طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جلد کتاب ۱۴ روز تا شادی پایدار

کتاب 14 روز تا شادی پایدار

14 Days to Sustainable Happiness

معرفی کتاب

بعد از ماه‌ها تلاش کتاب 14 روز تا شادی پایدار ترجمه شد. این کتاب به نویسندگی خانم دکتر لورتا برونینگ و ترجمه‌ی کامران حاتمی و مهران نیکجو به صورت فیزیکی قابل دسترسی است و شما می‌توانید از طریق سایت انتشارات اقدام به خرید نسخه‌ی فیزیکی کتاب بکنید. این کتاب برخلاف نامش اصلا یک کتاب زرد نیست و با جرات ادعا می‌کنم که بهترین کتابی است که خوانده‌ام و همچنین بهترین کتابی است که برای فهم گیمیفیکیشن باید آن را بخوانید!

موضوع کتاب راجع به چیست؟

کتاب ترکیبی از نوروساینس و فرگشت است و راجع به مقوله‌ی شادی صحبت می‌کند. در ابتدای کتاب 14 روز تا شادی پایدار شما با مقدماتی مثل استعاره‌ی اسب و اسب‌سوار آشنا می‌شوید و تفاوت مغز پستانداری و مغز شفاهی خود را درک می‌کنید سپس 4 حقیقت فرگشتی به عنوان سنگ‌بنای کتاب مطرح می‌شود حقایقی که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. مغز ما به بقایش اهمیت می‌دهد یعنی اجداد ما در گذشته کارهایی می‌کردند که بقایشان تقویت شود و هربار که این کارها را انجام می‌دادند شاد می‌شدند و ما مغزی را به ارث برده که دوباره می‌خواهد آن کارها را انجام دهد.
  2. مغز ما روی نیازهای برآورده نشده تمرکز می‌کند. دلیل این امر این است که اگر اجداد ما به یک درخت سیب می‌رسیدند و می‌خواستند تا ابد آنجا بمانند نسلشان منقرض می‌شد و ما چنین مغزی را به ارث برده‌ایم.
  3. مغز ما گذشته و حال را اشتباه می‌گیرد. به این معنا که مغز ما بر اساس تجربیات زیستی منحصر به فرد خود شکل گرفته و این تجربیات چون منحصر به فرد هستند شخص به شخص ما با دیگری متفاوت خواهد بود زیرا مدارهای متفاوتی را شکل داده است.
  4. مغز ما به وسیله‌ی نورون‌های آینه‌ای از تجربه‌ی دیگران می‌آموزد. به همین دلیل هم ما از دیدن درد کشیدن دیگران درد را احساس می‌کنیم.

در ادامه‌ی کتاب شما به مغز پستانداری که همه چیز را تنازع برای بقا می‌بیند و مغز شفاهی که در صدد توجیه دلایل ترشح مواد شیمیایی شادی‌آور توسط مغز پستانداری است آشنا می‌شوید. شما با مواد شیمیایی شادی‌آوری مثل دوپامین، اوکسی توسین، اندورفین و سروتونین آشنا می‌شود و البته در سوی مقابل با کورتیزول آشنا می‌شوید. سپس کتاب به شما کمک می‌کند تا گذشته‌ی دوپامینی،اوکسی توسینی سروتونینی و کورتیزولی خود را بشناسید.

گذشته‌ی هورمونی ما

هدف کلی کتاب 14 روز تا شادی پایدار این است که شما به شادی پایدار برسید قرار نیست بعد از 14 روز شما شاد شوید در 14 روز شما اطلاعات کافی را برای شاد بودن به دست خواهید آورد خود من بعد از خواندن کتاب تا چندماه واقعا استاپ شده بودم! کتاب به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید ریشه‌ی عادات شما چیست و اینکه شما چگونه می‌توانید متوجه شوید که برای مثال ریشه‌ی رفتارهای سروتونینی شما در چیست.

کتاب 14 روز تا شادی پایدار

آینده‌ی هورمونی

بعد از اینکه مدارهای گذشته‌ی خود را شناختید نیاز است نا مسیرهای پایدار و سالم عصبی را شکل دهید در اینجا کتاب به شما برای طراحی این مسیرها کمک می‌کند هرچند که برخی از این مسیرها به قدری بزرگ هستند که به سادگی قابل تعویض نیستند! کتاب راجع به شاه‌راه‌های عصبی که در کودکی شکل گرفته هم توضیح می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که شما درک دقیقی از خودتان داشته باشید.

شکل دهی مسیر جدید در کتاب 14 روز تا شادی پایدار

برای اینکه یک مسیر جدید شکل بگیرد شما باید یک خروجی از مسیر قبلی و یک مسیر جدید بسازید کتاب در اینجا به شما این قدرت را می‌دهد تا با فرمولی مشخص بتوانید این کار را انجام دهید. نتیجه‌ی این کتاب فوق‌العاده است و به شخصه ابعاد زیادی از زندگی من را تحت تاثیر قرار داده‌است. امیدوارم برای شما هم چنین کارکردی داشته باشد.

چگونه این کتاب را بهتر بخوانیم

بعد از اینکه کتاب را تهیه کردید متوجه می‌شوید که کتاب 14 فصل دارد. در پایان هر فصل یک QRcode وجود دارد که شما با اسکن کردن آن می‌توانید به سوالات پایان هر فصل جواب دهید. در صورتی که به هر 14 روز جواب دهید یک سورپرایز ویژه برای شما آماده کرده‌ایم که فکر می‌کنم از دیدنش بسیار لذت ببرید. در ضمن در ادامه این کتاب، کتاب اضطراب نیز از همین نویسنده ترجمه شد.

ارتباط این کتاب با گیمیفیکیشن

به نظر من اگر شما ساختار مغز را نفهمید به هیچ عنوان نمی‌توانید حتی ادعای فهم گیمیفیکیشن را بکنید. هر نوع طراحی انسان‌محور نیاز به درک حداقلی از ساختار و کارکرد مغز دارد. نوروساینس دیگر یک اسم لاکچری ده سال پیش نیست یک ضرورت برای تمامی طراحان است. تمامی دوره‌های بعدی من با پیشنیازی این کتاب برگزار خواهد شد. زیرا بدون فهم مفاهیم این کتاب شما واقعا چیزی از گیمیفیکیشن نخواهید فهمید.

فهرست مطالب کتاب

سرفصل‌های کتاب اضافه شوند

مشخصات کتاب
قیمت کتاب:

70,000 تومان

دسته‌بندی:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب 14 روز تا شادی پایدار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *