمیاد ازش اصلا سرش انرژی نمیذاره. برای همین خوب مخاطب جذب کرده به نظرم و باید روی مخاطبای فعلیش کار کنه.
    یک سری داستان میتونه بذاره مثلا داستان ستاره ها. صحبت بکنه با ستاره های هنری یا ورزشی و اینا و ی داستان براشون بسازه و بعد انجام دموی داستان برای ادامش پول بگیره.
    یک سری داستان خفن مثلا هری پاتر رو بره با نویسندش صحبت بکنه و همون داستان رو اینبار با انتخابای متفاوت بذاره؛ چون دخترا علاوه بر قصه گوش دادن قصه ساختن و دوس دارن و ب شخصه گاهی میام داستانای فیلم و کتابا رو عوض میکنم اونجوری ک دوس دارم جلوشون میبرم.
    از ی سری داستان ک ی دردی رو دوا میکنن استفاده میکنم. مثلا انجلینا جولی و برد پیت از هم جدا شدن و ملت ناراحتن. حالا ی داستان میداریم با هدف رسوندن اینا ب هم و توش از خاطراتشون هم استفاده میکنیم ک جداب تر بشه(لزومی نداره واقعی باشن خاطرات. صرفا همین ک مخاطب فک کنه واقعین کفایت میکنه)

  21. جواب سوال سوم روز بیست و ششم دوره گیمیفیکیشن:
    اگه این شاخص افت کنه یعنی مخاطبا داستانایی ک ب نظرشون جداب بوده رو بازی کردن و دیگه ب این شیوه پول نمیدن. خب پس باید فضای بازی رو عوض کرد یکم.
    یکی اینکه ی اپشنی ب بعضی بازیا اضافه بشه ک مثلا من وقتی ب انتخاب دیالوگ میرسه تایپ میکنم یک کلمه رو و نزدیکترین انتخاب ها برام نمایش داده میشع. اینجوری حس میکنم ایده مال خودم بوده در حالی ک در هر صورت بازی کار خودشو میکنه:)
    یکی اینکه میتونم بذارم ادما بیان خودشونو جای کاراکتر داستانای مورد علاقشون بدارن و حالت ی فیلم پخشش کنن بین دوستاشون.
    یک راهم اینه ک کلا بذاریم خودشون ی داستان بنویسن. بعد مسابقه بذاریم و برنده داستانش واقعا ساخته بشه و توی بازی قرار بگیره.
    یک راهم اینه ک یک مسابقه باشه ک اخر این داستانو شما چطور تموم میکنید؟
    یک راهم میتونه این باشه و یک داستان مشهور و پولی رو یوقتایی برای مثلا ۲۰ نفر اولی ک واردش میشن رایگان میکنیم متناسب با بعضی رویدادهای مرتبطشون

  22. جواب سوال اول روز 26 ام گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    بازی my child lebensborn با دو نقش مادر و دختری هست که یکی از دو نقش را می توانید داشته باشید. داستان درمورد کودک 7 ساله است که حین جنگ المان و نروز به دنیا امده و به دلیل سرباز بودن پدر و مادر مجرد و شرایطش در مدرسه مورد اذیت و زورگویی قرار می گیرد. کودک با مسایلی روبروست و سوالات پیچیده ای برایش پیش می اید که مادر باید یاد بگیرد چطور به رشد احساسی او کمک کند. و همچنین مادر مدیریت بودجه بر اساس درامدی که حقوق همسر سربازش به او داده می شود چندین وطیفه را طی روز باید در مورد زندگی و دخترش ایفا کند. رسیدگی به کودک(لباس، خوراک،..)…

    https://www.google.com/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/2018/6/1/17409850/my-child-lebensborn-review-bullying-game

  23. جواب سوال دوم روز 26 ام گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    برای افزایش ARPU این بازی
    1-استفاده از پرتال ها و توزیع کننده های رده سوم: تبلیغ معرفی این بازی را به وبسایت های معرفی روانشناس خانواده و کودک می دادم و امکان اخد مشاوره رایگان برای برند سازی یک مشاور را در حین بازی فعال می کردم، فرد بازیکن حین بازی به شباهت های مشکلاتش با کودک پی خواهد برد و به جواب سوالاتش برای تربیت کودک به همراه مشاور پاسخ خواهد داد.
    2- به روز شدن با وقایع جهان: روز سالگرد جشن های ملی که پیروزی یک نبرد است تم و داستان بازی را برای ان ملت سفارشی سازی و تبلیغ کنیم، یا روز سلامت روان کودک …

  24. جواب سوال سوم روز 26 ام گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    جبران کاهش arpu – تشویق کاربر به ادامه بودن در این بازی با دادن امید و همدردی، که برای این منظور می توان امکان ایجاد کلاب های مشاوره ای را در app داد برای گروهی از مادرانی که شرایط مشابه دارند و یا به این بازی توسط فرد دیگری که برای او هدیه یک امتیاز بوده، دعوت شده اند و یا مرکز مشاوره ای این app را به انها داده و نصب کرده اند، بخواهیم این بازی را نصب کنند و با دادن کامنت در هر مرحله تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک گدارند و همدیگر را تشویق به ادامه کنند، لیدر بوردی با تصاویر مادر و فرزند برتر هفته هم نشان داده شود ..

  25. روز بیست و ششم-گیمیفیکیشن در بازاریابی
    یکی از بازیهای دخترونه که در مورد میک اپ هست بازی
    Ice princess fever salon game
    هست که مشابه بازیهای دیگه در مورد ارایش دخترونه است که میتونید همه آرایشها مثل خط چشم و رژلب …به صورت کامل و متنوع انجام داد البته اکثر بازیهای منسوب به دخترها شامل بازیهایی در زمینه اشپزی/خیاطی/مدلینگ/ارایش/جدول کلمات و…..میشه بازیهایی که از نظر بصری جذاب هستند و روی خلق یا مراقبت یا جستجوگری متمرکز هستند.

  26. روز بیست و ششم-گیمیفیکیشن در بازاریابی
    سوال دوم
    در مورد این بازی بعنوان مثال برای افزایش میانگین درامد در ازای هر کاربر یکی از اقدامات میتونه این باشه که کاربرها به چند دسته برنزی/نقره ای/طلایی یا وی ای پی تقسیم بشن اینطور که در ابتدای بازی مثلا برای سایه زدن فقط چند سایه کم کاربرد رایگان باشه و دسترسی به سایه های پرکاربرد باید هزینه پرداخت بشه یا امتیاز جمع اوری بشه که امتیاز میتونه با مجموع معرفی کاربر جدید/افزایش مدت زمان بازی و خرید سکه امانی از سایر کاربرا باشه و در مرحله طلایی دسترسی به کلیه سایه ها داشته باشه ولی برای امکان طراحی هزینه بکنه…و هر طرحی متناسب با شناسنامش هزینه متفاوتی داشته باشه… /شینیون،کوتاهی مو/فر و صاف کردن مو رو میتونیم اضافه کنیم و برای داشتن هر کدوم از این امکانات جدید هزینه بدن…

  27. روز بیست و ششم-گیمیفیکیشن در بازاریابی
    سوال سوم
    در صورت پایین بودم arpu میتونیم که میتونه به معنی کاهش تمایل افراد به بازی باشه که برای افزایشش باید کارایی کنیم که ترغیب بشه مثلا تخفیف مدت دار توی مراحل و امکاناتش بزاریم و اینجوری افراد که قبلا برای رسیدن به مرحله طلایی هزینه بیشتری میکردن توی مدت تخفیف سعی میکنن وارد بازی بشن تا با هزینه پایین تر به اون مرحله برسند بعد توی مرحله طلایی ایونتای روزانه میزاریم مثلا امکان امضای هنرپیشه های یه فیلم پر فروش توی روز خاص../وبینار با حضور بازیگر یا مدل یا خواننده محبوب… /یه جمله خاص از طرف این افراد معروف به کاربر../توی مراحل نهایی میکاپ کامل کاراکتر شخصیت دلخواهش و ارسالش به ایمیل اون شخصیت…/امکان داشتن یه عکس با شخصیت معروف و همه کسانی که بهترین میکاپ رو براش داشتن توی بازی …افزایش کاراکترهای بازی مثلا بجای کاراکترای معروف روز کاراکترهای دهه های مختلف باشه /امکان ارایش پسرها که برای خیلیا جذابه/میتونیم تبلیغ برندهای مختلفو داشته باشیم و برای کسانی که از طریق بازی وارد اپ یا سایت برندها برای خرید میشن امتیاز و تخفیف بزاریم…میتونیم به کاربرای وفادار ستاره وفاداری بدیم بهد از مدتی بعنوان سفیر زیبایی بازی به صورت انلاین توی سایت به سوالات مرتبط جواب بدن

  28. سوال اول روز بیست و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی:

    من بازی princess salon: cinderella را پیدا کردم. بازیش به نظرم جالب اومد چون اومده از داستان معروف سیندرلا استفاده کرده و این ایدش عالیه. تیش از ۲ میلیون کاربر داره. میاد و داستان سیندرلا را با صداهای خیلی خوبی اجرا میکنه و به اینجا میرسه که سیندرلا میخواد بره به جشن پادشاه و لباس نداره که قرار میشه فرشته ی مهربون کمکش کنه و برای جشن آمادش کنه. حالا بازیکن در نقش فرشته ی مهربون سیندرلا را آماده میکنه. آرت و موزیک و داستان بازی فوق العاده بود. 
حالا بخش های مختلف داره بازی: اولیش اسپا هست که اونجا ما سیندرلا را تمیز میکنیم و بعد بخش میکاپ داره که اونجا آرایشش میکنیم و بخش بعدی برای انتخاب لباس و مدل مو و تاج سرش هست. در آخر هم بخش رقص با پسر پادشاه را داره. حالا توی هر بخش به تعداد خیلی محدودی گزینه های مجانی داره و آپشن های فانتزی تر و جذاب ترش پولی هست. حین بازی هم هرزگاهی تبلیغ نشون میده که این هم راه دیگه درآمد زاییش هست.

  29. سوال دوم روز بیست و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی:
    چیزی که تو این بازی خیلی جاش خالی بود به نظرم مسابقه بین سیندرلا ها هست. اگه این مسابقه برپا بشه خیلی میتونه به فروش آپشن های جذاب و غیر رایگان کمک کنه. میشه یه روز را بگذاره روز جشن پادشاه و از همه بخواد تا اونروز سیندرلاشون را آماده کنن و پسرا بیان به عنوان پسر پادشاه در بازی و به بهترین سیندرلا رای بدن. بعد دیگه کلی کل کل میفته بین دخترا که برای خودنمایی جلو ی پسرا پول خرج کنن و خرید کنن و بهترین سیندرلا را آماده کنن برای روز جشن. میشه یه جایزه جذابی هم گذاشت برای کسی که سیندرلاش برنده میشه مثلا ثبت نام رایگان در دوره ی فشن و میکاپ یه آدم خفن و معروف که از اون آدم خفنه هم کلی پول میگیریم که داریم تبلیغش را میکنیم.

    1. میشه حتی پسرا را هم مجبور به خرید کرد و از اونا هم برای داشتن لباس های شیک تر که میخوان تن پسر پادشاه کنن پول گرفت و دخترا هم بین از بین اون پسرای پادشاه بهترین را انتخاب کنن. حالا بهترین پسر پادشاه با بهترین سیندرلا برقصه و کلی به هر دوشون جایزه بدن از طرف برندهای مختلفی که ازشون پول گرفتینم و برای لباس و میکاپ و اینا برند اونا را استفاده کردیم. مثلا میتونه جایزه بهترین سیندرلا و بهترین پسر پادشاه دقیقا همون لباس ها و لوازم آرایشی باشه که برای کاراکترشون استفاده کردن.

  30. سوال سوم روز بیست و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی:

    فکر کنم بهترین راه حل این باشه که روی همه ی آپشن های پولی برای یک هفته تخفیف ۸۰٪ بگذاریم تو حین مسابقه و این باعث میشه یه دفعه خرید ها زیاد شه. بعد این تخفیف یکسان برای همه نره. برای کسایی بره که دیگه خرید نکردن تا تشویق بشن خرید کنن. و در کل برای کسایی بره که حضورشون تو بازی کمرنگ شده تا اونا ترغیب بشن باز بیان بازی کنن.

  31. سوال اول روز بیست و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    من بازی 3D Cake رو زدم . بازیش اینجوریه که کیک میپزی طبق سفارشی که مشتری انتخاب کرده و بعد تزئین میکنی . تهش هم ظاهرا بین چندتا کیک میره کیک دکور شده ات و رای میگیری . حالا یک سری اپشن هاش هم پولیه .

    چیزی که برای من جالب نیست تو این مدل بازی ها ، اینه که تمام مراحل رو بهت میگه و تو فقط انگشت مبارک را به هرجهتی که راهنما میگه حرکتی میدی و اون اتفاقه رقم میخوره . ولی اینکه رای گرفته شد بین کیک ها جالب بود .

    اگر همین بازی بیاد و دست بازیکن رو یک کم بازتر بذاره تو حرکاتش و نتایج مختلف طراحی کن در پی حرکات مختلف ، میتونه بازی رو هم جذاب تر کنه و هم جنبه آموزشی بهش بده . مثلا من حق داشته باشم ترتیبات مختلف و روش های مختلفی رو در ادد و میکس کردن مواد اولیه ام داشته باشم که نتایج مختلف بده . مثلا نشون بده اگر تخم مرغ هارو باهم بزنی ، بافت کیک فلان میشه و اگر جدا بزنی زرده و سفیده رو بافتش مثلا فلان میشه .

    تو دیزاین کیک هم که فوق العاده میتونن ابتکار بزنن .

    حالا این بازیه جنبه سرگرمی داره فقط ولی بنظرم میشه با یک کمی تغییرات به خوبی به یک بازی آموزش بیکینک و دیزاین تبدیل شه . اگ خواستید همچین بازی ای بزنید ، من هستم شدیدا :)))))

  32. سوال دوم روز بیست و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    خب من میگم این بازی خیلی شاید پتانسیل بالا بردن درآمد توش نباشه چون بعد از یکی دوتا پخت و یکی دوبار دیزاین ، دیگه چیز جدیدی برای کاربر نداره . پس شرط اولیه برای افزایش درآمد ، تغییرات بنیادی تریه . یعنی یک کم خلاقیت باید بزنن و بیان یک المان هایی به بازی اضافه کنند که تکراری بودنش از بین بره .

    بیان دقیقا دستور پخت کیک های مختلف رو اضافه کنند ، بعد حتی بگن هرکی این دستور پخت رو از اینجا یاد گرفت ، بیاد بگه نتیجه چطور شد و آیا این دستور پخت خوب جواب داده . کیکاتون مثل کیک های ما شده یا نه ! اطرافیانتون دوست داشتند . عکس سلفی بندازین باهاش . اگر تغییری تو دستور دادید که نتیجه رو بهتر کرده به ما بگید . دیزاین کردید ؟ دیزاینتون رو بفرستید و امتیاز بگیرید از کارشناسای ما . ( چون اگر به عهده صرفا سایر کاربرا بذاریم ، یک کم ناعادلانه میشه نتایج و شبکه سازی کاربراست که نتیجه میده هرچند باعث میشه هرکس کاربرای زیادی رو بکشه به سمتون ولی معلوم نیست که این کاربرایی که میان فقط اومده باشن رای بدن یا تبدیل به کاربرمون هم بشن و اینجاست که یک کم سختش کنه شاید )

    بعد شاید بتونیم از برنده هامون بخوایم یک ایونت حضوری شرکت کنن و مثلا کلی آموزش های خفن هم توی اون ایونت باشه . بعد ازشون بخوایم یک سری دستور هم اونا پیشنهاد بدن و توی تولید محتوای بازیمون ازشون مشارکت بگیریم . یا به برنده هامون امکان استفاده از فیچرهای پولیمونو به رایگان بدیم برای مدتی . مثلا یک سری دستور پخت کیک های ویژه رو پولی گذاشتیم و برای مدتی میتونن ازشون به رایگان استفاده کنن . بعد همین رایگان شدن برامون خودش پول به همراه بیاره چون تبیلغات داریم و شاید یک سری هم اپشن داریم مثل لوازم قنادی و … که میتونن بخرن ازمون . ( من کلا فکرمیکنم یک سری ایونت های اینجوری چون میتونن وایرال بشن ، احتمال اینکه کاربر جذب کنن و این کاربرا پول خرج کنند رو میتونه بالا ببره )

  33. سوال سوم روز بیست و ششم گیمیفیکیشن در بازاریابی

    وقتی کاهش داریم یعنی اینکه جذابیتمون به هردلیلی کم شده . شاید این از سمت ما باشه مثل تکراری شدن و عدم جذابیت محتواها یا میتونه به کاربر و تغییر علایقش بستگی داشته باشه . نمیدونم در چنین شرایطی میشه نظرسنجی داشت یا خیر ولی باید به نوعی دلیل این کاهش رو فهمید تا بشه بهترین راهکار رو پیش گرفت .

    اگر تغییر علاقه کاربر باشه و بدونیم این علاقه به کدوم سمت رفته شاید بشه کاری کرد . مثلا شاید یکی رفته به سمت غذاهای سالم و … شاید بتونیم برای این دسته دستورهایی بذاریم که سالم تر هستند و احتمال اینکه دوباره جذب بشن وجود داره . مثلا بجای شکر از شیره انگور و اینا توشون استفاده بشه و …. که کمی سالم ترشون میکنه .

    اگر تغییر علاقه اشون کلا رفته باشه به جهت دیگه خب خیلی انرژی روشون نذاریم بهتره .

    و اگر مسبب این کاهش اقبال خودمون باشیم که به شدت راحت تره و میتونیم براش کلی راهکارها در نظر بگیریم و با محتواهای جذاب ، با استفاده از سلبریتی ها و مشارکت دادنشون یا اینفلوئنسرها و …. حتی کاربر جدید بگیریم . میتونیم تخفیفاتی در نظر بگیریم که خیلی زیاد و با محدودیت زمانی باشه و به شدت ترغیب کننده کنیم آفرمون . و …..

  34. گیمیفیکیشن در بازاریابی روز 26 سوال 1 تا 3:
    سوال اول: بازی cake maker به نظرم به خاطر گرافیکش و اینکه جذابیت های دنیای واقعی کیک پختن را داره جذبش میشن
    سوال دوم: من اگه میخواستم arpu این بازی را اضافه کنم اونو پر از رویداد میکردم. رویدادهای فصلی و مناسبتی. مثلا کیک ویژه ولنتاین که میتونست بازیکن عکس بگیره و برای دوستش بفرسته.
    سوال سوم: هر چقدر این نرخ بیاد پایین باید دید چه نکاتی را از دست دادیم مثلا احساسات یا واقعی بودن کم شده که این اتفاق افتاده یا روند منطقی درآمد درست چیده نشده. برای همین با تنوع بیشتر و هندیکپینگ سعی میکنم مخاطب ها را بیشتر کنم و آیتم ها را با تخفیف به بازیکن بدم که باقی بمونه

  35. گیمیفیکیشن در بازاریابی
    روز 26 سوال 1:
    بازی my home design dreams
    خب این بازی از اسمش مشخصه پلیر ها طراحی داخلی و دکوراسیون خونه رو انجام بدن و همچنین یه روند داستانی هم داره.

  36. گیمیفیکیشن در بازاریابی
    روز 26 سوال 2:
    یکی اینکه بیایم و از سوشال پروف استفاده کنیم یعنی اینکه اول قابلیت تعامل و رقابت با سایر پلیر هارو فراهم کنیم بعد هم مثل کِلَش بیایم هرکسی که خرید کرده رنگ دور پروفایلش رو قرمز کنیم و یه سری ربات و کاربر فیک هم باشه که دور پروفایلشون قرمزه و طراحی خفنی داره‌ خونه‌شون و اینشکلی کاربر ببینه اکثر پلیر ها خرید کردن و اگه دوستاشم خرید کنن متوجه میشه میل به خرید کردنش بیشتر میشه.
    و کار دیگه‌ای که میشه کرد اینکه یه سری فیچر پولی بیاد تو زمان محدود و کاربرای محدود دسته‌ی x(میتونه یه لول خاصی باشه، یا مثلا کسایی که یک سال از عضویتشون میگذره یا…) قابل خرید باشه.
    یا اینکه یه سری بج باشه برای رسیدن بهشون کاربر به ابزار هایی نیاز داشته باشه که پولی هستن.

  37. گیمیفیکیشن در بازاریابی
    روز 26 سوال 3:
    می‌تونیم از قانون هشتاد بیست کمک بگیریم، ببینیم کاربرایی که بیشتر خرید می‌کنن کیا هستن، از چه طریقی با بازی آشنا شدن، بیشتر وقتشون تو بازی به چه فعالیت هایی میگذره روی اون قسمت ها کار کنیم فیچر پولی اضافه کنیم، ببینیم به کدوم بج ها علاقه دارن و ماموریت های مشابه اونا ایجاد کنیم.
    البته همه‌ی اینارو می‌تونیم راجع اونایی که بیشترین دعوت کاربر رو داشتن هم انجام بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب