طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جلد کتاب گیمیفیکیشن در تدریس

کتاب گیمیفیکیشن در تدریس

کاوش به مانند یک دزد دریایی
Explore Like a Pirate

معرفی کتاب

بعد از دوسال پیگیری بالاخره کتاب گیمیفیکیشن در تدریس منتشر شد. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که یک معلم یا یک آموزگار می‌تواند در زمینه‌ی تدریس و گیمیفیکیشن در تدریس مطالعه کند. این کتاب نوشته‌ی مایکل ماترا است که جدیدا کتاب fully engaged را نیز نوشته است. محوریت این کتاب راجع به این است که چگونه به عنوان یک معلم از ابزارهای گیمیفیکیشنی استفاده کنیم.

گیمیفیکیشن کوتاه مدت و بلند مدت

یکی از مسائل مهمی که باید راجع به آن بدانیم این است که بعضی مواقع ما دنبال گیمیفیکیشن کوتاه مدت هستیم برای مثال من یک وبینار 4 ساعته دارم و بعد این 4 ساعت ارتباط من با مخاطبان تمام می‌شود مشخصا روش‌هایی که در این مورد استفاده می‌شود با روش‌هایی که معلم، کل سال با دانش‌آموزان در ارتباط است به صورت کلی تفاوت می‌کند. برای همین هم هست که این کتاب ارزشمند است. این کتاب فقط برای معلم‌هایی که یک ارتباط طولانی‌مدت می‌خواهند مفید است.

توسعه‌ی پایدار کلیدی‌ترین مفهوم قرن جدید

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که باید به آن توجه کنیم و در همه‌ی زمینه‌ها راجع به آن صحبت می‌شود توسعه‌ی پایدار است. حال می‌شود این توسعه‌ی پایدار را در زمینه‌های فردی هم حتی تعریف کرد. برای مثال کتاب 14 روز تا شادی پایدار به نوعی راجع به همین مساله است. اما اگر شما معلم باشید چگونه می‌توانید مفهوم توسعه‌ی پایدار را برای دانش‌آموزانتان تعریف کنید؟

آیا فقط اگر درس‌های خود را به خوبی بلد باشند کافیست؟ یا باید کار دیگری هم بکنیم؟ مثلا آیا لازم است که توانایی‌هایی مثل رهبری یا مذاکره را به آن‌ها آموزش دهیم؟ در عمل کتاب گیمیفیکیشن در تدریس همین کار را انجام می‌دهد و شما نه تنها روش‌های جدیدی برای تدریس را فرا می‌گیرید بلکه تلاش می‌کنید مهارت‌هایی مثل کار تیمی را در بچه‌ها تقویت کنید.

مترجمان

مترجم‌های کتاب گیمیفیکیشن در تدریس من(کامران حاتمی) و نویان نجد هستیم. این اولین کتاب مشترک من و نویان و پنجمین کتاب من است و امید داریم که بتوانیم کتاب‌های دیگری را نیز در این زمینه بنویسیم. نویان از دوستان بسیار خوب من است و چند سالی هست که با هم در ارتباطیم.

کاوش به سبک دزدان دریایی

اسم اصلی کتاب کاوش به سبک دزدان دریایی است کلا دزد دریایی یا pirate یک استعاره بسیار جذاب است. این استعاره برای جستجوگری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد برای مثال تصور کنید که یک دزد دریایی چگونه به کاوش چیزهای متفاوتی می‌پردازد او نمی‌داند که واقعا به کدام سمت باید جستجو کند او در جستجوی چیزهایی است که نمی‌داند وجود دارند و این روحیه جستجوگری بسیار جذاب است چیزی است که برای یک دانش‌آموز می‌تواند بسیار جذاب باشد.

فهرست مطالب کتاب

کتاب شامل بخش‌های متفاوتی است که در زیر آن‌ها را می‌آوریم تاکید زیادی در کتاب برای استفاده از “تم” وجود دارد و تم خود کتاب دزدان دریایی است به همین دلیل هم شاید از دیدن اسم فصل‌ها تعجب کنید.

  1. ندای کاوشگر و جستجوی ماجرایی که در انتظار اوست.
  2. داستان‌های بلند و افشای افسانه‌های نادرست درباره بازی‌وار سازی
  3. دنیای جدید و دنياي قدیم
  4. آدم های رذل و ملوانان قدیمی
  5. اصول سکان داری و آشنایی با خدمه
  6. تم و داستان سرایی بر فراز بادبان‌هاي تخيل
  7. قرقره و طناب و بادبان‌های کشتی مکانیک های بازی، ساز و برگ هر سفر
  8. ابزارها و گنجینه‌ها
  9. علامت X محل گنج را نشان مي‌دهد پس با ارزيابي‌هاي بازي طور سرگرم شويد
  10. انداختن لنگر کشتی

به طور کلی در این کتاب شما با انواع روش‌ها و ابزارها آشنا می‌شوید و نکته‌ی خیلی خوب و جذاب برای من این است که اکثر این روش‌ها هیچ نیازی به کامپیوتر و… ندارند! یعنی غالبا ما راجع به گیمیفیکیشن غیر دیجیتال صحبت می‌کنیم!

مشخصات کتاب
قیمت کتاب:

60,000 تومان

دسته‌بندی:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب گیمیفیکیشن در تدریس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *