طراحی راه‌حل‌های مبتنی بر بازی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دیجیتال مارکتینگ و گیمیفیکیشن؛ معرفی 4 روش کلیدی

گیمیفیکیشن و دیجیتال مارکتینگ
گیمیفیکیشن و دیجیتال مارکتینگ

گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ به معنای به کاربردن مکانیک‌های بازی، تکنیک های طراحی بازی در یک روشی که متناسب با معیارها، بازگشت سرمایه (ROI) و اهداف دیجیتال مارکتینگ شما است. که می‌تواند با اپلیکیشن‌ها، ابزارها یا در طول فرایندهای ساده ترکیب و استفاده شود.(اگر هنوز نمی دانید گیمیفیکیشن چیست کلیک کنید)
عناصر گیمیفیکیشنی وقتی به طور مناسبی با اهداف شما ترکیب شوند، می تواند باعث تقویت برند شوند و حتی موجب افزایش بازگشت سرمایه واقعی (ROI) می‌شود. همچنین باعث می‌شود کاربران نهایی به معنای واقعی در سایت شما انگیجد شوند. یکی از مثال‌های این مورد یک شرکت آمریکایی است که با استفاده از گیمیفیکیشن توانست پاخور یک رستوران را در کمتر از یک ماه بیشتر از 23 درصد افزایش دهد و انگیجمنت را به میزان 45 درصد افزایش داد.

کاربردهای استفاده از تکنیک‌های گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

• افزایش ROI، ارائه درآمد واقعی و نتایج کسب و کار
• دادن مزایای رقابت جمعی (massive competitive) و انگیجمنت واقعی به برند شما
• افزایش وفاداری مشتری و برند
• افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی مرتبط با برند شما
• افزایش خرید، دانلود محصول، بازدید از سایت یا فروشگاه، و مهمتر از همه باعث می شود مشتری از صمیم قلب برای زمان، پول و تلاش خود ارزش قائل شود.
گیمیفیکیشن می‌تواند به راحتی باعث افزایش زمان حضور مخاطب در وب سایت شما شود و این پارامتر خوبی برای صاحبان وب سایت‌ها است. همچنین می‌تواند ورود مستقیم و مدت زمان سپری شده در وب سایت شما را افزایش دهد.

به عنوان یک راه نوآورانه کاربرد گیمیفیکیشن در فروشگاه های آنلاین می‌توان گفت: هردفعه که یک کاربر خرید می‌کند، می‌توان به وی در قالب امتیازات وفاداری انگیزه داد یا وقتی وی تجربه خرید خود را با تگ کردن محصول به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارد، پاداش‌هایی به صورت خودکار به کارت اعتباری وی داده شود.
گیمیفیکیشن هم اکنون در بسیاری از محیط‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود. طبق نظرسنجی گارتنر که در سال 2013 با بررسی 2000 کمپانی انجام داد، نشان می‌دهد بیش از 70 درصد از پاسخ دهندگان در حال برنامه ریزی برای استفاده از گیمیفیکیشن برای اهداف بازاریابی یا حفظ مشتری هستند. پلتفرم گیمیفیکیشن تیم ما برای این موضوع عالی است!

بررسی مثال‌های موردی گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

1. کمپانی لباس Moosejaw

این کمپانی لباس با پیاده سازی یک سیستم گیمیفای شده بسیار خوب باعث 76درصد افزایش درآمد شد که ناشی از تاثیر 240 هزار نفر از شبکه های اجتماعی بود که در نهایت منجر به بازگشت سرمایه 560 درصدی از هزینه‌های بازاریابی اولیه شد.

2. Samsung Nation

Samsung Nation یک برنامه وفاداری اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد برای فعالیت‌هایشان مانند تماشای ویدئو، نوشتن بررسی ها و حتی رقابت برای جایزه ها، نشان (Badge) بگیرند. این برنامه از یک سیستم گیمیفای شده دقیق استفاده کرد که منجر به افزایش 500 درصدی بررسی محصول توسط مشتری و همچنین افزایش بازدید از سایت به میزان 66 درصد شد.

گیمیفیکیشن در کسب و کار ؛ مثال سامسونگ نیشن

3. Allkpop

این یک سایت آنلاین برای موزیک پاپ کشور کره می باشد. شما می‌توانید برای فعالیت های مختلف نظیر کامنت گذاشتن، لایک کردن، کامنت تایید شده توسط دیگران و اشتراک محتوا امتیاز بگیرید. همچنین این سایت برای تعداد مشخص از هر فعالیت نیز بج مخصوص آن را به شما می‌دهد. در طول یک هفته اجرای عناصر بازی به این وبسایت، 104 درصد افزایش اشتراک گذاری، 36 درصد افزایش کامنت، 24 درصد افزایش بازدید را به دنبال داشت.

راه های داشتن گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

راه‌های زیادی برای افزودن گیمیفیکیشن به بیزنس مدل شما وجود دارد مثلا برنامه های وفادارسازی مشتری یا یک فیچر مثل پراگرس بار لینکداین .معمولا 4 روش برای گیمیفای کردن قیف بازاریابی شما وجود دارد که در این نوشته به بررسی آن ها می‌پردازیم:

1-گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ : جوایز برای اشتراک گذاری اجتماعی

معمولا این چیزی است که از آن به عنوان هک رشد یاد می‌شود! کمپانی‌هایی که از جوایز برای تشویق کاربران به این موضوع استفاده می‌کنند و به نوعی بازاریابی خود را به عهده کاربران خود می‌گذارند و البته معمولا جواب خوبی می‌گیرند.برای مثال شرکت اوبر به کاربران خود گفت که اگر فردی را به سیستم معرفی کنید یک سفر رایگان خواهید داشت. یا در مثالی دیگر دراپ باکس 500 مگابایت فضای رایگان به ازای هر دوستی که به این سیستم دعوت کنید به شما می‌دهد.

در ایران سیستم جایزه بزرگ جواب بسیار خوبی داشته‌است! کافیست به قرعه کشی های شرکت کاله و نتایج آن نگاه کنید! البته اینکه برای یک موضوع یک جایزه بزرگ داشته باشیم یا با همان مبلغ چندین جایزه کوچک مطلب مهم است که به خیلی چیزها بستگی دارد.حال آوردن مفهوم جایزه در دیجیتال مارکتینگ معمولا شما را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟ درست است کمپین های تبلیغاتی!

گیمیفیکیشن اوبر
گیمیفیکیشن اوبر

2-گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ :درگیرسازی اولیه

سایت کد آکادمی که پیشتر در سایت آن را معرفی کرده بودیم، به ازای معرفی دوستان جایزه ای به شما نمی‌دهد و از یک سیستم دیگر استفاده می‌کند. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از سیستم کد زنی آن استفاده کنید کد بزنید و نتیجه را ببینید بدون اینکه نیاز به ثبت نام داشته باشید وقتی که خوب درگیر سیستم شدید، تازه از شما می‌خواهد که ثبت نام کنید! در فریمورک اکتالیسیس توضیح دادیم که باید زمانی که کاربر اولین بار حس پیروزی را تجربه می‌کند از وی بخواهیم ثبت نام کند!

3-گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ :حس اضطرار

اضافه کردن یک تایمر معکوس یک تکنیک موثر دیگر است که باعث تبدیل کاربران می‌شود. در شکل زیر یک نمونه از آن را می‌بینید.اگر بخواهیم در اینستاگرام یک گیمیفیکیشن خوب داشته باشیم یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از حس اضطرار است این حس اضطرار می‌تواند حتی با نشان دادن یک سری تصویر تصادفی به وجود بیاید می‌تواند با محدود کردن زمان کاربر و… به دست آید.

گیمیفیکیشن Dodocase
گیمیفیکیشن Dodocase

اضافه کردن یک همچنین تایمری که حس اضطرار را به کاربر می‌دهد، می‌تواند بسیار مفید باشد مخصوصا با توجه به وضعیت جامعه ایران!woot.com سایت دیگری است که از این روش استفاده می‌کند. در این سایت از یک پراگرس‌بار استفاده می‌شود که اجناس باقیمانده را نشان می‌دهد.

گیمیفیکیشن woot.com
گیمیفیکیشن woot.com

4-گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ :استفاده از جدول برندگان رقابتی

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری روی رقابت کاربران استفاده از جدول برندگان است Teleflora  یک مثال فوق‌العاده در این مورد است. این سایت به ازای دلارهای مصرف شده، ریویوهای نوشته شده، کامنت‌های فیسبوک و … به شما امتیاز می‌دهد. این امتیازها در نهایت با تخفیف‌ها مبادله می‌شوند و همچنین این جدول برندگان ویترینی از بهترین کاربر‌ها نیز می‌باشد. برای همین هم هست که خیلی ها حس می‌کنند اگر در یک جدول برندگان اول باشند معروف می‌شوند و برای این کار همه کار می‌کنند!

گیمیفیکیشن Teleflora
گیمیفیکیشن Teleflora

اما نتیجه این کار چه بود؟طبق آمار میزان ترافیک سایت 105 درصد افزایش داشت و میزان تصاویر آپلودی 10 برابر شد.

کامنت های زیر این پست مربوط به دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار می باشد.

.

کامران حاتمی
کامران حاتمی
حدود 10 سالی است که در حوزه گیمیفیگیشن و طراحی رفتار به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنم و علاقه زیادی به ترویج این موضوعات در ایران دارم. آقای گیمیفیکیشن یک تیم است و من کامران حاتمی، مدیر این تیم پرانرژی و حرفه‌ای هستم. پیش‌زمینه تحصیلی مهندسی کامپیوتر (از علم و صنعت) و MBA (از امیرکبیر) دارم و در مسیر فعالیتم در حوزه گیمیفیکیشن، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌های نوروساینس، روان‌شناسی و علوم رفتاری داشتم. هم‌چنین کتاب‌های طراحی گیمیفیکیشن، گیمیفیکیشن در تدریس، هر آنچه باید درباره طراحی بازی‌های آموزشی اثربخش بدانید، ۱۴ روز تا شادی پایدار و اضطراب را ترجمه کرده‌ام. در حال حاضر در سوئد هستم.

87 پاسخ

  1. سوال ۱ روز ۸ گیمیفیکیشن در کسب و کار:
    بنظرم سیستم کارجوپلاس خوبه .

      1. سلام
        روز هشتم گیمیفیکیشن در کسب و کار
        مثلا فکر کنم تیک ابی اینستاگرام یه نوع نشان باشه
        یا مثلا اپلیکیشن های پرداخت که با هر پرداخت به آدم امتیاز می دند

        1. امتیازاتی که بدون مکانیزم روشنی باشند ارزش خاصی ندارند

  2. سوال ۲ روز ۸ گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    مثلا قانونای بازی کلاف ( بغلی بگیر چیو بگیرم یه …) رو اضافه کنیم.
    اینطوری باشه که
    ۱.هر کسی فقط و فقط بتونه یه نفر رو تگ کنه.
    ۲. اخرین نفر بسوزه و یکی مونده به آخرین نفر که تگ شده(و اخرین نفری به اندازه ی همه ی کسایی که بالاتر از خودش تگ شده بودن برای قرعه کشی شانس بگیره. (میتونیم زمان بدیم و مثلا بگیم ساعت ۱۲ شب کامنتا بسته میشه).

    یعنی به ازای هر تگ اولیه، یه رشته تگ درست میشه که فقطn-1 امین نفر از اون رشته تگ ، n-2 امتیاز برای قرعه کشی میگیره

  3. سوال ۲ روز ۸ گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    مثلا قانونای بازی کلاف ( بغلی بگیر چیو بگیرم یه …) رو اضافه کنیم.
    اینطوری باشه که
    ۱.هر کسی فقط و فقط بتونه یه نفر رو تگ کنه.
    ۲. کسی که اخرین نفر باشه بسوزه و یکی مونده به آخرین نفر که تگ شده(و اخرین نفری تو یه رشته کامنت تگ گذاشته) به اندازه ی همه ی کسایی که بالاتر از خودش تگ شده بودن برای قرعه کشی شانس بگیره. (میتونیم زمان بدیم و مثلا بگیم ساعت ۱۲ شب کامنتا بسته میشه).

    یعنی به ازای هر تگ اولیه، یه رشته تگ درست میشه که فقطn-1 امین نفر از اون رشته تگ ، n-2 امتیاز برای قرعه کشی میگیره.

    این مدل یه بدی داره که شاید فهمش برا کاربر سخت باشه و ترغیبی ایجاد نکنه . نمیدونم. ولی اگه جا بیفته رشته تگا خیلی بلند میشن.
    اگر تو این مدل سیستمی وجود داشت که باخت هم میتونست برای اخرین نفر معنی پیدا کنه ، فکر کنم ترغیب کردن کاربر برای اینکه بازنده نباشه راحت تر بود .ولی تو اینستا هر چی فکر کردم دیدم شدنی نیس:/

    1. توی فیسبوک مثلا یه زمانی یه حرکتایی میکردن میگفتن که برای نفر قبلی که کامنت گذاشته یچیزی بنویس یا فرض کن با نفر قبلی توی فلان جایی چیکار میکردی
      یعنی روی کامنتا بازی میکردن ملت با همدیگه بعد مثلا همه نگاه میکردن که فلانی کی کامنت میزاره تا من بعدش کامنت بزارم خلاصه چیزی مثل اینکه میگی بود توی فیسبوک خدابیامرز حالا تگ هم میشه راحت بازی این شکلی براش درست کرد

  4. سوال ۱ روز ۸:
    دانرو مثلا با این سیستم امتیاز میده.
    روتا هم مثلا! ولی انقد باگ داره اپش که اصن هیچی.

  5. سوال ۲ روز ۸:
    مثلا تو اینستا بگیم باید اونی که تگ می کنی حتما کامنتو لایک کن که حداقل بدونیم اون اکانت فعاله؛ حالا تایم هم میشه گذاشت برا اون لایک.

  6. سوال ۱ روز ۸:
    نه ندیدم
    سوال ۲ روز ۸:
    مثلا میشه گفت اونایی که منشن شدن برگردن همون کسیو که اسمشون رو منشن کرده دوباره منشن کنن در غیر اینصورت این کامنت حذف میشه و به نوعی تاییدیه گرفتن هم هس شاید

  7. سوال ۱ روز ۸
    یه اپلیکیشن بود که ازت تست شخصیت و اینا میگرفت هرچقدر گشتم نه خودشو پیدا کردم نه اسمش یادم اومد
    سوال ۲ روز ۸
    هر کسیو که تگ میکنی حتما باید سه نفر دیگرو تگ کنه وگرنه حذف میشی و اینکه اگه کسی که شما تگ کردی برنده شد یه جایزه ای تخفیفی چیزی هم به شما میدیم ( تگ شما پاس گل حساب میشه) اینجوری شاید انگیزه برای تگ کردن افرد بیشتر هم بالا بره

  8. جواب سوال 1 روز 8 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    ما از یه فروشگاه خرید میکنیم به اسم سالیان! بعد اینا یه طرح خیلی باحالی برای امتیاز دادن به اعضای باشگاه مشتریانشون دارن… اصل امتیاز دهی‌شون بر اساس میزان خرید فصلی مشتریا هست! سه تا طرح طلایی نقره‌ای و برنزی دارن که بخش عمده‌ای از این امتیازا در قالب کارت تحویل اعضا داده میشه! هر کارت یکسری امکانات ویژه داره به عنوان مثال همه تلاش میکنن که اون کارت طلایی رو بدست بیارن چون با اون کارت کلی امکانات شامل حالشون میشه! علاوه بر اینکه زودتر از همه (حتی کارکنان و کارمندان خود مجموعه) از تمامی فستیوال‌ها و جشنواره‌ها در طول سال باخبر میشن، میتونن حتی توی جشنواره‌های بالای ۷۰درصد تخفیف هم تخفیف مجزا بگیرن و گاهی میبینی که میتونن یه محصول لوکس رو در جشنواره رایگان خریداری کنن!

      1. یعنی من هرچی خرید کنم کلا، به ازای مبلغ خریدم امتیاز میگیرم، حالا این امتیاز رو میتونم توی هر فصل، دوره، فستیوال و جشنواره‌ای که بخوام خرج کنم! بعد حتی خرج کردن امتیاز هم خودش امتیاز داره! یعنی خرج امتیاز تو جشنواره یه امتیازی داره، تو خرید فصلی یه امتیازی داره، تو رونمایی از محصولات جدید یه امتیاز…حالا اگه زبل باشی و خوب بدونی کی و کجا چقدر خرید کنی چالش رو بردی!! مثلن میبینی که میتونی اون وقتایی که همه دنبال تخفیف آخر فصل هستن تو رایگان خرید کنی!

  9. جواب سوال 2 روز 8 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار :
    مثلن سیستم امنیت اینشکلی تامین بشه که شما سه نفر رو تگ میکنی، حالا اگه این سه نفر هر کدوم ریپلای بزنن و قلب زرد برات بذارن یعنی از تگ کردن تو ناراضی‌ان و حمایتت نکردن پس تو حذف میشی
    ولی اگه قلب قرمز برات ریپلای بزنن یعنی حمایتت کردن و تو با امنیت تمام وارد مرحله قرعه کشی میشی!
    این میتونه ضریب شانس هم داشته باشه مثلن اونایی که ۳ قلب قرمز گرفتن صد در صد میرن مرحله قرعه کشی
    اونایی که ۲ قلب قرمز و یه قلب زرد گرفتن شانس شرکت تو قرعه کشی دارن اما به شرطی که یکبار پست رو استوری کنن
    یا یه همچین چیزی
    اونایی هم که ۳ قلب زرد گرفتن دمشون گرم که انقدر تنهان خب! خود کسب و کار بین اونها یه قرعه‌کشی انجام میده و نشان محبوبیت طلایی بهشون میده که مثلن ما خودمون حامی حمایت کننده‌هامونیم و اینا!

  10. سوال 1 روز 8: Dualingo
    سوال 2 روز 8: مثلا میشه بگیم کسی رو که تگ کردی، باید کامنتت رو لایک کنه تا توی قرعه‌کشی شرکت داده بشی. چیز دیگه‌ای که میشه بهش اضافه کرد تا میزان درگیری و مشارکت رو بالا ببره اینه که مثلا بگیم سه نفر رو تگ کن و تجربه خریدی که داشتی از این فروشگاه رو براشون بنویس.

  11. یه اپلیکیشن آموزشی هست این هر چی تو مباحثش شرکت کنی و مثلا تو گروه هاشون به دیگران راهنمایی بدی و یا ادد داشته باشی و مثلا استفاده های روزانه از اپ ،اینکه کامنتی که تو یه بحثی شون میزاری لایک زیاد بخوره و اینا هر کدوم امتیاز داره که بر حسب امتیاز و اعتبارت تو اپ بهت جایزه میدن و کیف پولت و شارژ میکنن تا بتونی کتاب هایی که تو خود اپ ارائه میدن و بخری .
    چیز خوبیه به نظرم خوب روش کار کردن .

  12. سوال دوم روز ۸ دوره گیمفیکیشن در کسب و کار:
    میتونه بگه سه نفری رو که تک کردی باید این پست ما رو استوری کنن حالا اگر تعداد ویو استوریش بالای ۷۰۰ تا بود یا مثلا جمع ویو این سه تا استوری ایکس تا بود جایزه تپل مون مال شما .

  13. سوال اول روز هشتم
    بیشتر تو شبکه های اجتماعی این مدل ها انجام می شد جدیدا برسی نکردم مثلا کلوب این کارا انجام‌ می داد و چنتا سایت شبکه اجتماعی دیگه
    ولی به نظرم خلاقیت درونشون نیست و همه یه کار کپی کردن‌و تکرار که بعد یه مدت برای کاربر جذابیت نداره

  14. تویتر promotion میده و
    2 سه نفر رو با نظرت در مورد صفحه، زیر پست منشن کن

      1. سوال دوم‌ روز هشتم
        میتونه اینجوری باشه که صرفا تگ کردن نباشه، همراه با تگ کردن یک سری از اطلاعات و راهنمایی جهت شناخت به نفرات ارائه بشه، که در بدو ورود یکسری سوالات و یا هرچی از افراد پرسیده بشه بعد باتوجه به اونها به تگ کننده و تگ شونده امتیاز بدی
        به نظرم این باعث میشه که جدای از کمیت، کیفیت هم بالا بره

  15. سوال اول روز هشتم
    به نظرم مثل دنیای واقعی باید نشان ها بر مبنای شایستگی اعطا بشه یعنی صرفا منافع شخصی در کار نباشه و هدف مشارکت در راستای اهداف تعیین شده باشه

  16. سوال ۱ روز ۸ : چیزی خاطرم نمیاد
    سوال ۲ روز ۸ : میتونیم بگیم که طرف ۵ نفر رو تگ کنه و اون ادما زیر همون کامنت ۵ نبر دیگه رو تگ کنن کسی که بیشترین ریپلای رو داشته باشه اوله

  17. جواب 1، روز 8:
    آره این تیپ گیمیفیکشن ها چندجا دیدم، باحال ترینش به نظرم سایت stackoverflow هست. اینطوریه که شما برای این که بتونی سوال بپرسی میگه عمو جون برو اول یکم امتیاز (reputation) جمع کن تا بذارم سوال بپرسی. فکر کنم 5تا باید باشه. یا برای این که بتونی به سوال کسی جواب بدی میگه خوب اول 20 امتیاز جمع کن تا اجازه بدم جواب بدی. کلی هم مدال های مختلف داره در سه سطح برنزی، نقره ای وطلایی. مثلا سوالت اگه 1000 تا ویو بخوره یه مدال نقره ای میگیری، یا اگه تعداد امتیازی که سوالت میگیره از 5 رد بشه یه مدال میگیری. نکته مهمش اینه که چون خیلی مرجع مهمی برای برنامه نویس هاست، برای همین مدال های آدم ها براشون خیلی مهمه. یه جورایی مدال های من معرف خفن بودن و باتجربه بودن من محسوب میشه.

    جواب 2 روز 8:
    یه قاعده ساده به نظرم حدس زدنه.
    مثلا مسابقه تا ساعت 10 شب فرداست، بگیم هرکی تا 1 ساعت مونده به پایان فرصت دارید تعداد کامنتها (لایک ها) رو حدس بزنید.

    1. نکته جالب راجع به این سایت اینه که برگرفته از بازی کانتر هست یعنی موسسش داشته کانتر بازی میکرده بعد گفته چه باحال میشد اگر همین ایده رو برای برنامه نویسی بسازیم حالا توضیحات بیشترش رو توی سایت سرچ کنی هست.

  18. جواب یک-روز هشتم-گیمیفیکیشن در کسب و کار
    روش متفاوتی ندیدم و بیشتر روشها شامل همون کامنت و تگ و منشن کردن در شبکه های مجازی یا دریافت امتیاز و تخفیف جهت معرفی اپلیکیشن یا مشتری جدید

  19. جواب دوم-روز هشتم-گیمیفیکیشن در کسب و کار
    استفاده از روش تخته نرد
    هر نفر ظرف ۲۴ ساعت در چند مرحله امکان حضور دارد
    هر نفر در شش ساعت یک نفر را میتواند تگ کند
    در شش ساعت دوم نفراتی که در مرحله اول تگ شدند میتوانند هر کدام یک نفر را تگ کنند و برای نفر قبلی کامنت بگذارند.
    در شش ساعت سوم فقط نفراتی از مرحله اول و دوم میتوانند یک نفر را تگ کنند که کامنت گذاشته باشند
    و لایک کنند

    در شش ساعت آخر فقط نفراتی میتوانند تگ کنند که تبلیغ را استوری کنند و سایت یا پیج را منشن کنند.
    .در مورد محصول میتوانیم یک ایمیل مبنی بر خدمت یا محصول جدید بفرستیم و در پایان با ذکر یک سوال جذاب و پاسخ ان تمایل فرد به ما جهت دانستن اطلاعات بیشتر درباره محصول جدید دریافت کنیم.در مرحله بعد یک ایمیل تخفیف پیش فروش برای افرادی که تمایلشان را اعلام کردند میفرستیم با مدت محدود.در مرحله بعدتر یک کد تخفیف مدت دار برای کسانی که در مدت محدود قبلی اقدام به پیش خرید کردند میفرستیم که میتوانند آنرا هدیه دهند و امتیاز در کیف بانکی خود در ازای ارسال تخفیف میگیرند.و امتیاز ویژه برای خدمات ویژه در صورتی که افراد معرفی شدگان آنها اقدام به خرید کنند.

        1. سوال اول روز هشتم دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار:
          تو بازی Hidden Hotel اینجوریه که تو واسه اینکه ستاره بگیری و به مرحله های بالاترش بری باید یه سری وسیله مشخص شده ک مثلا توی اتاق شلوغ مخفی شدن رو پیدا کنی. و علاوه بر این چند وقتی یه بار یه مسابقه میذاره که اگه تو اون تایم مشخصی ک داده مقدار بیشتری امتیاز بدست بیاری تو جدول رده بندی مسابقه جایگاه بالاتری پیدا میکنی و به پنج نفر اول چند تا از آپشنای بازی ک درحالت عادی باید با از دست دادن سکه زیادی اونارو بخری مجانی بهت میده.
          سوال دوم روز هشتم دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار:
          بنظر من میتونه اینجوری باشه که واسه امنیت هر تگی شامل ۵نفر باشه و از اون ۵نفر حداقل سه نفر جواب کامنت رو بدن و اگه جواب ندادن یا فقط لایک کردن کامنت حذف بشه.

  20. سوال اول روز هشتم‌ یادم نیست
    سوال دوم روز هشتم یه خاطره بنویس به بهترین خاطره جایزه میدیم
    یا در پیج های بزرگ اولین نفری که ده تا تگ پشت هم انجام‌بده بدون اینکه کسی وسطش کامنت بزاره
    یا هرکی کسای که تگ کرده بهش جواب بدن ریپلای همون کامنتش

  21. روز 8 سوال 1:
    اپپ های خرید شارژ مثل روبیکا که در ازای هربار تراکنش بهت یه امتیازی میدن
    سوال 2:
    سه نفرو تگ کن و یه جمله به هرکدومشون بگو بعد اون سه نفر باید در ریپلای تو 3 نفر دیگه رو تگ کنند و یه جمله به اونا بگن و…

  22. روز هشتم سوال 1:
    سیستمی که یادم میاد فروم ها و انجمن های قدیم بود که هرکس توی مباحث شرکت می کرد یا پست زیاد می ذاشت به تناسب اون امتیاز می گرفت و حتی ادمین می شد.
    سوال 2:
    3 نفر رو زیر این پست تگ کن، اگر این پست رو استوری بذارن و ما رو تگ کنن در قرعه کشی شرکت داده میشی.

  23. سوال 1 روز 8 : مایکت یه همچین چیزایی داره…امتیاز و سطح و یه سری قانون که باهاش امتیاز میشه گرفت..

    سوال 2 روز 8 : یه بازی دوران ابتدایی انجام میدادیم اینجوری که من یه مربع میکشیدم نفر بعدی روش مثلث میکشید میشد خونه مثلا…یا یه بازی در گوشی بود نفر اول یه کلمه در گوش بعدی میگفت اون یه کلمه میذاشت روش به بعدی میگفت و … آخرین نفر جمله رو بلند میگفت…حالا تو این مورد خودم اولین نفر رو تگ میکنم نفرات بعدی باید یجوری آدمارو تگ کنن که حرف اول کسایی که تو کامنتای قبلی و اون تگ شدن یه کلمه درست کنه و کلمه رو تو کامنت بعدی بگه و کسایی که کلمه درست کردن (آخرین حرفش و خود کلمه رو گفتن) تو قرعه کشی شرکت داده میشن

  24. سوال ۱ روز ۸ :
    فک میکنم این کار تو نتورک مارکتینگ هم انجام میشه .
    مثلا هرکس میزان فروشش به یه مقدار مشخصی برسه بج نقره ای و طلایی و از این مسخره بازیا میدن بهش .
    بهرحال برا اونا ک تو این کارن جذابه

    سوال ۲ روز ۸ :
    من قسمت تگ کردنشو حذف میکنم با اجازه .
    یه مسابقه میزارم که اولین نفری که این جمله رو بتونه هر کلمه شو تو یه کامنت بنویسه و پشت هم بنویسه و کامل بشه وسطش خراب نشه برنده ست
    مثلا برا پیج خودم یه جمله مرتبط با بیمه و فناوری میگم .
    البته خودمم با اکانت دیگه کرم میریزم هیجانش بره بالا

  25. روز 8 سوال 1 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار
    تیک آبی اینستاگرام خییییلی خوبه
    من صفحه تقدیم پایان نامم رو به مادر پدرم تقدیم کردم و وقتی که آوردم بهش نشون دادم بسیاررر بیشتر از حد تصورم ذوق کرد(با اینکه هیچ کس بجز خودش نمیتونست ببینه اون کتابو) و به هر کسی هم زنگ میزد با افتخار براش میگفت

    1. والا من توی فکر یکار دیگم یه همکلاسی داشتم به اسم نگار قزوینیان(نگار شرمنده اگر میبنی) بعد یسری بم گفت داری چیکارا میکنی گفتم قراره یه کتاب هیجان انگیز راجع به گیمیفیکیشن در تدریس ترجمه کنم اینم گفت چه موضوع عجیب و مسخره ای! یجای دیگه هم محمد جعفری راجع به ایده داستان تعاملیم جلوی جمع بم گفت ایدت خنده داره و هممون داریم توی دلمون بهت میخندیم!!!!!! قشنگ دلم میخواد که کتاب رو که ترجمه کردم بنویسم تقدیم به نگار قزوینیان که گفت ایده این کتاب مسخرست! و داستان تعاملی رو هم تقدیم کنم به محمد جعفری:) قاتل هم خودتی:)

      1. حالا بنظرت اینو جمله رو که بنویسی کسی که تو کتاب فروشی کتابو برمیداره اینو میبینه براش جذاب تر میشه که کتابو بره بخونه؟ یا شایدم بگه راست گفتی قزوینیان حق با تو بوده

        1. چه سوال جالبی!من یه کتاب نوشتم به اسم الف تا ی گیمیفیکیشن بعد توش گفتم هرکی کتاب رو تمام کرد بیاد توی پی ویم برام khk بفرسته میتونم برای این کتابم یه همچین کاری کنم عکس خودمو نگار رو بزارم بگم حق با کدوممون بوده:)

  26. روز 8 سوال 2 دوره گیمیفیکیشن در کسب و کار
    مثلا بگن یکی از شرایط اون کامنتی که انتخاب میشه اینه که تعداد افرادی که منشن کرده باید نسبت به کامنت قبلیش کمتر و نسبت به کامنت بعدیش بیشتر باشه

  27. سوال 2 روز 8
    بگیم یه نفر رو تگ کنن و توی کامنت بنویسن که اون یه نفر هم یه نفر دیگه رو تگ کنه، و به تعداد افراد شبکه هر کس بهش امتیاز بدیم (یه چیز بین نتورک مارکتینک و گلدکوییست!!)

  28. سوال 1 روز هشتم:
    یه سری محیط های شبیه سازی شده مجازی برای اموزش وجود داره که از این موارد استفاده میکنن. البته نمونه خوب ایرانیش نیست یا حداقل من ندیدم. اسمشم یادم نیست:(

  29. سوال 2 روز هشتم:
    میشه منشن کردن رو هرمی کرد، اینجوری که هر کسی باید دو نفر رو منشن کنه، و هر کدوم از اونا هم باید ریپلای کنن رو منشن اولی و دو نفر رو منشن کنن و ….
    هر جایی که این زنجیره قطع بشه اون شخص منشن کننده حذف میشه، هر چه تعداد منشن ها هم بیشتر باشه، افراد قبلی به همون نسبت امتیاز بیشتری میگیرن.

    یا میشه این منشن ها رو حلقه وار کرد، یعنی مثلا بگیم یه چرخه 10 نفره از دوستا رو باید تشکیل بدیم، اینجوری که مثلا من یه نفرو منشن میکنم، اون شخص نفر بعد رو و به همین ترتیب تا نفر نهم، نفر نهم باید اولی رو منشن کنه، برای هر حلقه میشه یه امتیازی در نظر بگیریم.
    هر شخص میتونه حداکثر شروع کننده دو حلقه باشه و افراد داخل حلقه نباید تکراری باشن.

  30. سوال 1 روز 8:

    به نظر Swarm بهترینه و خیلی جذاب و جالبه! چون هم جدول برندگان داره مثلا (شهردار شدن به نظرم قدرتمند شدن و اول شدنه) هم بج و امتیاز، مهم اینه که طرف که با Swarm کار می‌کنه اصلا بازی یه جوری براش جذاب می‌شه که جدول و امتیاز و نشان رو جدا از قواعد نمی‌دونه!

  31. سوال 2 روز 8:

    من خیلی تو این تگ و مگ و منشن اینا ضعیفم! کلا بلد نیستم این چیزا رو!
    اما خُب می‌شه بگیم هر کسی که یه نفر رو تگ کنه و بعد بره ما رو توی اون صفحه تگ کنه، بعد اون کسی که تگش کرده، دقیقا بیاد و دوستش رو تگ کنه و بعد بره ما رو توی صفحه دوستش تگ کنه!
    حالا هر کسی به لِوِل سوم رسید یه امکانی بهش می‌دیم مثل امتیاز یا هر کوفتی! :)) حالا مثال می‌زنم:

    1) مثلا حمیدرضا می‌ره کامران رو توی یه پست فیلم بساز تگ می‌کنه، حالا توی پیج کامران فیلم بساز رو تگ می‌کنه!
    2) حالا کامران می‌ره کامیار رو توی یه پست فیلم بساز تگ می‌کنه و توی صفحه کامیار فیلم بساز رو تگ می‌کنه!
    3) حالا کامیار می‌ره رامبد رو توی یه پست فیلم بساز تگ می‌کنه و توی صفحه رامبد هم فیلم بساز رو تگ می‌کنه!

    حالا حمیدرضا برنده‌ست! :)) D:

  32. سوال ۱ روز ۸
    یه بازی بود اسمش یادم نیست ولی مثل کندی کراش بود دقیقا این سیستم رو داشت
    سوال ۲ روز ۸
    مثلا بگیم ۳ تا از دوستات رو منشن کن ،بعد اونایی که منشن کردی باید لایکت کنند حالا اگر اون ۲ تا لایک کردن ،اون آدمین بیزینس هم لایک میکنه که میشه ۳ تا لایک و در واقع مثل یک نشان .حالا اون دو تا هم اگر خواستن کسی منشن کنن در واقع باید ریپلای بزنن به همون کامنت که تعداد ریپلای ها زیاد بشه ،بعد هر سر گروه به تعداد لایک ها و ریپلای های بعدش امتیاز میگیره و به هر کس که تو گروه بیشتر از ۵ تا ریپلای باشه هم امتیاز داده میشه که آخری ها انگیزشون کم نشه

      1. سوال ۱:
        Duolingo , focus to do
        سوال ۲:
        امنیت تخته نرد چیه؟
        تخته نرد بازی کردم ولی با این اصطلاح اشنا نیستم

  33. جواب ۱ روز ۸ گیمیفکیشن در کسب و کار:

    بازی دوتا ۲ بود که از امتیاز بتدی و رده بندی استفاده میکرد و خب باید بگم ادم ها خیلی براشون مهمه که در این به اصطلاح هرم برن بابا حتی اگر حاضر باشن براش پول بدن یک نفر دیگه جاشون بازی کنه

  34. جواب ۲رروز ۸ گیمیفکیشن در کسب و کار:

    مثلا حق نداری سلبریتی ها رو اضافه کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب