قطعای یکی از مهم ترین روش های یادگیری گیمیفیکیشن یا بازیوار سازی آموختن مثال گیمیفیکیشن می باشد برای این موضوع در اینجا به صورت خلاصه چندین نمونه گیمیفیکیشن به عنوان مثال آورده شده است شما همچنین می توانید با جست و جوی  مثال گیمیفیکیشن در سرچ سایت ، تمامی مثال های موجود در سایت را که به صورت تفصیلی راجع به آن صحبت شده است را بیابید.

مثال گیمیفیکیشن : Nike+

اولین مثال گیمیفیکیشن را در صنعت کفش می یابیم. شرکت نایک تولیدکننده کفش سرشناسی است که با هدف تشویق مردم به دویدن محصولی به نام +Nike تولید کرده است که براین اساس عمل می کند که یک ردیاب درون کفش تعبیه می شود و به صورت بی سیم به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی متصل می شود و میزان مسافت و سرعتی را که دونده می پیماید، به او نشان می دهد. در نظر گرفتن امکاناتی مثل بیشترین سرعت، بیشترین مسافت، بهترین زمان و اطلاعات متنوع دیگری برای ارائه به کاربر، فضایی جذاب تر برای کاربر فراهم می آورد. شما می توانید خود را با گذشته مقایسه کنید و اگر بهتر شده باشید مدال ها و نشان هایی  دریافت می کنید. حتی می توانید این مقایسه را با دوستان تان انجام دهید. تمامی این امکانات باعث تشویق کاربر و القای حس مبارزه طلبی و چالش به او می شود.

مثال گیمیفیکیشن نایک پلاس

مثال گیمیفیکیشن نایک پلاس

مثال گیمیفیکیشن : Zombies Run

مثال گیمیفیکیشن دوم ما زامبیز ران هست! زامبی ها انسان هایی هستند که مسخ می شوند و به آدم خواری مشغول می شوند و در شهرهای آلوده سرگردانند. اگر این نوع کفش را بپوشید و با گوشی هوشمند خود حرکت کنید، مادامی که در حال دویدن باشید از چنگال زامبی ها در امان خواهید بود اما در صورتی که از دویدن دست بکشید و به مقصد نرسیده باشید، سر شما توسط زامبی ها خورده خواهد شد. این محصول که مانند Nike+ امکان بازی همزمان با دوستان را دارد و به کاربر “بسته مقوی” برای قدرت بیشتر و تشویق ارائه می دهد.

مثال گیمیفیکیشن : Club Psych

این مثال گیمیفیکیشن ،توسط یکی از شبکه های کابلی آمریکا (Network USA) به وجود آمده است و نام یک شو تلویزیونی است. این برنامه وب سایتی برای طرفداران ساخته بود، اما چندی پیش ایده ای بازی کاری شده برای درگیرکردن بیشتر تماشاگران خود مطرح کرد. طبق این  ایده، سایت به کاربران امتیاز ، جایزه و نشان هایی می دهد و سوالات و  درخواست هایی می کند و بیننده در صورتی که برنامه را دیده باشد می تواند به آن ها پاسخ دهد. در واقع سایت بازی کاری شده تعمیمی از برنامه است. نتایج بدست آمده پس از تغییرات در سایت خیره کننده است: افزایش 30 درصدی ترافیک در Network USA، افزایش بیش از 50 درصدی فروش آنلاین، افزایش 130 درصدی بازدید از سایت؛ و این نکته که محتوای Psychبیش از 300000 بار در Facebook به اشتراک گذاشته می شود و توسط 40میلیون بیننده دیده می شود، درحالی که قبل از این پروژه میزان بینندگان این برنامه حدود 4تا 5 میلیون نفر تخمین زده می شدند، از دستاوردهای این کار بود.

مثال گیمیفیکیشن : Kudos Badges

سایتی است که برای کاربران IBMطراحی شده و به مدد برنامه های کاربردی IBM نفوذ خوبی روی کاربران داشته است. اعطای نشان ها و مدال ها، نمایش بهترین ها و 10 Kudo برتر از جمله امکانات این فضای بازی کاری شده است اما کاربران با توجه به فعالیت هایشان درجه بندی می شوند.گذاشتن پست یا نظر ساختن وبلاگ یا به اشتراک گذاری فایل ها از جمله این موارد است.

مثال گیمیفیکیشن : Timez Attack

 نرم افزار Attack Timez مثال گیمیفیکیشن بعدی ما می باشد که به کمک آن، معلم می تواند بازخورد دانش آموزان را در مورد وضعیت آنی یادگیری آن ها ارزیابی کند.استفاده گیمیفیکیشن در آموزش موجب می شود دانش آموز از آموختن لذت برده و به آن تشویق شود. بعلاوه معلم هم می تواند به وسیله ابزارهای الکترونیکی سطح یادگیری کلاس و دانش آموزان را بررسی کند و نکته مثبت دیگر این است که می تواند از دانش آموزان به صورت مستقیم بپرسد که آیا مفهوم را درک کردند یا گیج شدند؟ و دانش آموزانی که معمولا از معلم خود خجالت می کشند و از گفتن مستقیم عدم یادگیری می پرهیزند، راحت تر این مساله را بازگو می کنند.

مثال گیمیفیکیشن در همه زمینه ها و بررسی میزان اثرگذاری هریک از آنها:

  1. SAP: شبکه اجتماعی SAP، افزایش استفاده تا 400 % و 96 % بازخورد جامعه
  2. SAP Streamwork: اضافه شدن گیمیفیکیشن در گروه­ها و رشد ایده های جدید تا 58 %
  3. Onmicare: معرفی کردن گیمیفیکیشن به سرویس IT، میزان مشارکت اعضای تیم 100%
  4. Astra Zeneca: آموزش طب به روش گیمیفای شده، میزان مشارکت تا 97 %
  5. CaLLogix: کاهش تخریب تا 50 % و غیبت 80 %، این شرکت سالانه 380000 دلار صرفه جویی می­کند
  6. Slalom Consulting: افزایش مشارکت کارمندان از 5 به 90 درصد
  7. Gladerma: شرکت داروسازی، استفاده از گیمیفیکیشن برای آموزش فروش محصولات جدید. با وجود مشارکت داوطلبانه، نزدیک 92 % کارکنان گیمیفای شدند.
  8. Spotify و Living Social: جایگزینی بررسی های سالانه با موبایل با استفاده از یک راه حل گیمیفای شده و مشارکت داوطلبانه 90 درصد کارمندان
  9. Objective Logistics : افزایش انگیزه کارمندان شرکت از طریق دریافت پاداش­ها­ و افزایش سود معاملات تا 40 درصد
  10. Inside View: گیمیفای کردن استفاده کارکنان از صفحات اجتماعی و افزایش استفاده از توییتر Twitter تا 312 %
  11. Keas: برنامه سلامت شغلی برای کارمندان با انجام دادن فعالیت­ های سالم و افزایش مشارکت 100 درصدی کارمندان
  12. Danske Statsbaner: از طریق درگیر کردن کارکنان در پلت فرم اجرایی، به این صورت که اقدامات خود را که از ارزش و استراتژی شرکت حمایت می کنند را به اشتراک گذارند. این کار باعث 92 % رتبه بندی مثبت در محتوا شده است.
  13. Google: سیستم هزینه سفر را طراحی کرده که در نتیجه تقریبا 100 درصد از حقوق کارمندان را برای هزینه های سفر طراحی می کند.
  14. Deloitt: برنامه های آموزشی گیمیفای شده که کمتر از 50 درصد زمان می خواهد و میزان مشارکت را افزایش می دهد.
  15. Engine Yard: افزایش سرعت پاسخگویی به خدمات مشتریان تا 40 درصد
  16. مثال گیمیفیکیشن :Nextjamp: استفاده از گیمیفیکیشن برای ترغیب کردن کارکنان برای رفتن به باشگاه ورزشی تا 67 %
  17. مثال گیمیفیکیشن:Bluewolf: مکالمات انلاین گیمیفای شده و افزایش فعالیت اجتماعی کارکنان تا 57 %
  18. Ford Canada: گیمیفای کردن پرتال یادگیری برای کارکنان و افزایش فعالیت ها برای هرکاربر تا 100 درصد در 5 هفته
  19.  Blueshield’s Wellivolution: سیستم گیمیفای شده تیمی، که در نتیجه آن 80 % کارکنان حداقل در یک برنامه سالم شرکت کرده بودند و 50 % از انها سیگار کشیدن را کاهش دادند.
  20.  Idea Street: وزارت کار در اتحادیه اروپا، با استفاده از مکانیسم های بازی، 120هزار فرد را به مشارکت در 4000 ایده فراگرفت. و 63 درصد این ایده ها در بخش بازاریابی اجرا شدند.
  21.  EMC RAMP: با استفاده از پلت فرم گیمیفیکیشنی، این کمپانی رفتار مثبت کارکنان، شرکا و مشتریان را پاداش داد که منجر به افزایش 10 درصدی در اسناد و مدارک و 40 % افزایش تماشای ویدئوها گردید.
  22.  DirecTV: استفاده از گیمیفیکیشن برای غلبه ترس از شکست
  23. HCL: کاهش اخطار تا 90 درصد
  24. T-Mobile: انگیج کردن کارمندان تا 1000 درصد

 

فهرست