آقای گیمیفیکیشن | مرجع آموزش گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن در آموزش

گیمیفیکیشن در آموزش 4.00/5 (80.00%) 2 امتیازs

دسترسی به آموزش های پیشرفته، مخصوصا برای مردم کشورهای در حال توسعه، به طور بازدارنده ای گران و تنها برای نخبگان و ثروتمندان جامعه قابل استفاده است. بازی کاری با شماری از روندها که اشتیاق و درگیری دانش آموزان نسبت به یادگیری را تغییر می دهند، ادغام شده و دسترسی به آموزش و شناسایی استعدادها را تسهیل نموده است.

تعریف آموزش

آموزش تجربه‌ای است مبتنی بر یادگیری و به‌منظور ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در فرد، تا او را قادر به انجام کار و بهبود بخشی توانایی‌ها، تغییر مهارت‌ها، دانش، نگرش و رفتار اجتماعی نماید. بنابراین آموزش به‌مفهوم تغییر دانش، نگرش و تعامل با همکاران است. آموزش مستلزم استفاده از برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ای است که شایستگی‌های موجود در افراد را تقویت و موجب کسب دانش، مهارت و توانایی‌های تازه در فرد می‌گردد، به‌گونه‌ای که بهبود عملکرد شغلی را تسهیل می‌نماید.
آموزش و آماده سازی افراد برای تمامی کسب و کارها اهمیت حیاتی دارد. به راحتی می توان پیشبینی کرد که یادگیری افراد در حالتی که طراحی دوره آموزشی مناسب نیست چقدر پایین می آید. برای حل این چالش طراحی راهکارهای متعددی ذکر شده است.

گیمیفیکیشن در آموزش

یکی از جدیدترین این راهکارها استفاده از مفاهیم مرتبط با بازی در طراحی دوره های آموزشی است. استفاده از این مفهوم روز به روز در حال گسترش است. این موضوع باعث ایجاد یک فرصت عالی برای افزایش بازدهی آموزش و یادگیری افراد می شود. کاربست مفاهیم بازی در آموزش اجازه می دهد که به جای کلاس های خشک و خسته کننده از روش های جذاب و نوین و مبتنی بر فعالیت های ادامه دار و تکمیل شونده در داخل و خارج از محیط کار استفاده شود. مزیت بازی ها در آموزش این است که بسیار سرگرم کننده، ساده، قابل فهم، قابل جابجایی و بدون محدودیت زمانی و مکانی و فردی هستند. پژوهش ها نشان داده است که استفاده از عناصر بازی در محیط آموزشی انگیزه افراد را افزایش می دهد. همچنین استفاده از مفاهیم بازی در طراحی آموزش در مشارکت افراد در فعالیت های مختلف تاثیر مثبتی دارد و استفاده از جایزه ها و امتیازهای مجازی باعث همکاری بیشتر افراد می شود.
استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش باعث افزایش رضایت کاربران، تسهیل تعاملات اجتماعی، افزایش توانایی حل مسئله و حمایت کاربران از روند آموزش می شود. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از گیمیفیکیشن، تبدیل آموزش به سرگرمی و تشویق نوآوری و خلاقیت می باشد.

افزایش علاقه و اشتیاق دانشجویان به یادگیری

بیش از دو دهه است که بازی کاری، به روش های متفاوت برای افزایش اشتیاق دانش آموزان، وارد فرآیند آموزش شده است. ساده ترین حالت، استفاده از مکانیزم های بازی نظیر امتیاز، نشان افتخار و یکپارچه سازی با شبکه های اجتماعی است. که به صورت یک لایه بازی، به محتوای درسی اضافه شده است تا چرخه بازخورد را تسریع کند و پاداش هایی از جنس شأن اجتماعی برای دانشجویان به وجود آورد تا اشتیاق دانشجو(بازیگر) را به یادگیری افزایش دهد. در حالت های پیشرفته تر، محتوای درسی، در فضای بازی گنجانده می شود. که شامل شبیه سازی، انیمیشن و خط سیر داستانی است. نتیجه استفاده از همه این راهکارها، افزایش درگیری و علاقه و اشتیاق دانشجو به یادگیری است.

در انتها توجه شما را به تدتاک فوق العاده از زیکرمن در این حوزه جلب می کنم.

 

آقای گیمیفیکیشن برای اولین بار در ایران، دوره آموزشی بلندمدت و تخصصی گیمیفیکیشن برگزار می کند. برای مشاهده نقشه راه دوره، اینجــــــا کلیک کنید.

کامران حاتمی

من کامران حاتمی هستم متولد اسفند 68 نرم افزار علم و صنعت و mba امیرکبیر خوندم 7 سال هست اندروید کار میکننم و 3 سال هست که روی گیمیفیکیشن متمرکزم

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedIn

5

نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عنوان منو
دوره پیشرفته گیمیفیکیشن شروع شد!کد fifty برای جمعه سیاه!
+ +
در حال بارگذاری