طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش سایت آموزشی edu-games

آموزش سایت آموزشی edu-games
آموزش سایت آموزشی edu-games

همانطور که حتما می‌دانید ابزارهای زیادی وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید بازی‌های آموزشی و گیمیفیکیشن در آموزش و… بسازید. با توجه به استقبال زیاد عزیزان بر آن شدیم تا در دسته‌ای جدید در سایت به اسم ابزار گیمیفیکیشن به معرفی این سایت‌ها بپردازیم. در این قسمت هم بعد از معرفی ابزارهای مفیدی مثل کاهوت،quizizz،classtools.net,wordwall به معرفی سایت edu-games می‌پردازیم.

سایت edu-games بیشتر حول چه محوری است؟

خب این سایت تلاش دارد تا روی قسمت خاصی تمرکز کند غالب سایت‌هایی که در این زمینه وجود دارند از بیزنس مدل فریمیوم استفاده می‌کنند یعنی مقداری ابزار رایگان که کار راه انداز است و البته ابزارهای پولی بسیار خوبی که واقعا تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند. در این سایت اما یک بیزنس مدل جذاب دیگر وجود دارد بیزنس مدلی که شاید ده بیست سال بعد در ایران باب شود و فرهنگ استفاده از آن هنوز جا نیفتاده است.

نمونه بازی آموزشی در سایت Edu-games
نمونه بازی آموزشی در سایت Edu-games

بیزنس مدل  Edu-games

در این سایت به شیوه‌ی دونیت کردن شما پول پرداخت می‌کنید یعنی اگر از سایت خوشتان آمد و از بازی‌ استفاده کردید هر مبلغی که دوست داشتید پرداخت می‌کنید. شاید برایتان این بیزنس مدل خیلی عجیب باشد اما اگر فرهنگ استفاده به درستی ایجاد شود. یک بیزنس مدل بسیار پایدار خواهیم داشت! و فکر می‌کنم که اکثر سایت‌هایی که بازی آموزشی ایجاد می‌کنند به این سمت حرکت خواهند کرد.

مدل بازی‌های متفاوت سایت

در سایت دسته‌های زیر وجود دارد:

  1. بازی حروف
  2. بازی کلمات
  3. بازی جملات
  4. بازی‌های رومیزی
  5. بازی‌های اینترنتی
  6. بازی‌های ریاضی

معرفی بازی‌های حروف

یکی ازموارد جالبی که در سایت‌های دیگر کمتر دیده می‌شود، بحث بازی‌های حروف است. در این نوع بازی‌ها هدف این است که برای مثال شما ترتیب حروف الفبای انگلیسی را یاد بگیرید یا مثلا شما با تکرار یک حرف بیشتر این حرف را در ذهن خود داشته باشید. همانطور که حتما متوجه شده‌اید این سبک بازی‌ها بیشتر برای سنین خاصی هستند و مناسب همه‌ی سنین نخواهند بود. برای مثال برای بچه‌ی کلاس اول دبستان شاید این سبک بازی را جذاب بداند.

بازی‌های زیر در قسمت بازی حروف وجود دارند:

معرفی بازی‌های کلمات

در سایت این موارد تحت عنوان بازی کلمات وجود دارد:

 

Picture of کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب