طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گیمیفیکیشن در روابط عمومی

گیمیفیکیشن در روابط عمومی
گیمیفیکیشن در روابط عمومی

در این مقاله به بررسی IDF  می پردازیم که تلاش کرده است تا نظرات راجع به کشور ایکس را عوض کند این اپلیکیشن  مثالی از گیمیفیکیشن در روابط عمومی است که با توجه به ضعف بزرگ ایران در روابط عمومی در سطوح مختلف بر آن شدیم تا راجع به این اپلیکیشن بنویسیم.(اگر هنوز نمیدانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)

گیمیفیکیشن در روابط عمومی ;  IDF چیست؟

IDF یک اپلیکیشن گیمیفای شده است که تلاش می کند بگوید این موارد چیزهایی هستند که مردم راجع به کشور ما فکر می کنند و ما به شما نشان می دهیم که این موارد اشتباه هستند! اما تمام تلاش این اپلیکیشن تنها قانع کردن یک مخاطب نیست بلکه تلاش می کند که این مخاطب نظرات خود را با دوستانش به اشتراک بگذارد پس  امتیازات و نشان هایی به کاربر داده می شود تا مقالات و محتوای جذاب توسط کاربر به اشتراک گذاشته شود.

IDF مخفف نیروی دفاعی کشور مورد صحبت است و در حقیقت یک اپ گیمیفای شده برای اطلاع رسانی راجع به فعالیت های دفاعی کشور است و واضح است که افراد نظامی کشور مورد نظر مخاطبین اولیه اپلیکیشن هستند.

گیمیفیکیشن در روابط عمومی
گیمیفیکیشن در روابط عمومی

چگونه این اپلیکیشن گیمیفای شده موفق شده است

طراحان IDF Ranks توجه جدی به اصول استفاده از نشان ها و سیستم های پوینتی دارند و شاید برای شما جالب باشد که بدانید همین نکته ساده در گیمیفیکیشن در روابط عمومی آن ها را موفق کرده است! آنها بازیکن را بلافاصله هنگام جوین شدن به بازی، پاداش می ­دهند و به تدریج بازیکن را برای هر چیزی که بدست بیاورد پاداش می دهند تا اینکه بازیکن با بازی اخت بگیرد.

معرفی این بازی باعث ایجاد شور و شوق و هیجان در بین هواداران اصلی IDF شده و آنها را به افسران روابط عمومی تبدیل کرده است.

از کجا برنامه می تواند بهبود یابد

هنگام ساختن یک بازی مهم است که از چندین سطح و نشانه استفاده شود. بازیکنان می­ خواهند بدانند که آنها در مسیر درست بازی می ­کنند یا خیر و این نکته یکی از مهم ترین اصول در گیمیفیکیشن در روابط عمومی می باشد، در حالی که کسانی که دارای یک وضعیت لذت بخش در بازی می باشند سمبل دیگران هستند. در بازی  IDFمن به شخصه این احساس را داشتم که نشان­ها و سطوح هدفی مشابه دارند. سطوح مختلفی که توسط بازیکن به دست می ­آید (رده بندی نام دارند) بخاطر طنزی که در تفسیر آنها در بازی وجود دارد برای من لذت بخش تر هستند.

 

به عنوان ابزاری برای انتشار اطلاعات، جالب است بدانید كه دسته بندی IDF  فراتر از پیروان وفادارش، به افرادی كه در مورد کشور مورد نظر دچار بدگمانی هستند، گسترش یافته است و با استفاده از اطلاعات جدید مردم می­ فهمند که این کشور فقط یک کشور متجاوز نیست. آیا رتبه بندی IDF می­تواند احزاب را به افرادی با نقطه نظر خنثی که فقط برای تفریح ​​بازی می­کنند، تغییر دهد؟ به یاد داشته باشید، هدف از گیمیفیکیشن این است که در ابتدا سرگرمی داشته باشید، سپس وقتی که حتی سعی نمی­ کردید چیزی یاد بگیرید، آن را  با گیمیفیکیشن فرا گرفته باشید.

IDF
IDF

جذب داوطلبانه بازیکنان برای یک ارتش مجازی آنلاین همراه با نظامی که در آن خدمات واقعی الزامی است، کاملاً چشمگیر است. اگر هدف از IDF Ranks توانمندسازی مردم برای دفاع از ارتش کشور و در عین حال اجرای مثبت از طریق مدال ها و امتیازها باشد، این برنامه قطعاً موفق خواهد شد در توییتر و فیس بوک چند نفر را درگیر کند:جایی که پیام “این همان چیزی است که مردم درباره کشور می ­گویند و به این دلایل، نادرست است ” می تواند به صورت نمایی گسترش یابد.

درین بهرام زاده
درین بهرام زاده
درین بهرام زاده هستم، کارشناسی ارشد mba دارم و تحلیل گر کسب و کار هستم. به مباحث رفتارشناسی و انگیزشی علاقه مندم

3 پاسخ

  1. در بازی حکم، میشه از همان ادبیاتی که در بازی جریان داره برای داستان سرایی استفاده کرد. مثلا ما حاکم داریم. بیایم داستان بازی را ببریم به سمت کلش یا فورت نایت. ما حاکم های مختلف می تونیم توی بازی حکم داشته باشیم. مثلا بگیم فلانی حاکم دقیقه 90ه یا فلانی حاکم جنگیه. اینجوری هر کس سبک بازی خودشو پیدا می کنه و در جمع های دوستانه هم زبانزد میشه. بعد تازه حاکم های مختلف با هم میتونند متحد بشند و هر بار داستانی شکل میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب